fn?????
Fra : Morten Lind

Dato : 05-02-04 20:28

Hej - har lånt en tibook/G4/1Ghz/40GBHD/768MB/m.m.12"

Har installeret AirPort og xtra RAM - samt en masse
andet(software)........og nu vil jeg gerne vide......hva´ pokker er
nederste, yderste venstre knap for en.....?...der står "fn" på????????

M., der aldrig lærer at synes om småtterierne

Fra : Steen Larsen

Dato : 05-02-04 21:19

In article
<1g8pa0h.1rutnmczo1mgwN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
> nederste, yderste venstre knap for en.....?...der står "fn" på????????
>
> M., der aldrig lærer at synes om småtterierne

Hvem tør låne sådan en til en så ukyndig person
Det er en funktions-tast som bruges i kombination med funktions-tasterne
til at aktivere deres f1-12 funktion i stedet for lys/lyd/skærm mv.
Altså hvis du trykker på f5 så skruer du op for lyden. Når du trykker på
fn+f5 så får du den funktion som f5 giver dig (f.ex. refresh i Windows).

Fra : Morten Lind

Dato : 05-02-04 21:47

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> [...]
> Altså hvis du trykker på f5 så skruer du op for lyden. Når du trykker på
> fn+f5 så får du den funktion som f5 giver dig (f.ex. refresh i Windows).

Åh tak Steen (også for drilleriet)

Ja, ser du, der findes rigtige mennesker, der er endnu mere ukyndige end
jeg, og de tør godt bede om hjælp........

Jeg har aldrig forstået, hvad man skal med en bærbar og har derfor
aldrig sat mig ind i brugen af dem.

Her kunne jeg komme med en lang, socialpolitisk begrundelse for mit
synspunkt, men det vil jeg undlade - blot påpege, at jeg synes, alt på
en bærbar er for småt - og derfor ineffektivt - men jeg er jo nok for
gammel, ikke sandt? Sådan en som jeg fortjener en traktor, og sådan
én har jeg*GG*.

Men jeg værdsætter din indsats for at bibringe mig yderligere viden,
selvom jeg ikke er familiær med refresh i Windows

Tak for hjælpen fra en stakkel, der dog fik Tibook´en optimeret til
alles tilfredshed
M.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 05-02-04 23:08

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> selvom jeg ikke er familiær med refresh i Windows
>
> Tak for hjælpen fra en stakkel, der dog fik Tibook´en optimeret til

Hej Morten

Ka' ik' li' la' vær' ............ en bærbar er især ret god til
referater i Macbrugers bestyrelse !!!! og ganske praktisk til backup god
hvis traktoren "svigter"

Gode tanker fra
Karen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-04 00:30

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> [...]
>
> Ka' ik' li' la' vær' ............ en bærbar er især ret god til
> referater i Macbrugers bestyrelse !!!! og ganske praktisk til backup god

Tjaeh, men du ved jo, Karen - at med mine pølsefingre - så skal der
altså anderledes mad på bordet
M.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 06-02-04 00:50

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Tjaeh, men du ved jo, Karen - at med mine pølsefingre - så skal der
> altså anderledes mad på bordet
> M.

Jamen Morten........ jeg ved jo du ikke er kræsen )

Gode tanker fra
Karen

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-04 04:14

On Fri, 6 Feb 2004 00:29:30 +0100, Morten Lind wrote
(in article
<1g8plax.1f90y771gddh1rN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>):

> Tjaeh, men du ved jo, Karen - at med mine pølsefingre - så skal der
> altså anderledes mad på bordet
> M.

M. ..............pas på................det smitter..................med
overdrevent!!!!!!!!!................brug af
punktummer..............!!!!..................................................
............måske ville det være bedre...............med bare tre...

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-04 08:29

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Fri, 6 Feb 2004 00:29:30 +0100, Morten Lind wrote
> (in article
> <1g8plax.1f90y771gddh1rN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>):

> M. ..............pas på................det smitter..................med
> overdrevent!!!!!!!!!................brug af
> punktummer..............!!!!..................................................
> ...........måske ville det være bedre...............med bare tre...

Hæ, hæ - synes du ikke, jeg har sparet på dem?
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-04 09:17

On Fri, 6 Feb 2004 08:29:20 +0100, Morten Lind wrote
(in article
<1g8q7ir.197p0911t4xe6aN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>):

> Hæ, hæ - synes du ikke, jeg har sparet på dem?
> M.

Nej, jeg tror at du nogle gange har en for hurtig repeat på
tasterne!!!!!!!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-04 16:57

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Jeg har aldrig forstået, hvad man skal med en bærbar og har derfor
> aldrig sat mig ind i brugen af dem.

Jeg har det modsat: Hvad skal man med en stationær? Den står jo bare
derhjemme. Efterhånden er de bærbare så hurtige og har så gode skærme,
at de sagtens kan bruges som ens primære computer (med mindre man har
specielle behov, naturligvis). Synes man, at den er for lille, kan man
jo have mus, tastatur, skærme etc. stående hjemme, og så slutte det til,
når man sidder ved sit skrivebord.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 07-02-04 16:36

> [...]
> specielle behov, naturligvis). Synes man, at den er for lille, kan man
> jo have mus, tastatur, skærme etc. stående hjemme, og så slutte det til,

Ja, det er modsat
M.

Fra : jens winding

Dato : 07-02-04 18:28

On Sat, 7 Feb 2004 16:56:41 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1g8spn4.xl9jwt1erdzfjN%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> specielle behov, naturligvis). Synes man, at den er for lille, kan man
> jo have mus, tastatur, skærme etc. stående hjemme, og så slutte det til,

Hørt Hørt, og så er de ret lydløse. Blot kan jeg ikke forstå at Apple ikke
implementerer en funktion der gør det muligt at slå den bærbares skærm fra,
når man har koblet ekstern skærm til? For det kan man ikke vel?

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-04 21:01

jens winding <vasevej60@beskedboks.dk> wrote:

> Hørt Hørt, og så er de ret lydløse. Blot kan jeg ikke forstå at Apple ikke
> implementerer en funktion der gør det muligt at slå den bærbares skærm
> fra, når man har koblet ekstern skærm til? For det kan man ikke vel?

På en PowerBook kan man godt, men ikke på en iBook. Man sætter
computeren på vågeblus ved at lukke låget. Derefter sætter man tastatur
i USB-porten. Computeren vågner nu, men skærmen forbliver slukket. Man
kan nu bruge sin PowerBook lukket med eksternt tastatur og skærm.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jens winding

Dato : 07-02-04 21:29

On Sat, 7 Feb 2004 21:00:41 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1g8szzj.1xa1s6u1b51lq6N%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> i USB-porten. Computeren vågner nu, men skærmen forbliver slukket. Man
> kan nu bruge sin PowerBook lukket med eksternt tastatur og skærm.

Okay tak for svaret. Kan godt huske I har talt om det før. Det synes mig at
være en lidt kringlet løsning, idet varmeafgivelsen ikke kommer til at virke
optimalt (har iøvrigt iBook). Apple burde nosse sig sammen til at lave en
rigtig løsning, er der mon aldrig nogen der har sagt det til dem?