Vertikal centrering af tekst i en ramme me~
Fra : Steen Larsen

Dato : 23-01-04 22:49

Hej

Er det muligt i en ramme med en fast højde og fast bredde opbygget med <div>
at indsætte en tekst, som er vertikalt centreret i rammen.
Samme ramme skal bruges til tekster af forskellig længde (1,2 eller 3
linier), hvorfor jeg ikke kan benytte padding.

på forhånd tak
Steen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-01-04 00:02

"Steen Larsen" <noname@noname.dk> skrev

> [...]
> Samme ramme skal bruges til tekster af forskellig længde (1,2 eller 3
> linier), hvorfor jeg ikke kan benytte padding.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-04 20:55

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev :

vertical-align virker kun på inlinelementer.
--
Knud

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-01-04 23:01

Knud Gert Ellentoft skrev:

> vertical-align virker kun på inlinelementer.

Ja - medmindre man sætter display: table-cell; ind, så kan effekten
genoprettes (som man kan se på http://garion.dk/webdesign/ (sammen med
en masse andet mærkeligt eksperimenteren )

mvh

Jesper Brunholm