Problemer med div?
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 23:31

Hey!

Jeg har i længere tid bakset med at bygge min sidde op via div istedet for
tables. Men jeg kan simpel hen ikke få det til at virke.... mit problem
ligger i at noget af siden skal udvide sig, så siden ser ordenlig ud lige
meget hvilken opløsning man har....

Siden skal se sådan her ud når den er færdig:
http://www.g-byte.dk/temp/index2.html

Her har jeg lavet den i div, og dog sat alle de div's der ska udvide sig til
en fast størrelse nu. Men hvis jeg sætter dem til noget andet flytter de sig
rundt eller forsvinder....
http://www.g-byte.dk/temp/index.html

Jeg ville blive meget glad hvis der var nogen der gad hjælpe mig eller evt
kigge på det....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 23:36

> Siden skal se sådan her ud når den er færdig:
> http://www.g-byte.dk/temp/index2.html
Hov ka lige se den laver fejl på denne side.... Nede i bunden skal baren i
højre side selfølglig opfører sig lige som i venstre side....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 11:18

Aksel Spandet skrev:

> [...]
> virke.... mit problem ligger i at noget af siden skal udvide
> sig, så siden ser ordenlig ud lige meget hvilken opløsning man

Så er dit udgangspunkt med at bruge absolut positionering til alt
ikke særlig godt. Prøv evt. med floats i stedet.

En anden mulighed er at positionere de faste elementer og så lade
resten være. Den teknik kan du se beskrevet her:
<http://html-faq.dk/2003.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:49

Hey!

> Så er dit udgangspunkt med at bruge absolut positionering til alt
> ikke særlig godt. Prøv evt. med floats i stedet.
Jep det ved jeg godt... men har også leget med andre ting... ka virklig bare
ikke få det til at virke...

Har prøvet med float nu.... se her: http://www.g-byte.dk/temp/index3.html
Problemet er så bare at jeg ikke kan regdigere hvor den skal lige i
højden.... altså fra toppen af rammen eller bunden kig på den nederste bar
den ligger næsten helt oppe i toppen, selv om den skulle ligge 15 pixel over
bunden.
Nogen der kan se om det er mig der laver noget galt?

> En anden mulighed er at positionere de faste elementer og så lade
> resten være. Den teknik kan du se beskrevet her:
> <http://html-faq.dk/2003.asp>
Tjaaa tror ikke rigtig jeg kan bruge det på min side... da der skal ligge en
ramme hele vejen rundt på siden....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-02-04 14:07

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahomail.com> skrev

> Tjaaa tror ikke rigtig jeg kan bruge det på min side... da der skal ligge
en
> ramme hele vejen rundt på siden....

Det kræver da kun en mindre omskrivning af koden:

I body (i css) ændrer du margin til den bredde, du ønsker rundt om
sideindholdet og sætter den ønskede farve på.

Derefter indfører du en ekstra <div id="side">, der så skal indeholde alt på
siden - inklusive menu. Sæt den ønskede baggrundsfarve på denne div og
tildel den desuden position:relative.
__

body{
margin:15px;
color:black;
background:#eee
}

div#side{
color:black;
background:#ffc;
position:relative;
top:0;
left:0;
}
__

De elementer på siden, som du derefter ønsker at positionere absolut (inde i
ikke i forhold til browservinduets ramme.
Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 10:31

Hey!

> Det kræver da kun en mindre omskrivning af koden:
Ok... så er det nok bare mig der ikke lige forstod det 100%

> [...]

> De elementer på siden, som du derefter ønsker at positionere absolut (inde
> ikke i forhold til browservinduets ramme.
Hvordan positionere jeg dem efter <div id="side">.... ?

http://www.g-byte.dk/temp/index4.html
http://www.g-byte.dk/temp/Images%20Backup/style.css

Ser det rigtig ud indtilvidre?

Mvh