XFORMS
Fra : Lars Olesen

Dato : 28-01-04 00:25

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 28-01-04 08:54

Lars Olesen wrote:
> Hvordan ser nutiden og fremtiden ud for XForms?
>
> http://www.w3.org/MarkUp/Forms/2003/xforms-for-html-authors.html

Det er vist pt. kun java browseren x-smiles der understøtter XForms.
http://www.xsmiles.org/

Man kan dog med XSL serverside transformere XForms til en almindelig
(X)HTML form. Så er spørgsmålet bare hvordan man skal håndtere de ekstra
ting der ligger i XForms.

Hixie har lavet et forslag til et XHTML module, som skulle gøre det
nemmere at implementere XForms i XHTML med javascript.
http://www.hixie.ch/specs/html/forms/web-forms

Jeg tror dog aldrig det bliver en w3c anbefaling og derudover er jeg af
den opfattelse at skal man transformere XForms til XHTML skal
håndteringen af formen laves i ren javascript og ikke med udvidelse af
XHTML med nye attributter. Man vil dog aldrig kunne implementere alle
XForms feature'ne i alm. XHTML.

Hintzmann c",)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-01-04 11:42

Lars Olesen skrev:

> Hvordan ser nutiden og fremtiden ud for XForms?
>
> http://www.w3.org/MarkUp/Forms/2003/xforms-for-html-authors.html

Det er et godt spørgsmål, w3schools forholder sig ikke rigtigt til deres
understøttelse <http://www.w3schools.com/xforms/default.asp>.
Devshed har en god intro til XFORMS
<http://www.devshed.com/c/a/XML/XForms-Basics/> som muligvis bringer dig
en smule længere?

Der er en gammel ZD-net artikel om emnet her
<http://web.zdnet.com.au/builder/program/java/story/0,2000034779,20274918,00.htm>

- men jeg sidder og opremser det evidente - du har vel været her:
<http://www.google.com/search?q=xforms+browser+support> hvor jeg har
fundet en del af det?

- men det er spændende stof

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Lars Olesen

Dato : 29-01-04 14:00

Jesper Brunholm wrote:
[ snip nogle links mv. ]

> - men det er spændende stof

Ja, det er. Det er bare lidt ærgerligt, at det ikke er ordentligt
implementeret ret mange steder endnu :) Tak for svaret. Det er gode links :)

--
Lars Olesen
<http://www.vih.dk>