Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Særeje i beløb eller %
Fra : Anette & Søren

Dato : 05-02-04 18:54

Mig og min kærste står og skal købe et hus sammen, problemmet er særejen i
huset.
Jeg giver et eksembel, da det er noget hurtiger.

Huset koster 1500000 Kr
Jeg sælger så min lejlighed og putter 500000 Kr i huset.
Så sammen, skal vi ud og låne 1000000 Kr
Nu kommer det så, for skriver man i mit særeje, at jeg kommer 500000 Kr i,
ja så resiker jeg at måske om 20 År at vi går fra hinanen. Ja så er mit
inskud ikke meget værd. Hvor i mod, at hvis der står at jeg betaler 33% af
huset, ja så skal jeg jo havde 33% når de skal sælges. Inden vi deler de
sidste 66% som vi er fæles om.

Så spørg jeg, hvad vil i vælge. Og hvad har i valgt?
Er det meget ego at tænke i % fra min sige eller hvad?

Vi har nogle dikusioner rundt omkring

Med Venlig Hilsen

Søren

Fra : Carl

Dato : 05-02-04 23:01

"Anette & Søren" <Hvidtfeldt@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidste 66% som vi er fæles om.
>
> Så spørg jeg, hvad vil i vælge. Og hvad har i valgt?
> Er det meget ego at tænke i % fra min sige eller hvad?

Det skal allerede med på ejendomsskødet begge jeres navne som køber din andel = 66% og
din kæreste 33% så er det på plads og tinglyses at
du ejer 66% og din kæreste 33% prøv at gå ind i NETBORGER STATSTIDENDE
https://www.nettidende.dk/ tryk tingbladet og søg på
nogle eksempler i skøder o.lign.

vh Carl