Drag'n Drop og Positionering
Fra : Ronni Andersen

Dato : 03-02-04 23:16

Hejsa!!!

Jeg sidder og roder med noget flash, men er gået lidt i stå.

Jeg er ved at lave et slags galleri, hvor man kan trække små billeder over i
en ramme, hvor de, når man "releaser", bliver lige så store som rammen. Det
er fint nok og det virker, men her kommer mit problem:::

Jeg kan ikke få billedet til at placere sig præcist hvor rammen er. Altså, x
og y!!!

Jeg er har prøvet meget og kan på nuværende tidspunkt ikke se andre udveje,
end at jeg må tilføje en ekstra frame...

pic._x = _root.frame._x og
pic._y = _root.frame._y

er afprøvet, men intet virker.

HVAD SKAL JEG GØRE???

Håber I kan hjælpe mig.

Vh. Ronni

Fra : Peo

Dato : 04-02-04 10:58

Hvordan ser ser din kode ud, og hvor er den placeret.. i en function, på en
frame, en knap?
Jeg er i tvivl om hvad du mener når du skriver...
> Jeg er har prøvet meget og kan på nuværende tidspunkt ikke se andre
udveje,
> end at jeg må tilføje en ekstra frame...
>
> pic._x = _root.frame._x og
> pic._y = _root.frame._y

Peo

Fra : Ronni Andersen

Dato : 04-02-04 13:07

hej

sådan ser mit as ud og det er placeret i et movieclip. det er pic._x og
pic._y jeg ikke kan få til at virke selvom _root.frame er defineret i første
frame i tidslinien.

on (press) {
startDrag("/pic");
}
on (release) {

stopDrag();

if (getProperty("/pic", _droptarget) eq ("/frame"))

{
/:display ="Ronni";
pic._height = _root.frame._height;
pic._width = _root.frame._width;
pic._x = _root.frame;
pic._y = _root.frame;
}

else

{
pic,_x = "400";
pic,_y = "210";
}

}

/ronni

Fra : Peo

Dato : 04-02-04 14:10

Hej Ronni,
Jeg har kigget lidt på dit AS, og der er flere småting jeg ville lave om,
f.eks. ville jeg bruge den nyere dot-syntaks. I stedet for f.eks. at skrive:
> on (press) {
> startDrag("/pic");
> }
ville jeg skrive:
on(press){
startDrag(_root.pic);
}
....eller endnu korte og mere fleksibelt:
on (press) {
startDrag(this);
}
....forudsat at koden ligger "på" det Mc der skal drag'es.

Her her min udgave af samme script. Som du kan se er der bla. a. også brugt
dot-syntaksen i stedet for getProperty.
Jeg har også omdøbt "frame" til "frame_Mc" for at undgå problemer der kunne
opstå hvis/fordi "frame" kunne tænkes at være et såkaldt reserveret ord.
Nederst i scriptet kan du også se det korrekte må at sætte movieclippets _x
og _y property.

// start AS
on (press) {
startDrag(this);
}
on (release) {
stopDrag();
if (this._droptarget == "/frame_Mc") {
_root.display ="Ronni";
this._height = _root.frame_Mc._height;
this._width = _root.frame_Mc._width;
this._x = _root.frame_Mc._x;
this._y = _root.frame_Mc._y;
} else {
this._x = 400;
this._y = 210;
}
}
// slut AS

Fra : Ronni Andersen

Dato : 04-02-04 14:17

Mange tak for din hjælp.

det var lige hvad der skulle til.

Fra : Ronni Andersen

Dato : 04-02-04 16:47

hej igen

din tidligere hjælp har som sagt hjulpet mig så det virker, men nu støder
jeg ind i nye problemer

jeg skal have lavet det sådan, at når jeg trækker et nyt billede ind i
rammen, så skal det erstatte det billede der allerede er der. dette billede
skal så vende tilbage
til dets originale placering uden for rammen i samme størrelse som inden det
blev trukket ind.

håber du forstår

hvad gør jeg der?