maling af flasker
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 05-02-04 06:06

Jeg skal male mine flasker - var ikke helt pæne i lakken da "fødderne"
kom af, og der sidder mange ikke helt så pæne klistermærker på ! Har I
nogen gode ideer til for- og slutbehandling ? Jeg syns jeg læste et
eller andet sted her i gruppen at nogen havde fået pulverlakeret en
flaske ?
Hvad kostede det mon ?
med venlig hilsen

Anders Holm Jensen

Fra : Tigeren

Dato : 05-02-04 06:52

Hvis jeg var dig ville jeg smutte ned til en automaler og spørge.
Det kunne jo være de kunne lave det for en god pris 'Orange'

Så kan man jo også altid lige give sine flasker en Turtlewax eller en Pava
behandling...
Spøg til side... Jeg tror de kunne blive ret pæne igen..
Lasse

Fra : Morten Holst

Dato : 05-02-04 20:07

Hej Anders..

Jeg fik sandblæst og malet på et smedeværksted med egen malerkabine for en
kasse pils så det var lige til at overkomme... De er næsten altid til at
snakke med når der kommer øl på bordet.
Hvor i landet kommer du fra?

Holst

Fra : Henrik

Dato : 05-02-04 21:16

Har hørt om nogen der har fået varmgalvaniseret flaskerne, med en møg flot
resultat, hvis man så evt vælger at få dem malet efterfølgende med noget
epoxy giftig maling, så skulle de holde evigt????

Hvis du tager ud til et sted hvor de galvanisere og har nogle øl med, så vil
du sikekrt nå langt.

Hilsen Henrik

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 06-02-04 00:30

Henrik wrote:
> Har hørt om nogen der har fået varmgalvaniseret flaskerne, med en møg

Du skal ikke varm-galvanisere dine egne flasker, for du kan risikere å endre
metallets struktur - dessverre.

Spray-galvanisering har jeg jævlig dårlig erfaring med.

Det jeg har god erfaring med er å bruke en primer (grunning) beregnet på
stålbåter, samt Shipolin enkomponent båtmaling fra Jotun. Hvis du bruker
to-komponent maling alá Jotun Penguin skal du regne MINST 2 ukers herdetid i
romtemperatur! (Og friskluftmaske under lakkering... og tørkested der det
lukter jævlig i to uker)

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 07-02-04 08:51

"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> wrote in message news:<4022d2f7@news.broadpark.no>...

> [...]
> romtemperatur! (Og friskluftmaske under lakkering... og tørkested der det

Tak for jeres råd - jeg hopper på den der med autolakering !

med venlig hilsen

Anders