SPIP?
Fra : Tom

Dato : 06-02-04 00:33

Er der nogen herinde der roder med spip ( .net) jeg kan simpelthen ikke få
det tilat virke ( apache 2.048 og php 4.32)
Tom

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-02-04 18:34

In dk.edb.mac, nospam@fakemail.dk wrote:

> Er der nogen herinde der roder med spip ( .net) jeg kan simpelthen ikke få
> det tilat virke ( apache 2.048 og php 4.32)
> Tom

Har ikke rodet med det, og aldrig stødt på det før. Men hvilke problemer
oplever du?

BOFH-excuse: Radial Telemetry Infiltration

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-02-04 18:43

In dk.edb.mac, voss@null.dk wrote:

> Har ikke rodet med det, og aldrig stødt på det før. Men hvilke problemer
> oplever du?

Jeg har lige kigget på deres hjemmeside. Du nævner ikke noget om at du
har installerert MySQL.

Har du det?

BOFH-excuse: Electrical conduits in machine room are melting.

Fra : Tom

Dato : 07-02-04 00:18

Jep det er der også, jeg kunne såmænd bare ikke lige finde version nummeret,
da jeg skrev mail.. Det er version 4.016
I følge spip folkene er det blot lige at hente deres soft ned.
Som sagt så gjort.
Som sådan har jeg fået et utal af andre CMS til at virke, bare ikke lige
spip!
Detaljen er omvendt at det ser ud til at netop deres "løse" design er det
jeg leder efter, så det er ret interessant at prøve at får det til at
virker.
Omvendt kan det ikke lade sig gøre, må jeg jo vælge noget andet.
Tom

PS

Kender du en der er - eller er du - hård til at få et eksisterende CMS ind I
et frameset, eller blot loade en index fil, der indeholder op til 11
billeder.. .gif flash og .jpg
Så kan det godt være at jeg har lidt arbejde til en sådan en....

PPS
I forhold til spip, så ser det ud til at den kan leve med PHP3 og at den
ikke har noget "imod" php4 !?
Er der en forskel, og kan det være der mit pronblem ligger..
Jeg har addmodule og så videre til php4 .. Men ikke php3 !
(apache 2.048 )

PPPS
Til eventuelt uinviede er det muligt I OSX at skrive localhost, I sin
safari, hvorefter det går op for en at man har en "webserver" liggende på
sin computer!
Går man op I sådan noget, er det efterfølgende muligt at lave sin helt egen
site, og på den måde tilføre verden en masse !?

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-02-04 01:29

> [...]

> Som sagt så gjort.
> Som sådan har jeg fået et utal af andre CMS til at virke, bare ikke lige

Du fortæller stadig ikke noget om hvad problemet består i. Det gør det
lidt svært at hjælpe dig.

BOFH-excuse: The computer fleetly, mouse and all.

Fra : Tom

Dato : 08-02-04 01:33

Undskyld..
Jeg får den sædvanlige fejl at der er fejl I congig.ini.php filen I en eller
anden linie. Når jeg ikke får den fejl, læser den -- istedet - index.php
filen ind som tekst !
Tom

PS
Har nærmest opgivet spip og prøver I stedet noget andet !

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-02-04 15:16

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Jeg får den sædvanlige fejl at der er fejl I congig.ini.php filen I en eller
> anden linie. Når jeg ikke får den fejl, læser den -- istedet - index.php
> filen ind som tekst !

Og hvor i installationsprocessen får du den fejlmeddelelse? Har du sat din
webserver op til at tolke .php3 som php-filer? Som default parser den kun
..php som PHP og ikke .php3.

Jeg kan komme helt til databasedelen og ikke længere, da jeg ikke har MySQL
installeret her på arbejde.

Du bliver nok nødt til at præcisere dit problem lidt bedre hvis vi skal
kunne hjælpe dig.

--
~/j

Fra : Tom

Dato : 10-02-04 02:01

Nu er jeg startet forfra...
Clean sys og så må jeg se !
Problemet var tidligere at jeg ( server 10.3.2) nåede til at - enten - at
læse selve filen ( localhost/ecrire/install.php ( eller er det index.php)
ind som tekst selv om at jeg havde unmarked php3 og php4 add og load moduler
!
Hvis du når hen til mysql, delen, når du dermed væsentligt længere end jeg
gør !
Jeg tjekker lige I morgen på mit "nye" sys..
Hvor php, mysql og evt Perl er installeret ( der fungerer med apache 1.x.x I
stedet for som jeg var igang med apache 2.4.8 og en webmin, der ikke rigtigt
fungerede !!
Uanset hvad, så tak for hjælp, !!
Tom

PS
Starter lige med config.ini.php filen !

On 2/9/04 3:16 PM, in article c084nr$11v9mm$1@ID-112111.news.uni-berlin.de,

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-02-04 02:19

In dk.edb.mac, nospam@fakemail.dk wrote:

> Nu er jeg startet forfra...
> Clean sys og så må jeg se !

Det var da så voldsomt igen (:

> [...]
> ind som tekst selv om at jeg havde unmarked php3 og php4 add og load moduler

Og du genstartede serveren efter disse ændringer og tilføjelser? Jeg ved
ikke hvordan OS X Server håndterer det, men på en almindelig OS X
installation skal man lige genstarte Apache før det virker, enten via
GUI'et eller via terminalen med:

   sudo apachectl graceful

> Hvis du når hen til mysql, delen, når du dermed væsentligt længere end jeg
> gør !

Så er der jo håb forude.

> [...]
> stedet for som jeg var igang med apache 2.4.8 og en webmin, der ikke rigtigt

SPIP skal da ikke bruge perl, skal den?

> Uanset hvad, så tak for hjælp, !!

Det var så lidt.

> PS
> Starter lige med config.ini.php filen !

Den fulgte ikke med min distro af SPIP v1.7, er du sikker på, at den har
noget med SPIP at gøre? Mener du php.ini (PHPs indstillingsfil)?

BOFH-excuse: Processes running slowly due to weak power supply

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-02-04 22:13

> [...]

> anden linie. Når jeg ikke får den fejl, læser den -- istedet - index.php

Nu har jeg prøvet hjemme, med MySQL installeret, og det var fuldstændig
smertefrit og nemt.

Hvis du nu fortæller hvad du har gjort, hvad du forventede der ville
ske, og hvad der modsat forventning skete, så er det nemmere at hjælpe
dig.

BOFH-excuse: Windows 95 undocumented "feature"