Oonas Kökken & Koktail
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 19:38

Hejsa

Har nu i en time prøvet at komme telefonisk i kontakt med Oonas Kökken &
Koktail beliggende på Enghave Plads i København. Ingen tager telefonen.

Er stedet lukket, eller hvad? Nogen der kan oplyse mig om det?

Kender I et andet sted i København, som også har brunchmenuer og sideorders,
hvor det ikke bliver serveret som en buffet? Havde regnet med Oonas :-/

Tina

Fra : Spangkuk

Dato : 04-02-04 21:43

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
telefonen.

> Er stedet lukket, eller hvad? Nogen der kan oplyse mig om det?

Dit indlæg er indsendt kl. 19.38, og tager man den
time fra, du siger du har ringet til forretningen, bliver den
dermed 18.38.

Gætter på at de lukker 17.30 eller 18.00.

Prøv igen i morgen ml. 10.00 og 17.00.

Spang

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 10:31

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse

> [...]
> time fra, du siger du har ringet til forretningen, bliver den
> dermed 18.38.
>
> Gætter på at de lukker 17.30 eller 18.00.

Ifølge de oplysninger jeg har, skulle der være åbent både da jeg ringede i
går aftes, og nu, her til formiddag. Ingen svarer telefonen, og der er ingen
telefonsvarer. Så jeg går ud fra, at stedet er lukket... Ærgeligt.

Tina

Fra : Nanna D. R.

Dato : 05-02-04 10:54

> [...]
sideorders,
> hvor det ikke bliver serveret som en buffet? Havde regnet med Oonas :-/

Jeg ville holde mig langt væk fra stedet!! Jeg har haft en virkelig dårlig
oplevelse da de skulle trække 89,- kr. på mit dankort. Jeg endte med at få
hævet 1.8 mil! (Det blev til 898.989,- kr x 2!!) Og nej, det er IKKE løgn.
Ejeren var SÅ åndsvag og virkelig useriøs omkring det hele.
Desuden hælder han billig (grynet ketchup) på Heinz flasker! Vel at mærke
uden at fjerne etiketten!
Der er stort set aldrig nogen mennesker - kun om sommeren, men det må være
fordi han har en go plads på pladsen i solen!
Jeg gør alt for at boycotte ham - så jeg håber da at han er lukket!
Du kan spise brunch på Bang og Jensen eller Mama Lustra hvis du leder efter
et sted i nærheden af Oonas!
Nanna

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 11:08

"Nanna D. R." <no@adressefor.you> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg gør alt for at boycotte ham - så jeg håber da at han er lukket!
> Du kan spise brunch på Bang og Jensen eller Mama Lustra hvis du leder

Jeg har spist der flere gange, og har kun gode oplevelser med stedet. Nu
bruger jeg ikke dankort, men sådan en fejl kan vel ske alle steder, selvom
det er noget der ikke må ske.

At de hælder en anden ketchup på flaskerne, gør man rigtig, rigtig mange
steder i restaurationsbranchen og inden for levnedsmiddel i det hele taget.
Det er der ikke noget nyt i. Fx arbejdede jeg engang i en delikatesse i et
stort, fint supermarked. Mange af de salat der bliver solgt som
"hjemmelavede", er hældt ud fra store bøtter fra "K" salat. Eller den
hjemmelavede hummersalat. Den var godt nok hjemmelavet, men hummer havde den
aldrig set. Det var farvet sejkød. Kunderne fik at vide, at den indeholdt
"15% hummerkød". De fleste ved jo godt, at man ikke kan få en salat med 15%
hummer for 14.95 pr. 100 g, men alligevel købte folk den. Folk vil snydes!

De steder du henviser til, hvilke type brunch er det? Hvis det er buffet
eller alt for fusions-køkken-agtigt uden de ting man normalt forbinder med
en brunch, har det ingen interesse.

Tina

Fra : Nanna D. R.

Dato : 05-02-04 11:30

> [...]

> bruger jeg ikke dankort, men sådan en fejl kan vel ske alle steder, selvom

1 komma fucking 8 million? Det er sgu mange penge - og der var ikke rigtig
dækning.
Jeg synes jo det er ejerens ansvar, dels at maskinen virker, dels at
instruere sine tjenere i at kunne betjene maskinen og trække beløbet
tilbage, NÅR fejlen er sket. Det kunne de ikke, så de hævede beløbet 2
gange! Han sad bare og synes jeg var åndsvag. Da jeg bad ham udbetale
pengene viste han lidt mere interesse!
Men det er da HANS ansvar at den virker, ellers skulle de da ikke modtage
dankort, vel!

> [...]
15%
> hummer for 14.95 pr. 100 g, men alligevel købte folk den. Folk vil snydes!

NÅ! Jeg vil da helst ikke snydes!
Men hvis han hælder en anden ketchup i flaskerne, skal han da fjerne
etiketterne. Hvis jeg var allergisk overfor det produkt han har hældt i, får
jeg jo aldrig en chance for at se hvad det indeholder?
Levnedsmiddel-styrrelsen gav mig ret.

> De steder du henviser til, hvilke type brunch er det? Hvis det er buffet
> eller alt for fusions-køkken-agtigt uden de ting man normalt forbinder med
> en brunch, har det ingen interesse.

Bang og Jensen er helt almindelig brunch - Mama Lustra ved jeg ikke - men
ellers kik på aok.dk.
Nanna

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 14:14

> Bang og Jensen er helt almindelig brunch - Mama Lustra ved jeg ikke - men
> ellers kik på aok.dk.

Jeg har været rundt om AOK. Bang og Jensen er en smule for fancy til
lejligheden, og Mama Lustra står der ikke ret meget om.

Tina

Fra : Sofie Kurland

Dato : 05-02-04 20:39

Hej Tina,

Jeg vil mene, at Høegh's på Enghavevej har det sortiment, du efterspørger,
og i en ok kvalitet, i hvert fald sidst jeg var der (½ år siden).

Jeg har i øvrigt boycuttet Oonas efter den nye ejer kom til for ca. 2 år
siden (før ham var det VIRKELIG god mad, derefter halalkød og skummel,
skummel "bacon").

V.h.

Sofie

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 22:33

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har i øvrigt boycuttet Oonas efter den nye ejer kom til for ca. 2 år
> siden (før ham var det VIRKELIG god mad, derefter halalkød og skummel,

Ah, se, dét var jeg ikke klar over. Tak for oplysningen
Det er helt sikkert den tidligere ejer jeg har spist hos før. God mad, ingen
halalkød og rigtig bacon. Mums mums. *s*

Vi har besluttet os for Café Klimt. Også flere år siden jeg sidst har spist
der, men menukortet ser ud til at være med de samme lækre retter,
forskellige brunchmenuer og sideorders.

Høegh's må så prøves ved en anden lejlighed.

Tina

Fra : -V-

Dato : 05-02-04 22:59

Tina wrote:
> Vi har besluttet os for Café Klimt. Også flere år siden jeg sidst har
> spist der, men menukortet ser ud til at være med de samme lækre
> retter, forskellige brunchmenuer og sideorders.

Hvis du går på Klimt i en weekend, så sørg for at komme tidligt.

Der er altid *proppet* lørdag formiddag.

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 23:13

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du går på Klimt i en weekend, så sørg for at komme tidligt.
>
> Der er altid *proppet* lørdag formiddag.

Vi skal afsted en hverdag. Men tak for oplysningen

Tina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-02-04 13:04

> [...]

ingen
> halalkød og rigtig bacon. Mums mums. *s*

Der er næppe nogen danskere, der ikke spiser halalkød. Spørgsmål et er bare,
om de er klar over det, når det sker. Det kan jo hverken ses eller smages,
at det er halal.

Mvh. Lisbeth

Fra : Spangkuk

Dato : 06-02-04 17:54

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com>

> [...]
bare,
> om de er klar over det, når det sker. Det kan jo hverken ses eller

Hehe....jeg forstår hvad du mener, men prøv at skrive det
samme i dk.politik.indvandring

Spang

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 18:06

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
bare,
> om de er klar over det, når det sker. Det kan jo hverken ses eller smages,

Tja, når jeg til en brunch forventer at få skinke og bacon, og får serveret
noget der skal gøre det ud for skinke, og bacon, der er lavet af kalkun, så
foretrækker jeg at spise et sted, hvor der ikke bliver serveret halalkød....

Tina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-02-04 00:14

> [...]

> noget der skal gøre det ud for skinke, og bacon, der er lavet af kalkun,

> foretrækker jeg at spise et sted, hvor der ikke bliver serveret

Jeg har læst ovenstående flere gange og er stadig usikker på, om der
egentlig står andet, end at du helst ikke vil spise halalkød.

Hvis det er dét, der er dit budskab - at du ikke vil spise halalkød - er du
nødt til at nøjes med at spise svinekød. Hold dig fra fjerkræ, okse og lam i
givet fald.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 04:42

> [...]
>
> Jeg har læst ovenstående flere gange og er stadig usikker på, om der
> egentlig står andet, end at du helst ikke vil spise halalkød.

Læs lige mit indlæg igen, og læg mærke til ordene når jeg til en brunch".

Jeg skal sikkert skære det ud i pap for dig alligevel.

Når jeg har batalt for at spise brunch, og forventer at få skinke til min
ost og bacon til mine røræg, så er jeg ikke interesseret i at få serveret
noget som helst andet i stedet for, incl. halalkød. Det svarer til at gå til
grønthandleren, betale for et kilo nye gulerødder, og få udleveret en pose
rødbeder i stedet for.

EOD

Tina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-02-04 10:01

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det svarer til at gå til grønthandleren, betale for et kilo nye
gulerødder, og få udleveret en pose
> rødbeder i stedet for.

Din sammenligning holder, hvis du beder om skinke og får halal-kød i stedet
*S*

Går du derimod til slagteren og beder om halvt kilo hakket oksekød, kan det
sagtens være halal-kød, du går hjem med. Og køber du en kylling i
supermarkedet er det overvejende sandsynligt, at du får halal-kylling.

Mvh. Lisbeth