Skærme
Fijala 3554
Acer TFT
Fra : Anton Matzen (6100)

Dato : 21-01-04 11:51

Hejsa...

Jeg er ved at købe en Fladskærm og har fået denne tilbudt:

ACER:
Value Line AL1711m hvid - 17" TFT LCD farveskærm
TCO-99,
0.264 mm dot pitch,
opløsning 1280x1024/75Hz,
kontrast 450:1, lysstyrke 300cd/m²,
responstid 25ms.

Har set den i gang, dog uden at se hvordan klarer spil og film mv.

Sælgeren prøvede at overbevise mig om, at ovenstående ikke var noget
problem, men hvad siger i?

På forhånd tak.

Fra : JK

Dato : 21-01-04 13:24

On Wed, 21 Jan 2004 11:51:23 +0100, "Anton Matzen (6100)"
<matzen@cool.dk> wrote:

> [...]
>
>Har set den i gang, dog uden at se hvordan klarer spil og film mv.
>
>Sælgeren prøvede at overbevise mig om, at ovenstående ikke var noget

Det er en lidt ældre model. TN panel.
De nyere har en anden fod og 16-20 msec respons, afhængigt af model.

Skærmen er sikkert kanon. Dog er 25 msec kun et moderat hurtigt
respons. Jeg sidder her med en Eizo 365 skærm med 25 msec respons (den
er over 1 år gammel), og jeg har lige afprøvet et TV-kort og set
Australian Open Tennis. Jeg kunne da godt se, at meget hurtige
bevægelser flød ud. Kun _meget_ hurtige bevægelser. Jeg spiller
iøvrigt aldrig spil. Det siger mig dog, at et LCD TV helst skal
længere ned i responstid.

Der findes 17" med dårligere repons, f.eks. prisbaskeren:
NEC 1700NX med 30 msec og til 3763 kr.

Så til kr. 2248 vil jeg sige: køb den !

hilsen

John

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 17:43

> Så til kr. 2248 vil jeg sige: køb den !

Hvor finder du den pris ?

Per.

Fra : JK

Dato : 21-01-04 17:49

On Wed, 21 Jan 2004 17:42:34 +0100, "Per Olsen" <per.olsen snabel-a
post3.tele.dk> wrote:

>Hvor finder du den pris ?

Sorry, fejl af mig ! Det er 1511m. Nej, 1711m: 3180 kr.

mvh

John

Fra : Anton Matzen (6100)

Dato : 28-01-04 01:37

On Wed, 21 Jan 2004 11:51:23 +0100, "Anton Matzen (6100)"
<matzen@cool.dk> wrote:

Hej igen...

Har købt mig en Samsung 957MB i sølv og sort, da det vist bedre dækker
mine behov.

Iøvrigt en lækker skærm...

Mvh Anton