Tændrør til GS500E 1998
Fra : Henry

Dato : 22-04-01 15:37

Hej

Hvilke tændrør bruger en GS500e fra 1998?

NGK type ???

mvh
Henry

Fra : Mads Stetter

Dato : 22-04-01 16:57

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvilke tændrør bruger en GS500e fra 1998?
>
> NGK type ???
>
> mvh
> Henry

DPR8EA-9 (NGK)

Sakset fra MC-nøglen 2001

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Henry

Dato : 23-04-01 08:37

> Sakset fra MC-nøglen 2001

Tak Mads, jeg tænkte ikke selv på at slå op der jeg har den ellers liggende
et eller andet sted.

Henry

Fra : Armand

Dato : 23-04-01 01:44

Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
> Hej
>
> Hvilke tændrør bruger en GS500e fra 1998?
>
> NGK type ???

Et sjovt og for den sags skyld unødvendigt spørgsmål!?

En hvilken som helst forhandler af tændrør vil have en
applikations-tabel liggende, hvori det blot er at slå op under Suzuki GS
500 - '98!

Og så er der lige mit personlige korstog imod NGK, der kan svigte
uforudseende ved drukning!
Søg derfor dine tændrør ved en forhandler/auto-grossist der fører andet
en NGK (ND/Champion?)

--
Armand.

Fra : Henry

Dato : 23-04-01 08:35

> Et sjovt og for den sags skyld unødvendigt spørgsmål!?
Sjovt? haha¿
Unødvendigt?
Jeg har da ikke set mange GS500 der ikke bruger tændrør¿

> En hvilken som helst forhandler af tændrør vil have en
> applikations-tabel liggende, hvori det blot er at slå op under Suzuki GS
> 500 - '98!
Jeps, og de har tit åbent om søndagen.

> Og så er der lige mit personlige korstog imod NGK, der kan svigte
> uforudseende ved drukning!
> Søg derfor dine tændrør ved en forhandler/auto-grossist der fører andet
> en NGK (ND/Champion?)
Jeg hører dig klart og tydeligt, ikke at jeg nødvendigvis er enig men jeg
hører dig.

mvh
Henry

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-04-01 03:49

> Og så er der lige mit personlige korstog imod NGK, der kan svigte
> uforudseende ved drukning!
> Søg derfor dine tændrør ved en forhandler/auto-grossist der fører andet
> en NGK (ND/Champion?)

Well, forrige søndag strejkede et af mine NGK-tændrør, som også fortalt i
tidligere tråd om Stevns-turen.

Jeg gik ind til Aagesen for at købe nye tændrør, og de havde ike andre end
NGK'ere.
Jeg forklarede ham, hvad jeg havde hørt herinde fra, og måtte jo så selv
konstatere, at der måske var noget om snakken.

Han fortalte mig, at hvis et tændrør fik frost, var det ret kraftig udsat
for at snart ville overgå til de evige græsmarker
Hvert forår gjorde han resulut det, at han skiftede alle sine tændrør ud med
nye friske, og håbede så på at det var slut med frost for denne omgang - for
han havde prøvet andre også, og synes at være kommet til samme konklusion
uanset mærke.

Så lidt snak frem og tilbage, og han gav mig besked på, at komme ned til ham
igen, hvis jeg på noget tidspunkt i løbet af denne tidspunkt oplevede noget
lignende med de 4 nye rør jeg fik med til gix'en (forudsat at de ikke havde
været udsat for frost).

Han ville endvidere gerne ha' det døde tændrør, så ville han give det til
den konsulent fra NGK, som ville komme ind til dem i starten af maj.
Og det har jeg så været nede med, og glæder mig egentlig til at høre fra
dem....

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 28-04-01 00:18

Morten Christensen <morten@mummitrold.dk> skrev i en

> [...]
udsat
> for at snart ville overgå til de evige græsmarker

Døden skal som bekendt have en årsag; men hvis frost nu skal være
problemet vil jeg anfægte at NGK (og også andre iflg Aagesen!?) er ude
på dybt vand omkring deres kvalitet.
En ting er risikoen for at kvæle et rør igennem drukning; men hvis
tændrør ikke skulle kunne tåle frost, bliver hele skandinavien sågu' da
nødt til at omstille til dieseldrift istedet :-|

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-04-01 17:43

> En ting er risikoen for at kvæle et rør igennem drukning; men hvis
> tændrør ikke skulle kunne tåle frost, bliver hele skandinavien sågu' da
> nødt til at omstille til dieseldrift istedet :-|

Det vil jeg sq ikk' håbe!

Jeg vil nødig undvære min ufattelig dejlige gix'er, om så jeg skal skifte
tændrør engang om måneden, for at kunne køre på benz

Men hvormeget skade de tager af 1 grad frost hhv 20 grader forst, det skal
jeg ikke kunne sige - det blev der nemlig ikke snakket noget om!

Men mange andre ting har jo heller ikke godt af frost, så hvorfor ikke også
tændrør, nu vi er igang?

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 28-04-01 21:18

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Det vil jeg sq ikk' håbe!
> Men mange andre ting har jo heller ikke godt af frost, så hvorfor ikke
også
> tændrør, nu vi er igang?

Den anden ende af termometeret bruges væsentligt mere når vi taler om
termisk belastning af tændrør: De skal nok blive mindst et par hundrede
grader varme under brug!
Hvis man anskuer temperatur-spændet imellem drift og stilstand gør de
30-40 grader der er til forskel på en sommerdag og en vintermorgen nok
ikke den store forskel :-/

Nej, frostforklaringen er atter et eksempel på ren bull shit fra en
forhandlers mund

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-04-01 00:16

> [...]

> Jeg vil nødig undvære min ufattelig dejlige gix'er, om så jeg skal skifte
> tændrør engang om måneden, for at kunne køre på benz

Rettelse ! , det er _ikke_ en gix'er du har, det er en GSXF´er ,
gix'er = GSXR

Bare for at være en flue*******

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 29-04-01 01:49

> Og så er der lige mit personlige korstog imod NGK, der kan svigte
> uforudseende ved drukning!

Se dér kom jeg lige i tanke om noget. I karterne har jeg faktisk aldrig
oplevet at NGK er væsentligt ringere end andre? Generelt er tændrør ret
følsomme overfor vejret og drukning, så det gælder om at vælge den rette
type (varme/kolde) til dagens dysning og luftfugtighed. Nu holder de
sjældent mere end 1-10 køredage alligevel i en 100cc kart, sådanne nogle
tændrør, så måske har jeg slet ikke været ude i deres levetidsende endnu

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 01:07

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Se dér kom jeg lige i tanke om noget. I karterne har jeg faktisk
aldrig
> oplevet at NGK er væsentligt ringere end andre?

Tjaeh :-/
Efter nogle forskrækkende oplevelser har jeg fået focus på NGK'eres
tendenser i den retning.
Her på gruppen har jeg fra starten også måttet gå enegang; men eftersom
at der derved "har været et barn der råbte at kejseren intet tøj havde
på" er der stedse kommet flere og flere bekræftelser ind

Men der vil altid være masser af "det har jeg aldrig oplevet" - sigere
til sådanne oplysninger - Og din karthistorie passer som sådan ind under
dem :-/

> [...]
rette
> type (varme/kolde) til dagens dysning og luftfugtighed.

Mine beklagelser går på at man helt og holdent henretter rørene ved en
tilfældig drukning, og altså ikke blot skal bruge et andet varmetal ell.
lign

> [...]
> end 1-10 køredage alligevel i en 100cc kart, sådanne nogle tændrør,
> så måske har jeg slet ikke været ude i deres levetidsende endnu

Nye rør er ligeså ømtålelige, som brugte i denne henseende!

--
Armand.