/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Java 1.4.2 + Safari 1.2 er klar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 02-02-04 22:13

Softwareupdate

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

 
 
David Blangstrup (02-02-2004)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-02-04 23:59

On Mon, 2 Feb 2004 22:13:16 +0100, Preben_Bødker_Nielsen wrote
(in article <1g8jv0k.1b8bj5gqb0b46N%spam@events.dk>):

> Softwareupdate
>
> /Preben
>

Ja, og nu kan man endelig se billedserier på berlingske!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende
http://blangstrup.org



Morten (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 03-02-04 00:44

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Ja, og nu kan man endelig se billedserier på berlingske!

selv på en iMac ?

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Henrik Münster (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-02-04 01:17

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Mon, 2 Feb 2004 22:13:16 +0100, Preben_Bødker_Nielsen wrote
> (in article <1g8jv0k.1b8bj5gqb0b46N%spam@events.dk>):
>
> > Softwareupdate
>
> Ja, og nu kan man endelig se billedserier på berlingske!

Men man kan ikke se udviklingen i aktiekurser på Jyske Netbank. Og det
er vist noget java. Der er i hvert fald en kop kaffe.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Gustav Kristoffer Ek (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Gustav Kristoffer Ek


Dato : 03-02-04 01:39

In article <1g8k2z9.69vcc6101teo0N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Men man kan ikke se udviklingen i aktiekurser på Jyske Netbank. Og det
> er vist noget java. Der er i hvert fald en kop kaffe.

og heller ikke bruge webbank fra bec: "Fejlmeddelelse: Systemet svarede
ikke inden for den fastsatte tid, prøv igen." får jeg efter første
loginbillede :-/

- stoffer

Jonas Voss (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 03-02-04 04:07

In dk.edb.mac, Gustav Kristoffer Ek wrote:

> og heller ikke bruge webbank fra bec: "Fejlmeddelelse: Systemet svarede
> ikke inden for den fastsatte tid, prøv igen." får jeg efter første
> loginbillede :-/

Kan det have noget med det fremskredne tidspunkt du besøgte netbanken
på? Jeg har ikke selv prøvet, men tænkte det kunne have noget med
fejlmeddelelsen at gøre.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."

Martin Agersted Jarl (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Agersted Jarl


Dato : 03-02-04 08:34

Jonas Voss wrote:
> In dk.edb.mac, Gustav Kristoffer Ek wrote:
>
>
>>og heller ikke bruge webbank fra bec: "Fejlmeddelelse: Systemet svarede
>>ikke inden for den fastsatte tid, prøv igen." får jeg efter første
>>loginbillede :-/
>
>
> Kan det have noget med det fremskredne tidspunkt du besøgte netbanken
> på? Jeg har ikke selv prøvet, men tænkte det kunne have noget med
> fejlmeddelelsen at gøre.
>

Virker heller ikke med Nordea.

--Martin

Martin Petersen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-02-04 09:09

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Jonas Voss wrote:
> > In dk.edb.mac, Gustav Kristoffer Ek wrote:

> >>og heller ikke bruge webbank fra bec: "Fejlmeddelelse: Systemet svarede
> >>ikke inden for den fastsatte tid, prøv igen." får jeg efter første
> >>loginbillede :-/
> >
> >
> > Kan det have noget med det fremskredne tidspunkt du besøgte netbanken
> > på? Jeg har ikke selv prøvet, men tænkte det kunne have noget med
> > fejlmeddelelsen at gøre.
> >
>
> Virker heller ikke med Nordea.
>
> --Martin

Bruger Arb. Landsbank; er det ikke også bec? Jeg tror det.

Efter opgraderingen af java og Safari gik jeg ind på banksiden.
Først meldte den at den ikke kunne læse "session-cookies", og da jeg
klikkede på hjælp, kom den med en liste over "ting" (java, acrobat
reader mm.) der var mangelfulde. Men imens den viste den liste, kom
startvinduet alligevel frem! (Ganske vist med en melding om at
"startvinduet ikke kan vises".
Herefter gik indlogning fint.

Jeg slettede nu bufferen, indstillede "cookies" til "altid" sluttede
Sarafi og prøvede igen.
"Den store kaffekop" kommer frem.
Det "grå vindue" med det lille "java-kaffe-symbol" kommer frem.
En securitywarning kommer frem. Jeg klikkede "ja".
Og nu skulle jeg være tålmodig i måske 10 sek. Næsten hvid skærm, intet
aktivitetshjul. Men pludselig var log-på-vinduet der, igen med den
absurde tekst: "Din browser kan ikke vise log-på-billedet, klik her for
hjælp".

Og her skal man så ikke klikke for hjælp men bare logge på!
(Hm, her kom der forøvrigt et vindue med "fejl", men da jeg trykkede på
"ok" kom jeg "ind i banken".)

Jeg prøvede, efter at være logget UD, at browse rundt til andre sites,
og lukkede også browservinduet uden at slutte Safari. Da jeg så gik ind
på banksiden igen var det HELT UDEN PROBLEMER. Ingen kaffekop, ingen
fejlmelding, direkte på log-på-siden og hurtig log-in.

Konklusionen for bec-bankerne og Safari og Java 1.4.2. ser ud til at
være at inlogning fra scratch, med ny buffer, ser ud til at virke, men
lidt bøvlet, med falske fejlmeldinger, mens man let kommer ind hvis bare
browseren ikke har været quittet siden sidst.

Håber også I kan få det til at fungere.

v.h
MartinP

Martin Petersen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-02-04 10:36

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg prøvede, efter at være logget UD, at browse rundt til andre sites,
> og lukkede også browservinduet uden at slutte Safari. Da jeg så gik ind
> på banksiden igen var det HELT UDEN PROBLEMER. Ingen kaffekop, ingen
> fejlmelding, direkte på log-på-siden og hurtig log-in.
>
> Konklusionen for bec-bankerne og Safari og Java 1.4.2. ser ud til at
> være at inlogning fra scratch, med ny buffer, ser ud til at virke, men
> lidt bøvlet, med falske fejlmeldinger, mens man let kommer ind hvis bare
> browseren ikke har været quittet siden sidst.


Lidt senere:
Efter en time og en del surfen rundt (Safari ikke sluttet) ville jeg
checke banken igen. Nu var den igen længere tid om det, men konklusionen
er:
Når den siger at den ikke kan vise log-på-vinduet, og viser "hvid
firkant-kontur", skal man VENTE, måske 10-15 sekunder, så KOMMER
log-på-vinduet, og det kører som det skal.
Martin

Martin Agersted Jarl (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Agersted Jarl


Dato : 03-02-04 12:34

Martin Petersen wrote:

> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
>
>
>>Jeg prøvede, efter at være logget UD, at browse rundt til andre sites,
>>og lukkede også browservinduet uden at slutte Safari. Da jeg så gik ind
>>på banksiden igen var det HELT UDEN PROBLEMER. Ingen kaffekop, ingen
>>fejlmelding, direkte på log-på-siden og hurtig log-in.
>>
>>Konklusionen for bec-bankerne og Safari og Java 1.4.2. ser ud til at
>>være at inlogning fra scratch, med ny buffer, ser ud til at virke, men
>>lidt bøvlet, med falske fejlmeldinger, mens man let kommer ind hvis bare
>>browseren ikke har været quittet siden sidst.
>
>
>
> Lidt senere:
> Efter en time og en del surfen rundt (Safari ikke sluttet) ville jeg
> checke banken igen. Nu var den igen længere tid om det, men konklusionen
> er:
> Når den siger at den ikke kan vise log-på-vinduet, og viser "hvid
> firkant-kontur", skal man VENTE, måske 10-15 sekunder, så KOMMER
> log-på-vinduet, og det kører som det skal.
> Martin

Det er ikke tilfældet hos mig. Desværre.

Jeg køber en pc. En Dell én

--Martin

Martin Petersen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-02-04 12:40

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Det er ikke tilfældet hos mig. Desværre.

Hvilke fejlmeldinger får du? Hvordan "ser det ud" når du prøver at gå i
banken?
martin

Martin Agersted Jarl (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Agersted Jarl


Dato : 03-02-04 14:00

Martin Petersen wrote:
> Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:
>
>
>>Det er ikke tilfældet hos mig. Desværre.
>
>
> Hvilke fejlmeldinger får du? Hvordan "ser det ud" når du prøver at gå i
> banken?
> martin

I Safari:

1) Jeg klikker mig frem til login-siden.
2) En applet skal til at starte, og jeg ser den "store" kaffekop med pile.
3) Et par sekunder efter bliver denne kaffekop erstattet af et gråt felt
med den normale java-kop oppe i venstre hjørne.
4) Nedenunder det grå felt står der "Starter...".

Hvis jeg reloader siden sker det samme bortset fra punkt 3. Og hvis jeg
navigerer væk fra siden (ser på en anden side), sker det samme bortset
fra punkt 3 igen.


I mozilla:

1) Det samme.
2) Men nu sker der noget andet. Det vil sige der sker intet. En
meddelelse i bunden af browser-vinduet melder følgende fejl: "Start:
applet not initialized".

--Martin

Lars Kristian Sørens~ (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kristian Sørens~


Dato : 04-02-04 00:12

Følgende fix virker - uvist af hvilken grund - i Safari:

1. Installer de nye updates.
2. Forsøg at åbne netbanken - det vil sikkert ikke fungere.
3. Åbn en anden brugerkonto, og log på netbanken derfra. Det vil gå
langsomt med at komme på, men det vil fungere.
4. Gå tilbage til den oprindelige konto. Nu vil det i de fleste tilfælde
fungere.

I wonder why.... Der kommer sikkert en forklaring én af dagene.

--
mvh
Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

David Blangstrup (03-02-2004)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 03-02-04 14:55

On Tue, 3 Feb 2004 12:34:13 +0100, Martin Agersted Jarl wrote
(in article <bvo0vl$ml0$1@sunsite.dk>):

> Martin Petersen wrote:
>
>> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
>>
>>
>>> Jeg prøvede, efter at være logget UD, at browse rundt til andre sites,
>>> og lukkede også browservinduet uden at slutte Safari. Da jeg så gik ind
>>> på banksiden igen var det HELT UDEN PROBLEMER. Ingen kaffekop, ingen
>>> fejlmelding, direkte på log-på-siden og hurtig log-in.
>>>
>>> Konklusionen for bec-bankerne og Safari og Java 1.4.2. ser ud til at
>>> være at inlogning fra scratch, med ny buffer, ser ud til at virke, men
>>> lidt bøvlet, med falske fejlmeldinger, mens man let kommer ind hvis bare
>>> browseren ikke har været quittet siden sidst.
>>
>>
>>
>> Lidt senere:
>> Efter en time og en del surfen rundt (Safari ikke sluttet) ville jeg
>> checke banken igen. Nu var den igen længere tid om det, men konklusionen
>> er:
>> Når den siger at den ikke kan vise log-på-vinduet, og viser "hvid
>> firkant-kontur", skal man VENTE, måske 10-15 sekunder, så KOMMER
>> log-på-vinduet, og det kører som det skal.
>> Martin
>
> Det er ikke tilfældet hos mig. Desværre.
>
> Jeg køber en pc. En Dell én
>
> --Martin

Yikes!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende
http://blangstrup.org



Martin Bredthauer (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 08-02-04 02:01

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Yikes!

Nah, så hellere en Sawtooth, de fåes billige og er kvali'varer

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | AIM://mbredthauer |
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Christian Bech (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 03-02-04 20:10

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Jeg køber en pc. En Dell én

Man kan få tilsvarende discountcomputere, der er billigere.

--
Christian

(Per Røn (03-02-2004)
Kommentar
Fra : (Per Røn


Dato : 03-02-04 20:31

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:
>
> > Jeg køber en pc. En Dell én
>
> Man kan få tilsvarende discountcomputere, der er billigere.

Ja, jeg gav 3999 for en Micromaxx fra Medion. Uden skærm men med mus,
tastatur, 128 M RAM, 40 G harddisk, lydkort. Jeg måtte selv tilføje
PCI-kort til FireWire. ComputerCity.

God computer til de gange man /skal/ bruge PC. Ellers holder jeg mig til
min G4 ...
--
Per Erik Rønne

Christian Bech (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 04-02-04 16:34

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
>
> > Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:
> >
> > > Jeg køber en pc. En Dell én
> >
> > Man kan få tilsvarende discountcomputere, der er billigere.
>
> Ja, jeg gav 3999 for en Micromaxx fra Medion. Uden skærm men med mus,
> tastatur, 128 M RAM, 40 G harddisk, lydkort. Jeg måtte selv tilføje
> PCI-kort til FireWire. ComputerCity.

Nemlig. Min kontormakkers Dell er begyndt at lave mystiske lyde efter
kun et år og Dell-skærmen hyler efter nøjagtig en halv times tændthed.
Derimod kører hans to år gamle hjemme-Medion uden problemer.


--
Christian

Martin Agersted Jarl (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Agersted Jarl


Dato : 03-02-04 22:59

Christian Bech wrote:
> Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:
>
>
>>Jeg køber en pc. En Dell én
>
>
> Man kan få tilsvarende discountcomputere, der er billigere.
>

Nej, nej, jeg vil have en Dell!

--Martin

Christian Bech (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 04-02-04 16:34

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:


> Nej, nej, jeg vil have en Dell!

Go' fornøjelse. Husk at købe den tre-årige afhentningsaftale. Du får
brug for den.

--
Christian

Henry Lerche Madsen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 04-02-04 19:14

Christian Bech wrote:

>
> Go' fornøjelse. Husk at købe den tre-årige afhentningsaftale. Du får
> brug for den.

Det gør man sgu da også når man ejer en Mac, det er da min erfaring....


Jens (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 04-02-04 20:50

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> Christian Bech wrote:
>
> >
> > Go' fornøjelse. Husk at købe den tre-årige afhentningsaftale. Du får
> > brug for den.
>
> Det gør man sgu da også når man ejer en Mac, det er da min erfaring....

Kommer de så og henter den efter 3 år?

Jeg vil da ikke af med den - og der har aldrig været noget i vejen med
den (udover at disken blev for lille...)

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Christian Bech (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 04-02-04 22:40

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> Christian Bech wrote:
>
> >
> > Go' fornøjelse. Husk at købe den tre-årige afhentningsaftale. Du får
> > brug for den.
>
> Det gør man sgu da også når man ejer en Mac, det er da min erfaring....

Jeg er selv den ulykkelige ejer af en PB5300, så jeg har også prøvet at
give Apple alt for mange penge for den argreste bras. Mine andre Mac'er
har jeg dog været heldig med.

På PB'en var der dog kun en ting galt. Min Inspiron 8000 derimod faldt
fra hinanden på mange forskellige måder og to kolleger havde identiske
maskiner, som også faldt fra hinanden i løbet af et års tid. Jeg har
også set andre deller som heller ikke var for kønne. Derfor mener jeg,
at man lige så godt kan tage i Bilka, hvis man vil have en billig pc.

--
Christian

Jonas Voss (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 03-02-04 13:25

In dk.edb.mac, xmartinmarius@petersen.mail.dk wrote:

> Lidt senere:
> Efter en time og en del surfen rundt (Safari ikke sluttet) ville jeg
> checke banken igen. Nu var den igen længere tid om det, men konklusionen
> er:
> Når den siger at den ikke kan vise log-på-vinduet, og viser "hvid
> firkant-kontur", skal man VENTE, måske 10-15 sekunder, så KOMMER
> log-på-vinduet, og det kører som det skal.

Jeg har slet ingen problemer haft med at logge på Forstædernes Banks
webbank, leveret af BEC. Jeg har hverken slettet cache, cookies eller
lignende, det virker bare.

Det er sært det er så forskelligt fra bruger til bruger.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

BOFH-excuse: Cache miss - please take better aim next time


Gustav Kristoffer Ek (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Gustav Kristoffer Ek


Dato : 03-02-04 15:48

In article <0rf3f1-td.ln1@zaphod.verture.net>,
Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Kan det have noget med det fremskredne tidspunkt du besøgte netbanken
> på? Jeg har ikke selv prøvet, men tænkte det kunne have noget med
> fejlmeddelelsen at gøre.

Nej, men da jeg slettede Safari's cahce kom det til at virke...

- stoffer

Sebastian Bredsdorff (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Sebastian Bredsdorff


Dato : 03-02-04 17:03

On 2004-02-03 01:39:27 +0100, Gustav Kristoffer Ek <stoffer@perl.org> said:

> In article <1g8k2z9.69vcc6101teo0N%henrik@muenster.dk>,
> henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
>
> > Men man kan ikke se udviklingen i aktiekurser på Jyske Netbank. Og det
> > er vist noget java. Der er i hvert fald en kop kaffe.
>
> og heller ikke bruge webbank fra bec: "Fejlmeddelelse: Systemet svarede
> ikke inden for den fastsatte tid, prøv igen." får jeg efter første
> loginbillede :-/
>

Virker fint med webbank fra BEC hos mig: )

--
Sebastian Bredsdorff
2920 Charlottenlund

Gustav Kristoffer Ek (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Gustav Kristoffer Ek


Dato : 04-02-04 01:26

In article <bvogn3$snq$1@news.cybercity.dk>,
Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Virker fint med webbank fra BEC hos mig: )

Hej Sebastian

Jeps, det kom også til at virke efter jeg havde tømt Fasari's cache.

- stoffer

Hanne Hertzog (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 03-02-04 21:49

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> writes:
>
>Virker fint med webbank fra BEC hos mig: )
>
>--
>Sebastian Bredsdorff
>2920 Charlottenlund

Og hvad står BEC for?
Hilsen Hanne


Henry Lerche Madsen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 03-02-04 22:11

Hanne Hertzog wrote:

> Og hvad står BEC for?
> Hilsen Hanne
>

Hej Hanne!

BEC er Bankernes EDB Central hvis jeg husker ret, det er for de små
banker, hvad KMD er for kommunerne (Kommunedata)
BEC udvikler og servicerer EDB løsninger for mindre og mellemstore banker.


(Per Røn (03-02-2004)
Kommentar
Fra : (Per Røn


Dato : 03-02-04 10:31

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Softwareupdate

Viser stadig ikke www.norrona.no korrekt. IE gør.
--
Per Erik Rønne

Martin Ammentorp (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 03-02-04 16:39

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Softwareupdate
>
> /Preben

-- men kun for Panther tilsyneladende: Min softwareupdate siger lige nu
(tir 16:37) at der ikke er noget.... troede da også Jaguaren ville have
glæde afr en kop frisk Java


venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Ulrich Oswald (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich Oswald


Dato : 05-02-04 10:40

On Tue, 3 Feb 2004 16:38:39 +0100, Martin Ammentorp wrote
(in message <1g8la65.aliftf1hbvidcN%martin@xyzammentorp.org>):

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
>> Softwareupdate
>>
>> /Preben
>
> -- men kun for Panther tilsyneladende: Min softwareupdate siger lige nu
> (tir 16:37) at der ikke er noget.... troede da også Jaguaren ville have
> glæde afr en kop frisk Java
>
>

JA! KUN for Panther, jf www.apple.com - desværre.
På den måde tvinger man folk at købe en ny Mac OS-version med jævne mellemrum


/Ulrich


(Per Røn (05-02-2004)
Kommentar
Fra : (Per Røn


Dato : 05-02-04 11:06

Ulrich Oswald <MyName@netscape.net> wrote:

> JA! KUN for Panther, jf www.apple.com - desværre.
> På den måde tvinger man folk at købe en ny Mac OS-version med jævne mellemrum
>

Mon ikke man kan downloade en version fra sun?
--
Per Erik Rønne

Thorbjoern Ravn Ande~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 05-02-04 11:57

per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid (Per Rønne) writes:

> Mon ikke man kan downloade en version fra sun?

Ikke en der kan køre på en Mac.

Den virtuelle javamaskine er skrevet i C, og hører snævert sammen med
det underliggende operativsystem. Sun laver kun til Linux, Windows og
Solaris.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

(Per Røn (05-02-2004)
Kommentar
Fra : (Per Røn


Dato : 05-02-04 16:08

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Mon ikke man kan downloade en version fra sun?
>
> Ikke en der kan køre på en Mac.

https://connect.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MemberSite.woa/204/wo/hk4Yq
7jw1PFg3HFMErz19qfMnD0/2.0.10.1.4.3.3.1

Klik på Download-knappen.
--
Per Erik Rønne

Thorbjoern Ravn Ande~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 05-02-04 17:01

per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid (Per Rønne) writes:

> https://connect.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MemberSite.woa/204/wo/hk4Yq
> 7jw1PFg3HFMErz19qfMnD0/2.0.10.1.4.3.3.1

"Sorry, your session on the ADC Member Site has ended for one of the
following reasons:"

Men jeg går ud fra at du gerne vil fortælle mig at man kan hente Java
til OS X fra Apple.


--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

(Per Røn (05-02-2004)
Kommentar
Fra : (Per Røn


Dato : 05-02-04 17:33

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > https://connect.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MemberSite.woa/204/wo/hk4Yq
> > 7jw1PFg3HFMErz19qfMnD0/2.0.10.1.4.3.3.1
>
> "Sorry, your session on the ADC Member Site has ended for one of the
> following reasons:"
>
> Men jeg går ud fra at du gerne vil fortælle mig at man kan hente Java
> til OS X fra Apple.

Ja. Du skal blot gå ind i:

www.apple.com, vælge Developer og logge ind som udvikler. Så kan man
downloade Java142Developer.dmg. Der er min maskine faktisk ved at gøre.

Og naturligvis skal man lade sig registrere som udvikler.
--
Per Erik Rønne

Thorbjoern Ravn Ande~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 05-02-04 21:20

per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid (Per Rønne) writes:

> www.apple.com, vælge Developer og logge ind som udvikler. Så kan man
> downloade Java142Developer.dmg. Der er min maskine faktisk ved at gøre.

Du så godt at det kun var til Panther og at du ikke var inde ved Sun?

Herudover kræver den garanteret at runtimedelen er installeret først
:)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Martin Ammentorp (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 05-02-04 17:02

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> https://connect.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MemberSite.woa/204/wo/hk4Yq
> 7jw1PFg3HFMErz19qfMnD0/2.0.10.1.4.3.3.1

giver:

> Sorry, your session on the ADC Member Site has ended for one of the
>following reasons:

men da jeg selv er medlem, klarer jeg det - tak for ideen

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Ove Steen Smidt (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 03-02-04 17:52

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Softwareupdate
>
> /Preben

Opdatering af Safari betyder, at mit eget ansvarsområde,
http://www.karlslundeskole.dk/, nu vises korrekt, hvor de lokale menuer
tidligere var skubbet sammen i én bunke.
Nu mangler jeg kun at kunne komme ind i tekstbehandlerens
Wysywyg-vindue, men det er vist mere et Mac-problem end et
Safari-problem. For jeg kan heller ikke i andre browsere.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

(Per Røn (03-02-2004)
Kommentar
Fra : (Per Røn


Dato : 03-02-04 18:32

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Opdatering af Safari betyder, at mit eget ansvarsområde,
> http://www.karlslundeskole.dk/,

The page cannot be found .
--
Per Erik Rønne

Morten Lind (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-02-04 19:32

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
>
> > Opdatering af Safari betyder, at mit eget ansvarsområde,
> > http://www.karlslundeskole.dk/,
>
> The page cannot be found .

Fjern kommaet efter sidste skråstreg..
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

(Per Røn (03-02-2004)
Kommentar
Fra : (Per Røn


Dato : 03-02-04 20:01

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:
>
> > Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> >
> > > Opdatering af Safari betyder, at mit eget ansvarsområde,
> > > http://www.karlslundeskole.dk/,
> >
> > The page cannot be found .
>
> Fjern kommaet efter sidste skråstreg..

Ja, minsandten, cmd-klik tager kommaet med ;-(.
--
Per Erik Rønne

Morten (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 05-02-04 03:43

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Ja, minsandten, cmd-klik tager kommaet med ;-(.

grunden til at man bør putte url'er i < >

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Thomas Bjorn Anderse~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 05-02-04 09:28

Morten<spam@reippuert.dk> writes:

> Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:
>
>> Ja, minsandten, cmd-klik tager kommaet med ;-(.
>
> grunden til at man bør putte url'er i < >

Se:
http://www.netspace.org/users/dwb/url-guide.html#constructing

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Martin Bredthauer (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 08-02-04 02:01

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Opdatering af Safari betyder, at mit eget ansvarsområde,
> http://www.karlslundeskole.dk/, nu vises korrekt, hvor de lokale menuer
> tidligere var skubbet sammen i én bunke.
> Nu mangler jeg kun at kunne komme ind i tekstbehandlerens
> Wysywyg-vindue, men det er vist mere et Mac-problem end et
> Safari-problem. For jeg kan heller ikke i andre browsere.

Det lyder godt! Jeg får nemlig SkoleIntra trukket ned over hovedet i
næste måned, så det vill da være rart hvis man også kunne betjene det
via Mac'en.

Mht. de tekstbehandlingsknapper så kommer det nok aldrig til at virke da
det vist er en helt særlig Microsoft IE feature som bliver anvendt. I
det hele taget så er kompatibilitet med andre browsere eller OS'er noget
underudviklet i SkoleIntra, hvilket faktisk, efter min mening, er et
stort problem for en skoleportal, som jo bl.a. skal kunne ses af alle
skolen elever og forældre.

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | AIM://mbredthauer |
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste