Skærme
Fijala 3554
Ny skarm
Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 21-01-04 19:22

hej

Jeg er ved bygge mig en ny computer
Og jeg har en meget gamel skarm
(Compaq v55)
Kan den følle med et grafikort der hedder
Radeon 9600 pro
Hvis ikke hvad for en skarm skal jeg så vælge at købe
min 15 tommer
jeg ved ikke om det skal være en flad skarm eller en lang en hvad er
prisforeskellen på dem.

Med Venlig Hilsen

Erik B. Jørgensen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-01-04 21:44

"Erik Buch Jørgensen" <erikbj96@tiscali.dk> wrote in

> Hvis ikke hvad for en skarm skal jeg så vælge at købe
> min 15 tommer
> jeg ved ikke om det skal være en flad skarm eller en lang en hvad er
> prisforeskellen på dem.

Hej Erik,
prøv at kigge på www.edbpriser.dk - de har en masse priser på forskelligt
hardware. Tryk på Hardware og inde på den side kan du så vælge skærme.

En 17" CRT skærm (de "lange" eller dybe om man vil) koster ca. 1400 kr for
en ret god en. For at sammenligne en 17" CRT skærm med en fladskærm, så
skal man lige være klar over at de 17" refererer til en diagonal som går
ind under plastikrammen på skærmen, så det reelt synlige areal på en 17"
CRT er nok nærmere 15.5" eller 16". Tilsvarende er det synlige areal på en
19" CRT skærm ca. 18".

Så hvis du vil se på prisforskellen, så kan du sammenligne prisen for en
fladskærm med en CRT skærm på nedenstående måde:

15" Fladskærm <-> 17" CRT
17" Fladskærm <-> ?
18" Fladskærm <-> 19" CRT
19" Fladskærm <-> 20-21" CRT

En rimelig god 15" fladskærm koster ca. 2500-3000 kr, så prisen på
fladskærm sat over for CRT er at det ca. er dobbelt så meget man giver for
en fladskærm med samme skærmareal i forhold til en CRT skærm.

Flemming