lampeolie i litervis
Fra : Andre

Dato : 05-02-04 11:32

Er der nogen som kender et sted man kan købe lampeolie i litervis f.eks 5,
10, 20 eller 30 liter. Mine have lamper sluger en del og det er alt for dyrt
at købe i 1 liter af gangen.

Har ikke kunne finde nogle steder på nettet.

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-02-04 16:31

Andre (andre21@ofir.dk) skrev følgende:
> Er der nogen som kender et sted man kan købe lampeolie i litervis
> f.eks 5, 10, 20 eller 30 liter. Mine have lamper sluger en del og det
> er alt for dyrt at købe i 1 liter af gangen.

Jem & Fix.... Sikkert andre byggemarkeder også.

- Martin

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 05-02-04 22:59

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Jem & Fix.... Sikkert andre byggemarkeder også.
>
> - Martin

Lampeolie er vist en lugtfri petroleum - du må kunne bruge alm. petroleum,
fx det der bruges til petroleumsovne, det må da være billigere, og lugten
generer vel ikke i haven.

VH Birgitte

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 06-02-04 08:51

Birgitte Abkjær wrote:
> [...]
> petroleum, fx det der bruges til petroleumsovne, det må da være
> billigere, og lugten generer vel ikke i haven.

Hej
Der er lige den lille hage ved det at der er afgift på petroleum o.lign. der
bruges til opvarmning.
Når den samme vare sælges i 1 liters flasker og kaldes tændvæske er der
ingen afgift på. Hvis der står lampeolie på flasken stiger den straks i
pris, jeg kan ikke huske hvor meget, men jeg giver omkring kr. 8,50 for 1
liter tændvæske i Netto eller Bilka eller hvor de nu har produktet.

Ebbe.