Skærme
Fijala 3554
Dell 2001FP til 4.440 Dkr i USA...........
Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-01-04 00:43

Så er den på tilbud igen igen igen derovre:

http://accessories.us.dell.com/sna/Product...c=us&l=en&cs=04

749,95$

Jeg ved godt, at priserne er mindre derovre - men at den skal koste mindre
end en 17" TFT i DK - det er lidt vildt, ikke ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-01-04 01:11

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> crashed Echelon writing

> 749,95$

Jeg hader Dell!! :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-01-04 01:39

> Jeg hader Dell!! :)

Vil snarere sige, jeg hader Dell Europa for deres groteske priser i forhold
til Dell USA - og jeg syntes det er klmat, at Dell USA konstnt kører med
kupon tilb ud til deres kunder, mens Dell Europa ikke aner hvad kupon
tilbud er for noget :(

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ole Hansen

Dato : 27-01-04 14:53

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> writes:

> til Dell USA - og jeg syntes det er klmat, at Dell USA konstnt kører med
> kupon tilb ud til deres kunder, mens Dell Europa ikke aner hvad kupon
> tilbud er for noget :(

Tilbud, der er afhængige af, du har en eller anden kupon, der er
klippet ud af et blad eller lignende er ikke tilladte i Danmark.

--
Ole Hansen

Fra : Spambox

Dato : 28-01-04 08:10

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message

> Tilbud, der er afhængige af, du har en eller anden kupon, der er
> klippet ud af et blad eller lignende er ikke tilladte i Danmark.
>
> --
> Ole Hansen

Er det noget forholdvis nyt? For i København Zoo's månedsblad har du med
kuponer kunnet få rabat på popkorn i deres kiosker!?!

/Rolighed

Fra : Ole Hansen

Dato : 29-01-04 10:15

"Spambox" <spambox@free[remove]styler.dk> writes:

> Er det noget forholdvis nyt? For i København Zoo's månedsblad har du med
> kuponer kunnet få rabat på popkorn i deres kiosker!?!

Nyt tror jeg ikke, det er. Da jeg først blev gjort opmærksom på det,
var da jeg gik på handelsskole en gang sidst i 90'erne..

Det står i øvrigt i Markedsføringslovens paragraf 8..

<http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000069929-REGL>

--
Ole Hansen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-01-04 01:21

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> crashed Echelon writing

> Så er den på tilbud igen igen igen derovre:

Hov kom lige til at kigge og det må da have været time tilbud

> http://accessories.us.dell.com/sna/Product...c=us&l=en&cs=04

Error 404

> 749,95$

899,10$

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-01-04 01:35

> Error 404

Prøv dette link:

http://makeashorterlink.com/?W12C25237

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-01-04 01:36

On Tue, 27 Jan 2004 01:34:33 +0100, Dr.Ralph wrote:

> Prøv dette link:
>
> http://makeashorterlink.com/?W12C25237

Undskyld, jeg overdrev prisen - den er ikke 749,95$ men 749,25$ - altså
yderligere 3 Dkr billigere :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : JK

Dato : 27-01-04 09:11

On Tue, 27 Jan 2004 00:43:16 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg ved godt, at priserne er mindre derovre - men at den skal koste mindre
>end en 17" TFT i DK - det er lidt vildt, ikke ?

Med moms og told er det 6000 kr. plus fragt !

mvh

John

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-01-04 10:09

On Tue, 27 Jan 2004 09:10:36 +0100, JK wrote:

> Med moms og told er det 6000 kr. plus fragt !
>
> mvh
>
> John

Moms og told er med i det.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : TS

Dato : 27-01-04 10:40

> Moms og told er med i det.
>
> --
> Kind regards/Venlig Hilsen
> Dr. Ralph

Hej

Hvad betyder dette så?
" Taxes and shipping charges extra, vary and are not subject to discount. "

Ligesom du skal huske på at tilbuddet kun gælder for Small Business
Customers. Ellers er normalprisen jo ~1.000 dollar.

/TS

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-01-04 11:54

> [...]
>
> Ligesom du skal huske på at tilbuddet kun gælder for Small Business
> Customers. Ellers er normalprisen jo ~1.000 dollar.

OK - jeg tog fejl :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Tim Christensen

Dato : 27-01-04 12:04

JK wrote:

> Med moms og told er det 6000 kr. plus fragt !

Og man skal huske på at de fleste amerikanere også skal betale "sales
tax" som varierer alt efter hvilken delstat de kommer fra og derfor ikke
er inkluderet i prisen.

Mvh

Tim

Fra : Lars @ Pocketfreak.d~

Dato : 28-01-04 01:09

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> wrote in message

> Og man skal huske på at de fleste amerikanere også skal betale "sales
> tax" som varierer alt efter hvilken delstat de kommer fra og derfor ikke
> [...]

Ja, samt at prisen til dk er pris + transport x told x moms - da
importbestemmelserne betyder, at først betaler du hele dynen, så betaler du
told af det og efterfølgende moms af hele beløbet igen. Dermed er $100 lige
pludselig f.eks. $100 (pris) + $20 fragt = $120 x 1,15 (15% told) = $138 x
1,15 (25% moms) = $172,5 eller ca. 1000 kroner. Derfor er det altid en god
ide at bruge tommelfingerreglen om at $100 = 1000 kroner hvis man køber
noget i USA. Samtidig er der så gebyret for at få lov til at lade sin vare
fortolde - et så sindrigt system, at man skulle tro Joakim von And havde
fundet på det

Det betyder også at tilbuddet er knapt så godt, specielt hvis man
sammenligner med de priser som man ofte kan få hvis man er storkunde hos
f.eks. Dell (op til 2000-2500 rabat før moms).

Med det sagt så er det en lækker skærm. Jeg fik min leveret i går sammen med
en soundbar og har testet den med DivX film, Rise of Nations, NFS
Underground samt Battlefield 1942. Det klarer den altsammen ganske godt.
Sammenlignet med modellen i 19" som jeg har på arbejdet virker den
umiddelbart lidt skarpere, men jeg har ikke set dem side om side.

Eneste minus var at Dell ikke leverede det særlige strømkabel (såkaldt Micky
Mouse-stik) med så jeg tilbragte en hel aften med at sidde og kigge på den
og bande Dell's kvalitetssikring langt væk. Endte med at løse problemet med
en strømforsyning til en defekt IBM bærbar da jeg frygter at Dell nok bruger
2-3 uger på at finde mit manglende kabel

Nu overvejer jeg at skifte mit Geforce 4 ti4200 til en model med DVI, men
lad os nu se, skærmen er alligevel lidt af en investering og mit
overclockede ti4200 trækker fint 1600x1200 i BF1942.

Lars

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 28-01-04 11:36

On Wed, 28 Jan 2004 01:08:43 +0100, Lars @ Pocketfreak.dk wrote:

> Ja, samt at prisen til dk er pris + transport x told x moms - da
> importbestemmelserne betyder, at først betaler du hele dynen, så betaler du
> told af det og efterfølgende moms af hele beløbet igen.

Dit regnestykke og din forklaring siger forskellige ting - jeg ville nok
lige sætte et par parenteser :)

dk_pris = ((pris + transport) * told) * moms

Mvh.
/Thomas