Andet multimedie
bentjuul 3670
Redigering af billeder
Fra : Heidi

Dato : 04-02-04 21:54

Hvad findes der af gratis programmer man kan bruge til at redigere
billeder med, når man feks. gerne vil lave slørede kanter, lave et alm.
billede om til noget der ligner en tegning osv. (hvis det sidste da kan
lade sig gøre).

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Morten Lind

Dato : 04-02-04 22:34

Heidi <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

> [...]
> billeder med, når man feks. gerne vil lave slørede kanter, lave et alm.
> billede om til noget der ligner en tegning osv. (hvis det sidste da kan

http://www.gimp.org
M.

Fra : Heidi

Dato : 05-02-04 06:43

Morten Lind wrote:

> http://www.gimp.org

Tak for forslaget - jeg har dog lidt svært ved at finde ud af, hvor jeg
egentlig downloader den henne - kan du give et praj om hvad jeg helt
nøjagtigt skal bruge?

Fra : Morten Lind

Dato : 05-02-04 16:57

Heidi <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

> Tak for forslaget - jeg har dog lidt svært ved at finde ud af, hvor jeg
> egentlig downloader den henne - kan du give et praj om hvad jeg helt
> nøjagtigt skal bruge?

Hæ.......det er vist godt, jeg er intuitiv, for det er da ikke meget, du
fortæller

Jeg formoder derfor, du er Windowsbruger. og på forsiden af GIMPs site
er en henvisning til en Windowsversion.

kommer her:

http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/downloads.html

Jeg ser dog til min skræk, at det er til Windows32, men mon ikke du kan
lede lidt og finde, hvad du skal bruge.

Ellers kan du jo skifte til Unix/Linux/Mac OS X........

M.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-02-04 17:54

(Morten Lind) skrev :

>Jeg ser dog til min skræk, at det er til Windows32, men mon ikke du kan
>lede lidt og finde, hvad du skal bruge.

Hvorfor, det betyder vel bare at det ikke kan køre på Win 3.x?
--
Knud

Fra : Morten Lind

Dato : 05-02-04 20:18

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> Hvorfor, det betyder vel bare at det ikke kan køre på Win 3.x?

Nåeh....ja, hvad ved jeg om Windows?
M.

Fra : Heidi

Dato : 06-02-04 20:17

Morten Lind wrote:

> Hæ.......det er vist godt, jeg er intuitiv, for det er da ikke meget,
> du fortæller

Nej okay, men jeg blev bare forvirret over alle de filer man kunne
hente - synes ikke det var særlig overskueligt hvad man egentlig skal
bruge.

> [...]
>
> Jeg ser dog til min skræk, at det er til Windows32, men mon ikke du
> kan lede lidt og finde, hvad du skal bruge.

Jeg har ledt - og nu har jeg fundet et andet program som i hvert fald
kan gøre noget af det jeg leder efter - Image Enhance, som jeg fandt her
http://www.snapfiles.com/freeware/gmm/fwgraphicedit.html

> Ellers kan du jo skifte til Unix/Linux/Mac OS X........

Naaaa, det tror jeg ikke. Men tak for hjælpen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-04 19:52

> [...]

> http://www.snapfiles.com/freeware/gmm/fwgraphicedit.html

> Naaaa, det tror jeg ikke. Men tak for hjælpen

Glad for, du fandt en løsning
M.

Fra : michael

Dato : 20-02-04 09:01

Hold kæft hvor smart bare at give et link. Det viser sig at man skal læse
flere sider før man finder noget fornuftigt at downloade, nemlig en såkalds
installer. Når man så iøvrigt har gjort det, så skal man langt ned i et
katalog on starte et program som så ikke virker idet der prompte kommer en
fejl.

HVABEHA

Næste gang nogen spørger til et program så lad være med bare at skrive en
link og lad i øvrigt være med at henvise til sådan en gang skod som
http://www.gimp.org er.

Michael

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-04 09:30

michael <dsl72661a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> Næste gang nogen spørger til et program så lad være med bare at skrive en
> link og lad i øvrigt være med at henvise til sådan en gang skod som

Det må du da meget undskylde - er det noget at hidse sig sådan op over?
M.

Fra : JMo.

Dato : 20-02-04 10:35

michael wrote:

> [...]
> en såkalds installer. Når man så iøvrigt har gjort det, så skal man
> langt ned i et katalog on starte et program som så ikke virker idet

Du har valgt en version til det rigtige OS? (Windows formoder jeg). Du har
læst FAQ'en? (Som der står man skal gøre inden man downloader). Du har
hentet Gtk+? (Som der også står man skal gøre)

> Næste gang nogen spørger til et program så lad være med bare at skrive
> en link og lad i øvrigt være med at henvise til sådan en gang skod som
> http://www.gimp.org er.

Men nu havde spørgeren jo ikke anført hvilket OS det skulle bruges til.
Hvis man ikke spørger præcist nok, er det jo svært at svare præcist...

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-02-04 14:53

michael skrev:

[en svada]

Google mener det er dit første indlæg i dk.edb.grafik. For det første er
vi ikke vant til den tone, her behandler vi hinanden ordentligt og
stikker en finger i jorden, inden vi svarer. For det andet er der bestemt
ikke noget galt med svaret, for som allerede nævnt fik vi ikke noget at
vide om OS'et. For det tredje citerer du forkert. Svaret skal komme
*efter* det citerede, som du bør klippe ned til det væsentlige.

Men selvfølgelig - hvis du vil opnå at ingen hjælper dig, når du har
problemer, så er det vejen frem.

I henhold til min signatur: PLONK.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-02-04 19:53

michael wrote:

> Næste gang nogen spørger til et program så lad være med bare at
> skrive en link og lad i øvrigt være med at henvise til sådan en
> gang skod som http://www.gimp.org er.

Hvis man kræver relevante, gode og detaljerede svar kan man købe sig
til eksperthjælp. På usenet får man svarene gratis, men må finde sig i
at det måske ikke var det man forestillede sig.

Du er ikke den første der har troet at man kan stille krav til den
gratis hjælp der gives her. Du er heller ikke den første der har svinet
en frivillig hjælper til. Desværre.

FUT til dk.admin.netikette
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-04 22:01

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
>
> Du er ikke den første der har troet at man kan stille krav til den
> gratis hjælp der gives her. Du er heller ikke den første der har svinet

Tak, Toke
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-04 22:08