DDV kontra WW
Fra : Futte

Dato : 04-02-04 15:09

Hej

Jeg vil høre om hvad folk syndes om WW kontra DDV jeg har gået til DDV i 4
mdr. nu og har tabt 19,4 " har ikke vært ned og blive vejet i dag endnu" men
syndes at maden er for ensformig. WW bruger et Points system men er dyre
hvad vejningen angår 87 pr uge mod 50 kr. hos DDV, så kan man jo selv breder
bestemme hvad man vil spise ...
MVH
Futte

Fra : Heidi

Dato : 04-02-04 17:03

Futte wrote:
> [...]
> system men er dyre hvad vejningen angår 87 pr uge mod 50 kr. hos DDV,
> så kan man jo selv breder bestemme hvad man vil spise ...

Jeg har ikke gået nogle af stederne, men en mulighed med WW var måske at
prøve programmet www.fatlow.dk - det kan udregne i WW points, så du selv
kan sammensætte dine måltider derhjemme (hvis du ved hvor mange points
du må få), og hvis du har en vægt kan du også klare vejningen selv.
Men det afhænger selvfølgelig af om det er vigtigt for dig at komme ud
og skulle stå "skoleret" under en vejning
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Futte

Dato : 04-02-04 19:03

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh. Heidi
> Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Bare en tanke jeg har tængt på så blev jeg 1.5 kg letter rundnede de 20
"20.9" dejligttttt

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 04-02-04 21:48

> [...]
> mdr. nu og har tabt 19,4 " har ikke vært ned og blive vejet i dag endnu"

Hej Futte

Om WW er bedre for dig, skal jeg ikke kunne sige. En ting kan jeg dog sige,
at ensformigheden i maden er udelukkende din egen skyld. Måske lidt hårdt,
men sandt. Det man primært udelukker fra sin kost på DDV er ris, pasta og
kartofler, men i stedet får du et væld af grønsager, som kan kombineres og
tilberedes på et utal af måder. Det er da kun din fantasi, der sætter
grænser. Prøv f. eks at købe en kogebog med salater - erstat eller begræns
de ting du ikke må få (eller kun må få i begrænset omfang). Find dine
almindelig kogebøger frem, tag udgangspunkt i opskrifterne, men tilpas dem
til programmet. Det kræver lidt opfindsomhed, men til sidst går der sport i
det.

Mvh.
Mette

Fra : Futte

Dato : 05-02-04 15:17

Hej Mette

Det kan godt være at det er mig men har ikke den stor enegi når jeg kommer
hjem jeg savner en rigtig god opskrift på grønsager i ovn og en til lever
grillet lever "på gril pande" er ikke god syndes jeg, så vidt jeg forstå må
jeg godt stege min hakke bøffer på en gril pande er det rigtig?

MVH
Futte

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 06-02-04 18:29

> [...]
> grillet lever "på gril pande" er ikke god syndes jeg, så vidt jeg forstå

> jeg godt stege min hakke bøffer på en gril pande er det rigtig?

Det er rigtigt, at du må stege din hakkebøf på en grillpande. Der er mange
muligheder for at have grønsager lige ved hånden, f. eks kunne du have
grønsager i fryseren; bønner karotter, blomkål etc. Der er også en anden
mulighed - køb stort ind og orden alle grønsagerne på en gang, læg dem i
hver sin pose, box etc, så kan du tage lidt hver gang du skal bruge noget.
De fleste grønsager kan holde sig i mange dag.

En af mine favorit grønsagsretter er, en masse rodfrugter (husk en del er
begrænset) - persillerod, pastinak, selleri, gulerod, kålrabi, majroe,
rødbede etc. - skåret i passende stykker (tern). Puttes i en bradpande,
sprayes med et fint lag vand, hvorefter der drysses med de ønskede
krydderier. Det hele ryger så i ovnen i 45 min til en time ved 175 grader.
Det er guf.

Held og lykke

Mvh.
Mette

Fra : insideout

Dato : 05-02-04 09:23

"Futte" <fnugi20003(spam)@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> syndes at maden er for ensformig. WW bruger et Points system men er dyre
> hvad vejningen angår 87 pr uge mod 50 kr. hos DDV, så kan man jo selv

Hej Futte

Jeg spiser næsten normalt nu og dermed mener jeg at jeg spiser hvad jeg har
løst til også pasta, ris og kartofler .
Jeg er begyndt at kikke meget på mængden af den mad jeg spiser (især
aftensmad) og det er jo det vi overspisere skal lære ik`. Jeg vil altid
nægte at følge et system der prøver at fortælle at der er noget man ikke kan
spise men det er klart at ganske almindelig sund fornuft må råde.
I min tankegang er der ikke noget men ikke kan spise der er bare noget man
ikke kan spise så meget af men lidt har også ret og derfor vil det så ikke
blive ensformigt.
Jeg spiser også Lasanette, frikadeller og bøffer men ikke hverdag og det er
klart at det går ud over det ugentlige vægttab men bare man ikke overdriver
så går det jo.

Mvh
Henrik
--
Startvægt den 19-05-03 på 155 kg og frem til den 05-01-04 har jeg haft
et samlet jojo vægttab på i alt 8 kg.

Fra : Marlene

Dato : 05-02-04 16:37

> [...]
> syndes at maden er for ensformig. WW bruger et Points system men er dyre
> hvad vejningen angår 87 pr uge mod 50 kr. hos DDV, så kan man jo selv

du beder om forskellen på DDV og WW, jeg går ved WW men har talt meget med
folk fra DDV. WW er nemt, du kan spise det du har lyst til, du skal ikke
lave hele din verden om og have mad med i byen, du må meget gerne spise
mange grønsager, men orker du ikke tykke dig igennem 600 gram en dag, kan du
lade være. Det er nemt at gå til med WW og der er ingen der siger du skal
komme hver gang. Jeg synes også det er dyrt, men nemt.

KH

Marlene

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 17:01

> "Futte" skrev i en meddelelse:
<snip>
>WW bruger et Points system men er dyre
> breder

"Marlene" skrev i en meddelelse:
<snip>
> [...]
> lade være. Det er nemt at gå til med WW og der er ingen der siger du skal
> komme hver gang. Jeg synes også det er dyrt, men nemt.

Hvis man køber 10-turskort hos WW så er prisen ned på kr. 58,- pr. gang og
nej, der er ingen der siger at man skal komme hver gang, men der er rigtig
mange hvis moral har det bedst med at blive holdt til ilden og et
10-turskort skal vist nok bruges i løbet af 12 uger.
Altså kr. 8,- mere pr. gang, en måde at fastholde sig selv og ingen
ærgrelser over lever, vejning af al mad og hvad der ellers har været oppe og
vende her.
Det er da et tilbud.
Jeg hader køkkenarbejde og er noget af det mest kræsne, samtidig nyder jeg
min chokolade og min frihed
--
Hilsen
Mia, en rigtig WW-fan