Skrivebordet
Fra : Jens Andersen

Dato : 12-01-01 01:32

Jeg ønsker at kopiere til skrivebordet men jeg for en fejl

Private Sub Command1_Click()
Set WshShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")
MsgBox "Your desktop is " & WshShell.SpecialFolders("Desktop")
End Sub

Den skriver

Compile error:

Variable not defined

Fra : Jesper Højgaard

Dato : 12-01-01 11:46

Du mangler
Private Sub Command1_Click()
Dim WshShell as Object

Fra : Jens Andersen

Dato : 12-01-01 17:08

Nu har prøvet:

Private Sub Command1_Click()
Dim WshShell As Object
Set WshShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")
MsgBox "Your desktop is " & WshShell.SpecialFolders("Desktop")
End Sub

Og jeg for fejl

Run-time error ´424

Óbject required

Fra : Jens Andersen

Dato : 13-01-01 08:44

Jeg har fundet ud af det :

Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")
i stedet for
Set WshShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")

når man kører det inde fra VB