Karaktersæt i Outlook 2000
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-04-01 12:53

Hvordan sætter jeg Outlook 2000 (som Exchange klient) op til at skrive
emails med
disse indstillinger ?

?

--
The obvious mathematical breakthrough would be development of an easy
way to factor large prime numbers.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-01 13:39

usenet@stocholm.dk (Jesper Stocholm) skrev:

>Hvordan sætter jeg Outlook 2000 (som Exchange klient) op til at
>skrive emails med disse indstillinger ?

Funktioner\Indstillinger\Postformat\Meddelelsesformat\ - og
herefter:

"Send i dette": -> Almindelig tekst

> charset="iso-8859-1"
Internationale instillinger...\
"Brug denne kodning (x2)" -> Vesteuropæisk (ISO)

MIME + "Tekst kodes med" -> Ingen

Tillad 8-bit tegn i brevhoveder er jeg faktisk lidt usikker på -
men det gør vist ikke nogen stor forskel.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-04-01 13:53

jgc.nospam@get2net.dk (Jens Gyldenkærne Clausen) wrote in
<Xns908B942735C50jgcnospamget2netdk@127.0.0.1>:

>Funktioner\Indstillinger\Postformat\Meddelelsesformat\ - og
>herefter:

>"Send i dette": -> Almindelig tekst

tjeck !

>Internationale instillinger...\
>"Brug denne kodning (x2)" -> Vesteuropæisk (ISO)

tjeck !

>MIME + "Tekst kodes med" -> Ingen

hvor finder du dette ? Jeg kan ikke finde denne funktionalitet nogen steder
i min Outlook 2k

>Tillad 8-bit tegn i brevhoveder er jeg faktisk lidt usikker på -
>men det gør vist ikke nogen stor forskel.

ok ...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-01 14:31

>hvor finder du dette ? Jeg kan ikke finde denne funktionalitet
>nogen steder i min Outlook 2k

Funktioner\Indstillinger\Postformat\Meddelelsesformat\
Indstillinger...
(knap lige til venstre for Internationale Indstillinger...)

Her får jeg en dialogboks med overskriften "Indstillinger for
almindelig tekst", og en ramme med overskriften meddelelsesformat.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-04-01 14:59

<Xns908B9DA5FB167jgcnospamget2netdk@127.0.0.1>:

> [...]
>
>Her får jeg en dialogboks med overskriften "Indstillinger for
>almindelig tekst", og en ramme med overskriften meddelelsesformat.

aah ... det er måske der problemet ligger. Jeg har ikke denne knap. Jeg har
lagt et screenshot af min Outlook 2000 i dk.binaer - msg-ID:

Bruger du din Outlook 2000 som Exchange-klient eller som alm. std-alone
mail-klient ?

--
Danmark som netværkssamfund - hvor er vi nu ?
(Interviewer i HardDisken på P1)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-01 21:13

usenet@stocholm.dk (Jesper Stocholm) skrev:

>aah ... det er måske der problemet ligger. Jeg har ikke denne
>knap. Jeg har lagt et screenshot af min Outlook 2000 i dk.binaer

Jeg kan se du benytter en engelsk udgave af Outlook. Hvilke
valgmuligheder får du når du klikker på International Options?

Hvis ikke der er noget brugbart der, ville jeg kigge på fanebladet
"Other".

>Bruger du din Outlook 2000 som Exchange-klient eller som alm.
>std-alone mail-klient ?

Begge dele - hjemmefra som enkeltprogram og på arbejde med
forbindelse til Exchange-server. Men det bør ikke gøre nogen
forskel mht. postformat.