Break efter 90 tegn
Fra : Lobais

Dato : 31-01-04 08:07

Er det muligt via css at bryde linjen i en boks efter et vist antal tegn?
Man kan selvfølgelig sætte en fast brede på boksen, men det afhænger
jo også at tekst størrelse.

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Christian

Dato : 31-01-04 09:29

Lobais wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det muligt via css at bryde linjen i en boks efter et vist antal tegn?
> Man kan selvfølgelig sætte en fast brede på boksen, men det afhænger
> jo også at tekst størrelse.

Ikke lige umiddelbart ihvertfald hvad jeg kan komme i tanke om. Men du kan
jo bruge margin: xpx; og så tilpasse så gennemsnittet bliver 90 tegn.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lobais

Dato : 31-01-04 09:44

Sat, 31 Jan 2004 08:28:33 +0000. skrev Christian:

> Ikke lige umiddelbart ihvertfald hvad jeg kan komme i tanke om. Men du kan
> jo bruge margin: xpx; og så tilpasse så gennemsnittet bliver 90 tegn.

Jeg kan jo ikke vide hvor stor skrifttype folk bruger.

Fra : Christian

Dato : 31-01-04 10:01

> Jeg kan jo ikke vide hvor stor skrifttype folk bruger.

Det er selvfølgelig rigtigt, men de fleste bruger medium. Men du har ret, det er
ikke holdbart.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-04 11:21

Lobais skrev:

> Jeg kan jo ikke vide hvor stor skrifttype folk bruger.

Man kan prøve med em i stedet - men hvis det skal blive bare
nogenlunde præcist, skal man nok også bruge et fastbreddeskrift.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lobais

Dato : 31-01-04 14:37

Sat, 31 Jan 2004 11:20:45 +0100. skrev Jens Gyldenkærne Clausen:

> Man kan prøve med em i stedet - men hvis det skal blive bare
> nogenlunde præcist, skal man nok også bruge et fastbreddeskrift.

Ja, men jeg vil bare helst undgå at sætte størrelse på.

Fra : pepss

Dato : 31-01-04 10:15

"Lobais" skrev
> Er det muligt via css at bryde linjen i en boks efter et vist antal tegn?
> Man kan selvfølgelig sætte en fast brede på boksen, men det afhænger
> jo også at tekst størrelse.

jeg ved godt det ikke er noget antal tegn men hvad med
word-wrap:break-word; ?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner