lappe cementtrappe
Fra : lhs

Dato : 04-02-04 19:09

Hej

Jeg har en halvrund cementtrappe op til vores hus, der desværre er begyndt
at sprække et par steder efter den sidste gang frost (og nok for meget
saltning). Hvordan lapper jeg bedst på den mht. materialer mv.

Lars HS

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-02-04 12:23

"lhs" skrev
> [...]
> at sprække et par steder efter den sidste gang frost (og nok for meget
> saltning). Hvordan lapper jeg bedst på den mht. materialer mv.

På min cementtrappe har jeg "limet" et afknækket
hjørne på med ren cement. Desuden har jeg lappet en
revne ved at hælde tynd cement i revnen.
Det har foreløbigt holdt i vinters og jeg kan sagtens stå og
hoppe på det afknækkede hjørne.
Næste projekt (til foråret) bliver at pudse hele trappen op
så det skjuler de lyse striber cementen har efterladt.
Det hele skal gennemfugtes godt inden man klasker
cement på, ellers holder det ikke.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply