Hjælp til iframes!
Fra : Shokata

Dato : 04-02-04 14:51

Jeg har prøvet at lavet en hp med iframe, men kan ikke få linksne uden for
til at "target " iframe...

Er der nogen som kan hjælpe?

www.nuance.dk/mosters

K.Jakobsen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 04-02-04 14:53

Shokata wrote:
> Jeg har prøvet at lavet en hp med iframe, men kan ikke få linksne uden for
> til at "target " iframe...
>
> Er der nogen som kan hjælpe?
>
> www.nuance.dk/mosters

Du får lige følgende postkort som gælder både for frames og iframes.
http://www.lazycat.org/postcards/frames.html

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 15:05

Shokata skrev:

> Jeg har prøvet at lavet en hp med iframe, men kan ikke få
> linksne uden for til at "target " iframe...

> www.nuance.dk/mosters

Den side har ingen iframe. De to links der er på siden fører til
ikke-eksisterende sider.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Shokata

Dato : 04-02-04 15:20

hej jens

Jeg er ikke så stiv i dette her men prøver, hvad har du af forslag?

Fra : Shokata

Dato : 04-02-04 15:29

undskyl havde ikke uploadet den, tryk på det danske flag og se mit
problem...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 15:30

Shokata skrev:

> Jeg er ikke så stiv i dette her men prøver,

Fint nok.

> hvad har du af forslag?

Som jeg skrev, så har du _ikke_ nogen iframe på den side du angav i
dit forrige indlæg: <http://www.nuance.dk/mosters/>.

På den side er der en tabel med noget indhold - intet andet.

Jeg har et par andre forslag som kun indirekte har noget med din
side at gøre:

1) Når du svarer på indlæg på usenet (bl.a. her), så skriv dine
kommentarer neden under det du kommenterer og klip unødige citater
væk. På den måde er det lettere at følge debatten. Du kan læse mere
om teknikken i min signatur (nederst). Hvis du er ny på usenet, kan
du også få glæde af websitet <http://usenet.dk/>.

2) Overvej at skifte til en nyere webeditor. Jeg kan se at du
benytter Stone's Webwriter 3.5 - den er kommet i en version 4.0 (jf
<http://www.webwriter.dk/>). Den kode din nuværende editor leverer
er meget gammeldags - det kan gøres væsentligt bedre. Jeg mener at
Stone's i version 4 skulle være udmærket (men jeg kender den ikke
selv) - ellers kan du benytte Mozillas Composer der er en del af
Mozilla-browseren (Mozilla er dem der fører Netscape videre,
browseren kan hentes gratis fra www.mozilla.org)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-04 22:23

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Jeg mener at
> Stone's i version 4 skulle være udmærket (men jeg kender den ikke
> selv)

Men det gør jeg og jeg kan kun anbefale den. Den indeholder i øvrigt også en
grafisk editor, som kan være handy, hvis man skal redigere tabulære data.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 15:45

Shokata skrev:

> undskyl havde ikke uploadet den, tryk på det danske flag og se
> mit problem...

O.k. - skift id med name i din iframe, så virker det.

Altså:

<iframe name="if" ....>

i stedet for

<iframe id="if" ...>

Id er godt nok beregnet til at afløse name, men i de fleste
browsere virker det ikke på rammeelementer (Opera er den eneste
undtagelse jeg har set).

Et lille tip - du kan bruge kode <base target="if"> (placeret i
<head>-delen) til at sætte et generelt target for links på en side.
Så kan du slippe for at sætte target på hvert enkelt link i menuen.

Det vil også være en god ide at validere din side - se fx denne
side: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>.

Sidste note - de råd jeg gav i mit svar fra 15.29 gælder stadig.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Shokata

Dato : 04-02-04 15:47

Mange tak for hjælpen...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 15:59

Shokata skrev:

> Mange tak for hjælpen...

Nu har jeg venligt bedt dig svare neden under det du citerer i to
indlæg. Prøv at følge de råd du får. Den måde du svarer på nu gør
det unødigt besværligt at læse dine indlæg.

Hvis du er i tvivl om hvad jeg mener, så prøv at læse linket i min
signatur. Du kan også få hjælp til at følge netiketten i gruppen
--
Jens Gyldenkærne Clausen