Tredelt side - med variable højde css ??
Fra : Kim Hansen

Dato : 26-01-04 19:32

Hej

Efter at blive banket ned med problemer med height 100% og brug
af tabeller til side opbygning vil jeg gerne over og benytte CSS.
Jeg må give jer ret i at nogen ting bliver meget letter, bare
ikke når
man er nybegynder så er det svært..

jeg har følgende link - http://www.holckenhus.dk/kh.asp

og en CSS fil som skrevet her:

body {
      margin-left: auto;
      margin-right: auto;
      width: 900px;
      background-color: #ABCF94;
}

#Site_Top{
   border-style: solid;
   border-width: 1px;
   border-color: #000000;
   border-collapse: collapse;
   width: 900px;
   Height: 81px;
   background-image : url('');
   background-repeat : no-repeat;
}

#Site_Indhold{
      border-style: solid;
   border-width: 1px;
   border-color: white;
   border-collapse: collapse;
   width: 900px;
   height: 200px;
   background-image : url('../Included/Images/Linie.gif');
   background-repeat : repeat;

}

#Site_Bund{
   border-style: none;
   border-width: 1px;
   border-color: #000000;
   border-collapse: collapse;
   width: 900px;
   height: 60px;
   background-image :
url('../Included/Images/Holckenhus_bund.jpg');
   background-repeat : no-repeat;

}

Det skulle altså ende op i en tredelt side, jeg vil bare gerne
have at indholds området selv justere højden, til brugerens
størrelse, men hvordan - dette indholdsområde skal indeholde
en iframe.

// Kim Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 27-01-04 07:54

Kim Hansen wrote:

> [...]
> have at indholds området selv justere højden, til brugerens
> størrelse, men hvordan - dette indholdsområde skal indeholde

Hvorfor vil du benytte en iframe ?
http://www.lazycat.org/postcards/frames.html

Du har ASP på din server, så benyt dig af include i stedet.
http://www.w3schools.com/asp/asp_incfiles.asp

Hintzmann c",)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-01-04 10:22

Hej Kim

Kim Hansen skrev:
> [...]
> af tabeller til side opbygning vil jeg gerne over og benytte CSS.
> Jeg må give jer ret i at nogen ting bliver meget letter, bare

Der er ikke noget på den side længere, så jeg går ud fra at du hart sat
forsøget på forsiden?

Hvad du end har gjort for at beregne højden, så er det i hvert fald ikke
særligt vellykket i mozilla: <http://garion.dk/webdesign/holckenhus.jpg>
(screendump fra <http://www.holckenhus.dk/Included/Velkommen.asp>)

På <http://phonixfolk.dk/forside.php> har jeg brugt javascript til noget
der ligner det du skal bruge meget, du er velkommen til at rode lidt
rundt i koden

Det er ikke fordi javascript er slået fra idet screenshottet er taget,
men effekten er den samme uden javascript, du vil stå dig godt med en
noscript-løsning til dem som ikke har javascript slået til.

> [...]
> have at indholds området selv justere højden, til brugerens
> størrelse, men hvordan - dette indholdsområde skal indeholde

Bare det ikke skal sættes ind med en iframe, men det er du
tilsyneladende gået væk fra igen

mvh

Jesper Brunholm

--