Internet
Fra : egj

Dato : 02-02-04 22:36

Hej med jer Macer , jeg har efter 10 år på pc langt om længe fådet en ældre
Mac : Powerpc G3 266 MHZ
cache 32 MB/6Gb HD Rage pro/6MB sgram / modam
Jeg ved ikke om den er stor eller ?? men lyder ikke til det nå pyt , Jeg er
ved og sette mig ind i hvordan den funker det gik meget godt til jeg ville
på int,net så var det også stop ??Hjælp?? jeg er på esenet Kabel , Hvordan
seter jeg Macen op til det ????.
Venligst Egon

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 02-02-04 22:54

egj wrote:

> [...]
> på int,net så var det også stop ??Hjælp?? jeg er på esenet Kabel , Hvordan

Skriv lidt om hvilken system version du har, da det hjælper os til at
hjælpe dig.

G3 266 er ikke just det nyeste, men en brugbar begynder maskine.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : egj

Dato : 02-02-04 23:36

Mac os 9.2.1
Jeg ved ikke om det er det du mener.
Egon

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-02-04 00:57

egj wrote:

> Mac os 9.2.1
> Jeg ved ikke om det er det du mener.
> Egon

Jo, det var netop det jeg mente.

Nu er min hukomelse lidt rusten hvad OS 9.2 angår, der er flere her i
gruppen der har bedre hukommelse end jeg.

Er det en ADSL forbindelse, det der Esenet eller er det kabel(tv) ?

Mon det er det samme som Monster bruger.

et forsigtig bud er at du skal bruge DHCP bestemt af server.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-04 01:17

egj <egj@mail.dk> wrote:

> [...]
> på int,net så var det også stop ??Hjælp?? jeg er på esenet Kabel , Hvordan

Hov, er der endnu en esbjergenser her i gruppen? Velkommen til. Jeg må
desværre tilstå, at jeg dårligt kan huske, hvordan man sætter de ældre
styresystemer op. Du kører med Mac OS 9.2.1, som er et "klassisk"
system. De nye Mac kører med Mac OS X, der er baseret på Unix. Hvis du
putter en forfærdelig masse RAM i din computer, kan den også køre OS X,
men ikke så hurtigt.
I korte træk skal du sætte din computer op til at bruge ethernet
og få IP-adresser via DHCP. Det er sådan set det eneste, og det er
dødnemt. Jeg kan bare ikke lige huske, hvilke kontrolpaneler du skal
bruge. Måske har du "Internetassistent" liggende på harddisken. Den kan
guide dig gennem opsætningningen. Så vidt jeg husker er det noget med
kontrolpanelet TCP/IP.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : egj

Dato : 03-02-04 08:14

Hej igen
jeg takker meget for hjælpe det virkede .

MVH

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-02-04 08:59

egj <egj@mail.dk> wrote:

> [...]
> på int,net så var det også stop ??Hjælp?? jeg er på esenet Kabel , Hvordan

Egon, du skal ihvertilfælde have noget mere RAM i den.

Prøv at sende Henrik Münster en privat mail og se om han ikke lige kan
kigge den efter i sømmene ?!

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-04 19:07

> Egon, du skal ihvertilfælde have noget mere RAM i den.
>
> Prøv at sende Henrik Münster en privat mail og se om han ikke lige kan
> kigge den efter i sømmene ?!

Hvad søren, skal jeg nu på sygebesøg? Det er ikke så længe siden, jeg
fik sat en iMac med OS 9 på kabelnettet i København. Det var godt nok
ikke helt nemt at få fundet frem fra hukommelsens gemmer, hvordan man
gør det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-02-04 20:56

> [...]
> fik sat en iMac med OS 9 på kabelnettet i København. Det var godt nok
> ikke helt nemt at få fundet frem fra hukommelsens gemmer, hvordan man

Jamen så er du jo oppe på beatet med teknikken og evnerne.

Det var bare et forslag.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling