SIS Driver
Fra : Rene

Dato : 31-01-04 17:37

Hej NG

Jeg var hos en ven igår som havde fået XP installeret på hans pc. Han
oplevede at alt gik dårligt, internettet kom med "siden kan ikke vises" alt
virkede ufatteligt langsomt, som havde man installeret XP på en 386ér. Jeg
prøvede at sætte oploøsningen ned til 800 x 600 så kørte maskinen som en
velkørt Porche.

Problemet er at finde den rigtige Driver, måske nogen kan hjælpe.

Det er en 500 Mhz Intel med et Chipset der hedder SIS530. XP har døbt
grafikkortet SIS 530/620. Cdén der hører med til er længe før XP kom frem.
www.sis.com er der ingen driver der er til XP. Er der en der ved hvilken
driver der hører til? Det er skidt med den opløsning.

Med venlig hilsen

Rene

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-01-04 21:11

"Rene" <reasNOSPAME@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvilken
> driver der hører til? Det er skidt med den opløsning.

Som jeg læser det, er det onboard? Så skal I hente driveren hos det firma,
som har lavet motherboardet.

Kurt

Fra : Rene

Dato : 31-01-04 21:54

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Som jeg læser det, er det onboard? Så skal I hente driveren hos det firma,
> som har lavet motherboardet.
>
> Kurt

Jo det er onboard men driveren til xp er ikke på som jeg skrev på sis.com
ikke hvad jeg kan se.

mvh Rene

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-01-04 23:46

Rene mumbled his insignificant opinion in:
401c15f6$0$1670$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Jo det er onboard men driveren til xp er ikke på som jeg skrev på
> sis.com ikke hvad jeg kan se.

Det er en stor hjælp hvis du kan greje helt præcist hvad motherboardet
hedder.

Har du prøvet via windowsupdate.com `? Der er ofte drivere at finde, som man
normalvis bør holde snitterne langt fra, men i dit tilfælde er det et godt
alternativ -hvis der er nogen.

Fra : Rene

Dato : 01-02-04 09:09

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> normalvis bør holde snitterne langt fra, men i dit tilfælde er det et godt

Hej

På windows update er der ikke noget.

Bundkortet hedder tror jeg - PC100 Systemboard M599LMR (kan det mon passe?)

mvh Rene

Fra : Torn

Dato : 01-02-04 10:28

> Bundkortet hedder tror jeg - PC100 Systemboard M599LMR (kan det mon
passe?)

Hej Rene.
Prøv eventuelt denneher: http://www.video-drivers.com/drivers/8/8704.htm

Bundkortet er fra PCchips i Taiwan www.pcchips.com.tw , men de har så vidt
jeg kan se ikke længere drivers til dette (oldgamle ) bundkort. Evt. kan
du spørge i deres "service" sektion om de kan hjælpe dig med en opdateret
driver.

Hvis ikke andet hjælper så er bundkortet bygget over SIS 530 chipsettet. Søg
eventuelt på Google efter en grafikdriver til dette chipset.

Thoeger

Fra : Peter

Dato : 01-02-04 15:30

> [...]
>
> Hej
>
> På windows update er der ikke noget.
>
> Bundkortet hedder tror jeg - PC100 Systemboard M599LMR (kan det mon

Jeg tvivler meget på, at i kan få det bundkort til at køre men Win XP. Jeg
har flere gange prøvet med en storebror PC100 M810LMR og har opgivet. Det
tilsyneladende ikke er muligt at opdrive hverken bios update eller driver
update.
Tilsyneladende kører det OK med Win 2000. Dette bundkort supporter AMD K7
cpu op til 800MHZ.
M599LMR supporter Intil PII CPU 90-450MHz, så jeg ville opgive Win XP og i
stedet forsøge med Win 2000.
Drivere til Win 2000 kan du downloade på denne adresse:
http://www.amptron.com/html/driverASP.html

Held og lykke med projektet.

Peter B

Fra : Rene

Dato : 04-02-04 07:29

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stedet forsøge med Win 2000.
> Drivere til Win 2000 kan du downloade på denne adresse:

Hej NG

Jeg kan ikke få det til at dutte, så du har nok ret Peter.
Tak for jeres venlighed

Mvh Rene

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 01:07

Rene wrote:
> "Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Jo det er onboard men driveren til xp er ikke på som jeg skrev på sis.com
> ikke hvad jeg kan se.

Producenten af bundkortet, ikke chipset'et..