Hvad erstatter cell-spacing i CSS?
Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 26-01-04 17:36

Hej,
Man vil jo gerne gøre det godt og bruge CSS i stedet for tags
direkte på elementerne. Men hvordan fjerner man afstanden mellem
celler i en tabel? I "gamle" dage brugte jeg "cell-spacing: 0px", men
hvad gør man hvis man vil bruge CSS i stedet?

MVH Emmer

Fra : pepss

Dato : 26-01-04 19:04

"Emerik Schultz-Petersen" skrev
> [...]
> celler i en tabel? I "gamle" dage brugte jeg "cell-spacing: 0px", men
> hvad gør man hvis man vil bruge CSS i stedet?

nu har jeg godt nok ikke været med siden gamlegade men uden at vide det
vil jeg tro at du er ved at styre designet på siden med tabeller ikke?
når du så siger du grene vil gøre det godt skal det ikke gøres med tabeller
men med div osv. det kan du lære mere om her:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion9.asp
hele tutorialsen er i rigtig god!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-01-04 20:56

"Emerik Schultz-Petersen" <emerik@NOSPAMemerik.dk> skrev

> [...]
> celler i en tabel? I "gamle" dage brugte jeg "cell-spacing: 0px", men
> hvad gør man hvis man vil bruge CSS i stedet?

I css laver du dette:

table{
border-collapse:collapse;
}