Er mac-ejere hysteriske kællinger med en
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-02-04 10:12

Hej NG!

Der skal åbenbart ikke meget til at fornærme mac-ejere:

<http://www.wired.com/news/mac/0,2125,62157,00.html?tw=wn_tophead_2>

--Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-02-04 03:17

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Hej NG!
>
> Der skal åbenbart ikke meget til at fornærme mac-ejere:
>
> <http://www.wired.com/news/mac/0,2125,62157,00.html?tw=wn_tophead_2>

Jeg så den godt. Det så ellers ret troværdigt ud.

Jeg ved ikke hvorfor folk reagerer på den måde. Vedkommende der skræller
en Mac må jo selv om det, og det er jo netop bare en computer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 08-02-04 09:13

René Frej Nielsen wrote:

> Jeg så den godt. Det så ellers ret troværdigt ud.
>
> Jeg ved ikke hvorfor folk reagerer på den måde. Vedkommende der skræller
> en Mac må jo selv om det, og det er jo netop bare en computer.

Ja, det er bare en dims. Men som ny mac-ejer synes jeg det er pudsigt at
opleve hvilken kult-dyrkelse der er omkring disse dimser. Jeg ved ikke
om man kan finde paraleller andre steder i computer-verdenen, men blandt
nogen pc-ejere er der en fortløbende ideologisk kamp mellem Intel-freaks
og AMD-nødder.

--Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-04 09:58

On Sun, 8 Feb 2004 09:12:54 +0100, Martin Agersted Jarl wrote
(in article <c04r27$5vj$1@sunsite.dk>):

> [...]
> om man kan finde paraleller andre steder i computer-verdenen, men blandt
> nogen pc-ejere er der en fortløbende ideologisk kamp mellem Intel-freaks

Kalder du min Mac 'bare en dims'?!!
Det ville klæde din sig hvis du lavede et mellemrum med efterfølgende
linieskift efter de to bindestreger.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 08-02-04 10:50

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Jeg ved ikke
> om man kan finde paraleller andre steder i computer-verdenen,

Måske ikke, men i verden: Biler, motorcykler, cykler - kort sagt al
teknik, hvor vi mænd kan prøve at "overgå" hinanden

husk at forskellen på mænd og drenge kun er prisen på deres legetøj )

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 08-02-04 11:00

Martin Ammentorp wrote:

> Måske ikke, men i verden: Biler, motorcykler, cykler - kort sagt al
> teknik, hvor vi mænd kan prøve at "overgå" hinanden
>
> husk at forskellen på mænd og drenge kun er prisen på deres legetøj )

Det giver min kone dig sikkert ret i.

--Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 08-02-04 18:38

> [...]

> om man kan finde paraleller andre steder i computer-verdenen, men blandt
> nogen pc-ejere er der en fortløbende ideologisk kamp mellem Intel-freaks

Hæ, hæ - nu er en Macintosh jo ikke blot "en dims", men en PC udover det
sædvanlige. D.v.s., at mennesker med en sofistikeret holdning til
"dimser" vælger en Mac.

Det er lidt ligesom at bruge en Zwillingkniv istedet for Føtex´
billigste..........eller ligesom at vælge Betamax i stedet for VHS, hvis
du husker det.

Vi er mennesker, der vælger kvalitet og skønhed over kvantitet og
almindelighed.

Dette være sagt uden at fornærme nogle, der vælger anderledes

Med kærlige kvalitetsknus
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-04 21:32

> [...]

> man kan finde paraleller andre steder i computer-verdenen, men blandt
> nogen pc-ejere er der en fortløbende ideologisk kamp mellem Intel-freaks

Det ses jo mange steder, og har nok noget med mænds drengede fantasier
at gøre. Nogle er tossede med deres racercykel. Andre elsker engelske
sportsvogne. Der er en evig krig mellem BMW-ejere og Alfa Romeo-ejere.
Folk der fotograferer med et Nikon hader "Canon-mafiaen". Det er jo bare
pjat og legetøj, men jeg synes da, det er meget charmerende. Det er da
meget sødt, at man tror, at en engel får vinger, hver gang man hører
start-lyden fra en Mac. Inderst inde tror vi jo ikke mere på det end på
tandfeen.
Man skal bare ikke tage det mere alvorligt, end det er. Jeg kan
da godt sidde ved en Windows-computer. Jooh, bare det ikke er for længe
ad gangen. Nogle af vores bekendte lader også en japansk bil holde
udenfor, når de er på besøg. Det siger jeg da heller ikke noget til.
Computere er jo lidt anderledes, fordi det mere er begrebet end
selve tingen, man er knyttet til. Et fint ur kan man jo have hele livet,
men en computer holder kun kort. Blev min PowerBook stjålet eller
smadret, ville jeg ikke på nogen måde savne den, men måske eventuelle
forsvundne data. Jeg ville da bare købe en ny og være mindst lige så
glad for den. Det er ikke lige mit eksemplar, jeg er knyttet til, men
mere tingen som type. Det samme gælder ved nærmere eftertanke også min
bil og min racercykel. Jeg er måske ikke så sentimental mere. Jeg har da
enkelte ting, der har affektionsværdi. Og så konen og børnene måske. I
hvert fald børnene. En ny kone er der jo mange, der får.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 09-02-04 21:34

Henrik Münster wrote:

> [...]
> enkelte ting, der har affektionsværdi. Og så konen og børnene måske. I
> hvert fald børnene. En ny kone er der jo mange, der får.

Hæ hæ, ja, hvis konen er en Dell

--Martin

Fra : Jens

Dato : 09-02-04 21:43

> Nogle af vores bekendte lader også en japansk bil holde
> udenfor, når de er på besøg. Det siger jeg da heller ikke noget til.

Er du da helt ligeglad med hvem du omgås? Hvad siger naboerne?

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-04 22:50

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Er du da helt ligeglad med hvem du omgås? Hvad siger naboerne?

Jeg ved godt, det er lidt flovt, men den ene nabo har faktisk en
Mitsubishi. Men til den anden side kører de alle Audi. Hele vejen op ad
gaden til og med borgmesteren. Jeg regner med, at det redder kvarteret
lidt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 12-02-04 19:17

> [...]
> Mitsubishi. Men til den anden side kører de alle Audi. Hele vejen op ad
> gaden til og med borgmesteren. Jeg regner med, at det redder kvarteret

Det er jo ikke for ingenting at biler - fortsat - er det foretrukne
statussymbol.

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : Karl Antz

Dato : 12-02-04 21:56

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Det er jo ikke for ingenting at biler - fortsat - er det foretrukne
> statussymbol.

Så har jeg ingen status - for jeg har ingen bil

kh ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Christian Bech

Dato : 12-02-04 22:20

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Så har jeg ingen status - for jeg har ingen bil

Det er da langt bedre at være en mediepersonlighed, der har optrådt i en
af DR's store satsninger.

--
Christian

Fra : Karl Antz

Dato : 12-02-04 22:37

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Det er da langt bedre at være en mediepersonlighed, der har optrådt i en
> af DR's store satsninger.

pyha - derreddede du min selvværd
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-02-04 22:41

On Thu, 12 Feb 2004 22:37:11 +0100, Karl Antz wrote
(in article <1g92erg.1rxczkl5nu0qoN%karl@antz.dk>):

> pyha - derreddede du min selvværd

Også min - hvis det da ikke gælder, at min storebror skifter fede biler som
andre skifter æh Mac?

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Christian Bech

Dato : 13-02-04 13:57

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Thu, 12 Feb 2004 22:37:11 +0100, Karl Antz wrote
> (in article <1g92erg.1rxczkl5nu0qoN%karl@antz.dk>):

> Også min - hvis det da ikke gælder, at min storebror skifter fede biler som
> andre skifter æh Mac?

Du er gæst i Endelig fredag?

--
Christian

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-02-04 15:12

On Fri, 13 Feb 2004 13:56:55 +0100, Christian Bech wrote
(in article <1g92kdo.1row1lfzeqv9gN%nospam@ebbesen.mail.dk>):

Næh, var han det.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Christian Bech

Dato : 14-02-04 17:25

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Fri, 13 Feb 2004 13:56:55 +0100, Christian Bech wrote
> (in article <1g92kdo.1row1lfzeqv9gN%nospam@ebbesen.mail.dk>):

> Næh, var han det.

Aha! Det er dig, der er gæret i "Bryggeren".

--
Christian

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-02-04 17:57

On Sat, 14 Feb 2004 17:25:19 +0100, Christian Bech wrote
(in article <1g95ogk.1i5xp7518ytrjfN%nospam@ebbesen.mail.dk>):

> Aha! Det er dig, der er gæret i "Bryggeren".

Nej, det er mig der er Anders i Krøniken. Jeg har lige fået samme frisure. Nu
mangler jeg bare at sælge Krag min iMac.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 14-02-04 19:34

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Nej, det er mig der er Anders i Krøniken. Jeg har lige fået samme frisure. Nu
> mangler jeg bare at sælge Krag min iMac.

mht. alderen er det vist ikke helt ved siden af...

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-02-04 20:21

On Sat, 14 Feb 2004 19:33:38 +0100, Morten wrote
(in article <2962g1-u6i.ln1@reippuert.dk>):

> mht. alderen er det vist ikke helt ved siden af...

He he... jeg troede først, du smigrede mig og mente, at min alder passede med
sønnen... da det gik op for mig hvad du hentydede til... :D

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Jens

Dato : 13-02-04 04:57

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Så har jeg ingen status - for jeg har ingen bil

Selv uden symboler kan man da godt have status

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-02-04 09:00

On Fri, 13 Feb 2004 04:57:08 +0100, Jens wrote
(in article <1g92soy.10gmjar1ej8sjqN%spam@finds.dk>):

> Selv uden symboler kan man da godt have status
>
> / Jens

Ikke i den her gruppe, den er meget symbolsk.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Jens

Dato : 13-02-04 12:09

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Fri, 13 Feb 2004 04:57:08 +0100, Jens wrote
> (in article <1g92soy.10gmjar1ej8sjqN%spam@finds.dk>):

> Ikke i den her gruppe, den er meget symbolsk.

Enig. Jeg prøver igen:

Selv uden _fysiske_ manifestationer af symboler kan man godt have
status.

OK?

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-02-04 12:16

On Fri, 13 Feb 2004 12:09:28 +0100, Jens wrote
(in article <1g93fej.fco2gby4d74bN%spam@finds.dk>):

Jæs.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Michel Christensen

Dato : 13-02-04 10:31

Henrik Münster wrote:

> [...]
> Mitsubishi. Men til den anden side kører de alle Audi. Hele vejen op ad
> gaden til og med borgmesteren. Jeg regner med, at det redder kvarteret

Det er skam ikke flovt at ha' en Mitsubishi! :P

--
Michel, http://loop-back.org
Ooops. Gotta run. My dog wants sex. Later.

Fra : Jens

Dato : 13-02-04 12:10

Michel Christensen <in@valid.account> wrote:

> Det er skam ikke flovt at ha' en Mitsubishi! :P

Nu er det jo også naboen der har den. Så det Henrik beskriver er at være
nabo til én der har en Mitsubishi. Læg mærke til, at han
kompenserer ved at fremhæve de talrige (?) Audi'er på den anden side.
Det er da et pænt forsøg på ikke at falde helt igennem, selv om det er
helt unødvendigt at lege "social climber" når man har en Mac (så er vi
vist ON Topic igen)

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 13-02-04 09:34

henrik@muenster.dk (henrik münster) writes:

> [...]
>Mitsubishi. Men til den anden side kører de alle Audi. Hele vejen op ad
>gaden til og med borgmesteren. Jeg regner med, at det redder kvarteret

Hvordan går det med at være cykelist i det kvarter.
Er det lidt som i Indien og deres kastesystem?

Hilsen Hanne

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-02-04 14:29

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvordan går det med at være cykelist i det kvarter.
> Er det lidt som i Indien og deres kastesystem?
>
> Hilsen Hanne

LOL
Ja, man kunne sgu´godt få den tanke!

Og så er jeg da glad for min Mac , som da må kunne fjerne mig lidt fra
rendestenen!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge