hjælp ang. baggrund og CSS
Fra : chris lehmann

Dato : 26-01-04 21:09

}
a:active {
   color: red;

}
a:hover {
   color: red;
   font-weight: bold;

}

når jeg åbner de dokumenter der er linket til det her stylesheet
ser det fint ud men når jeg uploader det ser det sådan her ud:
www.plb.dk

er der nogen der har en ide om hvad der er galt??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 26-01-04 21:27

"chris lehmann" skrev
> mit stylesheet ser sådan her ud:

[snip ALT for meget kode]

> når jeg åbner de dokumenter der er linket til det her stylesheet
> ser det fint ud men når jeg uploader det ser det sådan her ud:
> www.plb.dk
>
> er der nogen der har en ide om hvad der er galt??

en ide kunne være at du har glemt at uploade baggrund.jpg eller at den er i
en anden mappe!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-04 22:19

chris lehmann skrev:

> mit stylesheet ser sådan her ud:

Hm - nej. Ikke de to stylesheets du linker til på
<http://www.plb.dk/>

(<http://www.plb.dk/style.css> og
<http://www.plb.dk/style2.css>)

> body {
> background-image: url("baggrund.jpg");

I onlineudgaverne står der

   background-image: url("Webby-Files\Baggrunde\baggrund.jpg");

Det er en fejl.

> når jeg åbner de dokumenter der er linket til det her stylesheet
> ser det fint ud men når jeg uploader det ser det sådan her ud:
> www.plb.dk

Hvordan? Den fejl der er åbenlys for dig er ikke nødvendigvis let
at se for andre. Der er ikke noget baggrundsbillede på siderne, men
farvedefinitionerne ser ud til at virke fint.

Læs gerne Lasse Reichstein Nielsens fine artikel om at få hjælp i
en nyhedsgruppe: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.

NB: Det er normalt rigeligt at give et link til din side - koden
kan ses bedre i en browser. Hvis man vil sende kode til gruppen, er
det en god ide at tjekke at det er samme kode som den man linker
til.
--
Jens Gyldenkærne Clausen