Menu forsvinder
Fra : NK

Dato : 11-01-01 17:05

Jeg har en MDI applikation hvor menuen forsvinder hver gang jeg
åbner en MDIChild der også har sin egen menu.

Hvordan kommer jeg ud over det ?

På forhånd tak for hjælpen..

NK

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-01-01 17:13

NK wrote:

> Jeg har en MDI applikation hvor menuen forsvinder hver gang jeg
> åbner en MDIChild der også har sin egen menu.
>
> Hvordan kommer jeg ud over det ?

Det kan man ikke, En menu i et MDI child vil altid erstatte den menu der
er i MDIformen.

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : NK

Dato : 11-01-01 17:43

Tak for det hurtige svar, selvom det ikke lige var det svar jeg helst ville
høre

Det jeg gerne vil have er en Popup menu i MDIChild vinduet....
Er der ikke andre måder at lave det på ??

NK

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-01-01 17:51

NK wrote:

> Tak for det hurtige svar, selvom det ikke lige var det svar jeg helst ville
> høre
>
> Det jeg gerne vil have er en Popup menu i MDIChild vinduet....
> Er der ikke andre måder at lave det på ??

jo, lad os forestille os at den menu du vil have til at poppe op skal
komme frem når du højreklikker musen over dit mdichild-vindue og at
menuen ligger i din MDI form og hedder min_menu og at MDI formen hedder
MDIForm1, så kan det gøres ved at indsætte følgene i dit MDI child's
kode:

Private Sub Form_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)
If Button = 2 Then
PopupMenu MDIForm1.min_menu
End If
End Sub

Fra : NK

Dato : 11-01-01 19:30

Tak for hjælpen
Det virker sådan set OK, tak for det, men så aligevel ??

jeg har jo 5 forskellige MDIchild forms, hvor hver i sær har en eller anden
sub der skal
udføres når popup menuen vælges(de er heller ikke ens ?).
Som du beskriver det kaldes hver gang den samme rutine f.eks.:

Denne rutine ligger i mdichild.form1
sub mnutest()
call do_something
end sub

Denne rutine ligger i mdichild.form2
sub mnutest()
call do_somethingelse
end sub

men når menuen vælges hentes denne sub MDIform
sub mnutest()
does the same thing no matter what form you selected from bla. bla. bla.
end sub

Hvad gør jeg så ?
Kan du følge mig ?

Fra : Henning Forgaard

Dato : 12-01-01 02:02

En måte å unngå det på er å bruke en 3. parts kontroll. Jeg bruker Sheridan
ActiveToolBars Plus.