At flashe pc-grafikkort til mac-grafikkort~
Fra : Thomas (8260)

Dato : 02-02-04 22:20

Hej folkens. Jeg springer lige ud i det:

Man kan eks, få et ATI 9200 128 mb til ca 400,- til pc.

Nogen der ved hvordan man flasher grafikkort til brug på mac?

Nogen der har erfaringer med "tricket"?

På forhånd tak

Mvh

Thomas

Fra : Morten

Dato : 03-02-04 00:33

"Thomas (8260)" <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Man kan eks, få et ATI 9200 128 mb til ca 400,- til pc.

> Nogen der ved hvordan man flasher grafikkort til brug på mac?

Det gør du ikke, i al fald ikke med ovennævnte kort.

> Nogen der har erfaringer med "tricket"?

ja:

Har flashet et PC ATI Radeon 8500 64MB:

<http://atimacunderground.freeservers.com/instructions.html>

Vær opmærksom på at kun ATI's (samt meget tidlige Radeon'er), har
tilstræekkelig stor flash rom til at rumme ATI's mac rom.

Visse Nvidia GF2 MX kort kan også flashes uden problemer, jeg har for
år tilbage postet link til et site med vejledninge, samt en liste over
hvilke kort der kan flashes.

De gamle 3Dfx Voodoo 2000 og 3000 kort kan i såvel PCI som AGP også
flashes (endda med det nu lukkede 3DFx's velsignelse og drivere), men
det er kun en anbefalelesværdigt såfremt du IKKE har til hensigt at
køre OS X.

Det er muligt at andre kort også kan flashes og anvendes uden andre
ændringer. kig her for at læse andres erfaringer:

<http://bbs.xlr8yourmac.com/cgi-bin/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=Video+Cards+(other+than+3dfx+Chip+Types)&number=24&DaysPrune=45&LastLogin=>

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-02-04 01:36

Hej Thomas

Svjv. er netop en 9200 et af de mange kort, der _IKKE_ kan flashes til
Mac, da det har fast BIOS (firmware). - Det er en skam, da det ellers er
et godt grafikkort.

Men ellers er fremgangsmåden vel den sædvanlige... Man henter
flashffilen på hjemmesiden og kører flashing på kortet, mens de stadig
sidder i en PC. Det er ihvertfald det mest normale...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>