problem med ændrign af skriftfarve med CSS
Fra : chris lehmann

Dato : 26-01-04 18:49

i mit layout har jeg skrevet

p {
   font-family: Verdana, Arial, Trebuchet;
   font-size: 20px;
   color: #000000;

}

men den ændrer ikke skriftfarven? hva gør jeg forkert??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ricki

Dato : 26-01-04 19:06

> [...]
>    color: #000000;
>
> }
>
> men den ændrer ikke skriftfarven? hva gør jeg forkert??

Det kommer an på hvilken farve du vil ha'! Hvis du skriver

P{ color: red;}

så bliver farven rød! ( #000000=sort og jeg tror måske at din farve
allerede er sort i forvejen ?! )

Hilsen Ricki

Fra : jopa

Dato : 26-01-04 19:06

chris lehmann <Crancky181@hotmail.com> skrev bla:
> [...]
> color: #000000;
>
> }
>
> men den ændrer ikke skriftfarven? hva gør jeg forkert??

Må vi se siden så er det ikke gætværk

--
Mvh. John
www.design.jp-web.dk

Fra : chris lehmann

Dato : 26-01-04 20:22

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Må vi se siden så er det ikke gætværk
>
> --
> Mvh. John
> www.design.jp-web.dk
> www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

den er hvid til at starte med og nu vil jeg gerne ha den til at
blive sort.... men den gider ik lave den om??

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 26-01-04 21:02

chris lehmann wrote:

> den er hvid til at starte med og nu vil jeg gerne ha den til at
> blive sort.... men den gider ik lave den om??

Det kan være hvad som helst, der går galt.

Som John skrev i svaret til dig:

> [...]

Læs gerne det her:

<http://www.infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : chris lehmann

Dato : 26-01-04 20:32

chris lehmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> i mit layout har jeg skrevet
>
> p {
>    font-family: Verdana, Arial, Trebuchet;
>    font-size: 20px;
>    color: #000000;
>
> }
>
> men den ændrer ikke skriftfarven? hva gør jeg forkert??
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

lige lidt afklaring af det her.... skriften er lige nu hvis og
min nye baggrund som jeg har lakvet med css (det andet var lavet
i frontpage) er hvid så nu vil jeg også ændre skrifte med css
(til sort) men den vil ikke??

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-01-04 22:06

Hvis den er hvid har du ændret det på anden vis. Default er sort.
Det hjælper ikke noget at lave noget i CSS hvis du samtidig bruger
font tag'et til at bestemme noget andet. Reglen er at det der er
tættest på elementet vil vinde. Så fjern den <font color="#FFFFFF"> du
må have sat for at gøre teksten hvid.

Bortset fra det gør et link til problemsiden det meget nemmere at
hjælpe dig.