Parallelporten.
Fra : Dennis Olesen

Dato : 03-02-04 15:17

Jeg er ved at lave et program i VB 6.0 så at jeg kan styre parallelporten
sådan at jeg kan sende en (01h) ud på porten. Jeg har fundet ud af at man
skal skrive til directio01.dll for at styre paralleporten. Er det ikke
rigtigt?

Jeg syntes ikke rigtigt at jeg kan få mit program til at skrive til
paralleporten. Er der nogen som ligger inde med god side eller et eksempel.?

Håber i kan hjælpe.

MVH
Dennis Olesen
Stadigvæk nybegynder

Fra : Joachim Boll

Dato : 04-02-04 08:41

Jeg har lavet et projek for et årstid siden hvor jeg lavede noget styring
vha. parallelporten
den eneste dll som jeg kunne få til at virke heder 'io.dll', den er ikke en
del af windows men du kan søge på google.com for at downloade den

hvis jeg eks. skal sende (01h) til parallelporten, gør jeg følgende:

Private Declare Function PortIn Lib "IO.DLL" (ByVal Port As Integer) As Byte
Private Declare Sub PortOut Lib "IO.DLL" (ByVal Port As Integer, ByVal Data
As Byte)

PortOut (888), 1 'send '01' til porten 888 er adr i dec.tal´.
denne adr. = 378h i hextal

Print PortIn(889) 'print status for de 5 handshake indgange, læg
mærke til at disse data ligge en adr. højere oppe

go fornøjelse

Fra : Dennis Olesen

Dato : 04-02-04 08:56

Takker for svaret.