Mikrofon til G4/867
Fra : (Per Røn

Dato : 03-02-04 09:07

På min G4/867 er der to lydudgange, én til høretelefoner [headset?] og
én til højttalere [hvor stikket dog ikke passer til højttalerne, så
høretelefonstikket må bruges i stedet].

Men hvad med mikrofonstik? Er det blevet sparet væk, eller er
høretelefonstikket reelt til headset, altså høretelefoner med indbygget
mikrofon som dem jeg har til min trådløse telefon?

--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-04 10:51

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> [...]
> høretelefonstikket reelt til headset, altså høretelefoner med indbygget
> mikrofon som dem jeg har til min trådløse telefon?

Hej Per....

Min er mage til(blot lidt langsommere), og jeg har valgt
USBmikrofonmodellen.
M.

Fra : (Per Røn

Dato : 03-02-04 11:00

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Min er mage til(blot lidt langsommere), og jeg har valgt
> USBmikrofonmodellen.

Altså at købe en mikrofon med usb-stik, og så sætte den til?

Det lyder som om at jeg, når jeg ellers får den til at virke, må købe et
højttalersæt med headsetudgang [også til mikrofon] til /PCen/.

Hvorfor i alverden forsyner man ikke maskinerne med ugdgang til netop
disse headsets?
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-04 14:53

> [...]

> højttalersæt med headsetudgang [også til mikrofon] til /PCen/.
>
> Hvorfor i alverden forsyner man ikke maskinerne med ugdgang til netop

Ja, det måtte jeg gøre.......altså købe et headset med mikrofon og
USB-tilslutning.

Jeg skulle lægge et lydspor på en præsentation, og det var den mulighed,
jeg havde.

Ind i tastaturet med den og vælge den i systemindstillinger - så kører
den.

Men om det er optimal kvalitet, véd jeg ikke.

M.

Fra : Tom

Dato : 03-02-04 19:46

Et alternativ er at købe et PCI lydkort med mikrofon indgang ! eller med
LINE indgang, og så montere den mikrofon og den mikser du plejer at bruge I
dette kort !
Lidt mere besværligt, og formodentligt ikke kompatibelt med en masse i..
Software.
Men lyden bliver sikkert "en dell" bedre !
Tom

PS
USB lydkort er også fine.

On 03/02/04 14:52, in article
1g8l571.auapsi59odpuN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, "Morten

Fra : (Per Røn

Dato : 03-02-04 20:01

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> Software.
> Men lyden bliver sikkert "en dell" bedre !

Well, jeg har faktisk et PCI lydkort til overs, efter at jeg fik at vide
at min PC faktisk /har/ et indbygget lydkort [som jeg bare ikke kan få
fat i, men det kunne jeg heller ikke med PCI kortet].

Det er da i hvert fald hurtigt at forsøge ...
--
Per Erik Rønne