Style kolonne
Fra : Lars Olesen

Dato : 25-01-04 08:58

Kan man style en kolonne, uden at skulle sidde og sætte class på hver
eneste td?

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-01-04 17:30

Lars Olesen skrev:

> Kan man style en kolonne, uden at skulle sidde og sætte class
> på hver eneste td?

Til en vis grad, ved hjælp af col og colgroup. Men da tabeller er
rækkebaseret er det så vidt jeg husker ikke alle css-egenskaber der
får lov at slippe igennem.

En anden tilgangsvinkel er at benytte css-selektorer som

   td:first-child (første kolonne)
   td + td (kolonne 2+)
   td + td + td (kolonne 3+)

- men browserunderstøttelsen af dem er nok tvivlsom.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 26-01-04 20:47

"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man style en kolonne, uden at skulle sidde og sætte class på hver
> eneste td?

TABLE.classnavn TD {... } = alle TDer i tabellen "classnavn"

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-04 22:21

Mogens Jørgensen skrev:

> TABLE.classnavn TD {... } = alle TDer i tabellen "classnavn"

Det giver (som du skriver) alle celler i tabellen. Metoden kan ikke
bruges til at udvælge en enkelt kolonne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen