Enter virker, BackSpace virker ikke ?!?!?!
Fra : ABC

Dato : 11-01-01 18:29

Hej

Jeg har problemer med BackSpace. Jeg har en TextBox, som man kan
indsætte tekst i, ved hjælp af en CommandButton. Problemet er, at nogle
gange skal programmet selv tilføje et "tryk" på Enter og andre gange skal
BackSpace bruges. Enter virker fint, mens jeg kæmper en hård kamp, for
at få BackSpace til at virke. Følgende kode virker fint:

MFCEnter = Chr(10)
inputUserInfo.Text = MFCEnter & InputNotes

Men, dette virker ikke:

MFCBack = Chr(8)
inputUserInfo.Text = MFCBack & InputNotes

Jeg har prøvet med vbKeyBack men desværre uden held og er nu
fuldstændig forvirret.

Hvad er i øvrigt forskellen på at skrive enten :
Chr(10) eller Chr(13) + Chr(10)

Og er der forskel på om man bruger "Chr(xx)" eller "Chr$(xx)" ??

Er der nogen der kan hjælpe med mit Enter/BackSpace problem ??

Mvh.:
Mikael Gitt

Fra : Niels

Dato : 15-01-01 01:21

Jeg har afprøvet dine eksempler, og koden virker som jeg havde forventet.
Spørgsmålet er hvad du forventer når du placerer en Backspace chareter
først i en streng. Du må huske på at når man trykker backspace i en tekstbox
bevirker ikke der bliver tilføjet Chr$(8).

Forskellen på Chr$(10) og Chr$(13)+Chr$(10):

Først lidt historie
Chr$(10) er linefeed
Chr$(13) er cariagereturn (vognretur)
Disse to chareter stammer tilbage fra de gamle telexmaskiner
hvor linefeed køre papiret frem og cariagereturn flytter skrivehoved tilbage
til starten af linien. Og da printer stadig virker på den måde, har flere
implementationer
af operativsystemer valgt at linie adskillese i tekst filer med både
chr$(10) og chr$(13).
Både DOS og Windows bruger begge tegn. Dette kan blandt andet se i nodepad
hvis
man åbner en fil uden chr$(13). Der findes selvfølgelig editorer til windows
der kan
håndtere der kun bruges linefeed.

Forskellen på Chr() og Chr$() er at Chr() returnere en variant indeholdende
en streng,
men Chr$() returnere en streng. Og jo det $ tegn ser grimt ud, men det er
meget mere
effektivt en brugen af varianter. (Og til alle jer som har glemt det. HUSK
at sætte
'Require Variable Declaration' under options).

Mvh

Niels G