Simpelt spørgsmål ...Acsii værdien af TAB
Fra : Caveman

Dato : 02-02-04 22:58

Hejsa,

Jeg står og mangler Ascii-værdien til TAB. Den kan jeg ikke finde via
keypressed metoden.

Problemet er at jeg skal have Word til at forstå at et TAB-tryk i en
textbox, skal få cursoren til at hoppe til næste textbox.
Så det fungere nemt i VB 6.0, men VBA er helt anderledes. Et tryk på ATB i
VB vil altid få cursoren til at hoppe til næste objekt. Men i VBA laver den
bare en TAB i textboxen...

Mega irreterende og selvom jeg følger hjælpen i Help, så funker det ikke!

Altså vil jeg lave en keypressed sub der tester på TAB og der skal jeg så
bruge acsii-værdien til TAB til at teste på....

Help someone

MVH Frank

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-02-04 23:22

Brug evt. KeyDown i stedet for. Så kan du få den frem via parametren:

Private Sub kontrol_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
   msgbox KeyCode
end sub

...tabulator er i øvrigt VB-konstanten vbKeyTab

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.