Update problemer og en bootstrap?
Fra : Mikael Kern

Dato : 05-02-04 12:23

Min gamle G4 og min nye Panther vil ikke enes. Eller osse er det mig...
Jeg har 2 problemer p.t.

1.
Når jeg lukker eller genstarter, ender jeg med en sort skærm, hvorpå
der står en del volapyk på terminalsk:

bootstrap_look_up() failed (ipc/send) invalid destination port
bootstrap_look_up() failed (ipc/send) invalid destination port
Mikael Kerns computer :/ root#

- og hvad gør jeg arme mand så? Trykker på genstartknappen. Men kunne
jeg taste mig ud af problemet? Og kan nogen give et bud på en løsning?

2.
Software Update giver følgende fejlmeddelelse:

The update "Java 1.4.2" could not be verified and expanded correctly.

Make sure you have permission to write to
/tmp/501/TemporaryItems/com.apple.SoftwareUpdate, then try again.

- så hentede jeg lige Java 1.4.2 og prøvede igen, men fik at vide, at
jeg først skal installere Java 1.4.1. Og 1.4.1 vil ikke installere, da
jeg jo har den i forvejen.

Hvordan får jeg opdraget min Mac?

mvh Mikael Kern
--
Andel byttes: København til Århus. Jeg vil hjem til Århus, bor
centralt og roligt på 2000 Frederiksberg. Se også min annonce på dk.marked.privat.bolig

Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
(:-{d)

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-02-04 18:32

In dk.edb.mac, Mikael Kern <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]

> - og hvad gør jeg arme mand så? Trykker på genstartknappen. Men kunne
> jeg taste mig ud af problemet? Og kan nogen give et bud på en løsning?

Jeg skal ikke lige kunne sige hvad de to fejlbeskeder går ud på, men du
kan taste dig til en genstart ved at skrive:

   reboot

og trykke retur. Hvis du hellere vil lukke ned skriver du:

   halt

i stedet.

> [...]

> Make sure you have permission to write to
> /tmp/501/TemporaryItems/com.apple.SoftwareUpdate, then try again.

Har du prøvet at reparere tilladelserne? Det lyder som om humlen kunne
ligge begravet.

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-04 00:29

On Thu, 5 Feb 2004 18:32:10 +0100, Jonas Voss wrote
(in article <q9baf1-152.ln1@zaphod.verture.net>):

> [...]
> kan taste dig til en genstart ved at skrive:
>
>    reboot
>
> og trykke retur. Hvis du hellere vil lukke ned skriver du:

....men vil du bare bekræfte, skriver du: Jawohl, übersturmbandführer
Heinrich.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-02-04 00:45

In dk.edb.mac, David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

[...]

> ...men vil du bare bekræfte, skriver du: Jawohl, übersturmbandführer
> Heinrich.

(: Jeg overvejede selv at skrive noget lignende, men var bange for at
blive stemplet som værende plat.

Tak David (:

The sooner you fall behind,
the more time you'll have to catch up. - Steven Wright

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-04 04:16

On Fri, 6 Feb 2004 00:45:15 +0100, Jonas Voss wrote
(in article <b51bf1-282.ln1@zaphod.verture.net>):

> [...]
>
> [...]
>
> (: Jeg overvejede selv at skrive noget lignende, men var bange for at

Og det mener du ikke, at jeg er bange for?! :D (Her ville jeg skrive den
tyske hilsen you know, men turde ikke)

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Mikael Kern

Dato : 06-02-04 10:10

Jonas Voss wrote:

> reboot
> halt
tak - det prøver jeg næste gang.

> Har du prøvet at reparere tilladelserne? Det lyder som om humlen kunne
> ligge begravet.

Ja, jeg har repareret tilladelserne, det var min første tanke.

Er der ikke nogen, som ved hvad problemet skyldes?
Og hvad betyder:
bootstrap_look_up() failed (ipc/send) invalid destination port
bootstrap_look_up() failed (ipc/send) invalid destination port
Mikael-Kerns-computer:/ root#

egentlig?

Jeg ville ønske, der var en enkel måde at få Panteren opdraget på. I
system 9 (og 8 og 7) kunne jeg altid gå tilbage til en standard
opsætning, som fungerede uden fejl, men det er lidt kompliceret i dag.
Hvor er "reset all" -knappen???

mvh Mikael Kern

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-04 10:50

On Fri, 6 Feb 2004 10:09:32 +0100, Mikael Kern wrote
(in article <402359CC.86C2E257@kern.dk>):

> [...]
> system 9 (og 8 og 7) kunne jeg altid gå tilbage til en standard
> opsætning, som fungerede uden fejl, men det er lidt kompliceret i dag.

Du skal nok lade være med at blande farlige 'Cocktail's'.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : nospam

Dato : 06-02-04 11:34

> Du skal nok lade være med at blande farlige 'Cocktail's'.

???

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-04 12:06

On Fri, 6 Feb 2004 11:34:20 +0100, nospam wrote
(in article <BC492C3C.1ADF1%nospam@kern.dk>):

> ???

Var det ikke dig, der brugte den svenske 'Cocktail'? Den kan man lave meget
rod med i systemet.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-02-04 18:38

In dk.edb.mac, nospam@kern.dk wrote:

> [...]
> bootstrap_look_up() failed (ipc/send) invalid destination port
> bootstrap_look_up() failed (ipc/send) invalid destination port

Google er din ven:

   <http://shor.ter.dk/139759346>

> [...]
> system 9 (og 8 og 7) kunne jeg altid gå tilbage til en standard
> opsætning, som fungerede uden fejl, men det er lidt kompliceret i dag.

Archive and Install?

BOFH-excuse: Plasma conduit breach