Gæt en kode - hent en sang
Fra : Michael Petersen

Dato : 03-02-04 15:56

Har I prøvet inde i iTunes Music Store at klikke på 'redeem song' - det ser
ud til at vi blege danskere ikke er udelukket fra at hente en sang hvis vi
tager en Pepsi med hjem næste gang vi er i USA - eller hvis vi kan gætte en
af de 10-cifrede koder. Det må være omkring 10 mia. muligheder og 100 mio.
af dem giver gevinst - så det er bare om at komme i gang med at taste...!

Der går jo 100 x 100 millioner på 10 mia. så for hver 100 10-cifrede kode
man indtaster burde der være en gratis sang! Sæt i gang - hvem har hentet
fleste gratis sange inden midnat...?

Jeg har allerede prøvet med 2 - ingen af dem gav dog noget...

mvh, Michael Petersen

Fra : Thomas (8260)

Dato : 03-02-04 19:47

> Der går jo 100 x 100 millioner på 10 mia. så for hver 100 10-cifrede kode
> man indtaster burde der være en gratis sang! Sæt i gang - hvem har hentet
> fleste gratis sange inden midnat...?

Det lyder fandme ulovligt

Thomas

Fra : Jasper Ellermann

Dato : 04-02-04 14:07

On 03/02/04 15:55, in article BC45750A.1329B%micFJERN@reflector.dk, "Michael
Petersen" <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> fleste gratis sange inden midnat...?
>
> Jeg har allerede prøvet med 2 - ingen af dem gav dog noget...

Nu aner jeg intet om de dér koder, men hvis de inkluderer det engelske
alfabet, bliver dine odds forringet betragteligt. 36^10 = 3656158440062976 .
Så dine chancer er 36561584.40062976^-1 = 2.735111227791254e-08 . Med andre
ord ikke særligt gode. Men der folk spiller jo også lotto, så hvorfor ikke
Smid en bindestreg og et mellemrum med I puljen, så bliver det endnu
værre.

Jasper