Fastelavnsboller
Fra : knm

Dato : 02-02-04 20:40

Jeg søger en god opskrift på fastelavnsboller.
Hvis der findes en uden smør og mælk, er den meget velkommen, da jeg får
besøg af en der har mælke allergi

På forhånd tak!!

Karina

Fra : Sofie

Dato : 02-02-04 23:26

Her er et bud.
Jeg har selv bagt den en del gange og jeg syntes den er god
Du skal så bare lige huske , at købe margarine uden mælk.

Fastelavnsboller med kanel

Ingredienser: 500 g. mel
2½ dl. vand
50 g. gær
100 g. margarine
1 spsk. sukker
salt

Fyld:
6 spsk. margarine
6 spsk. sukker
1½ spsk. kanel

Opløs gæren i det lune vand. Tilsæt margarine. De øvrige ingredienser
tilsættes og dejen røres i 3 min. Dejen æltes herefter let. Formes til 24
boller.

Lav en fordybning på ca. 5 cm i diameter i bollen, fordybningen må ikke gå
helt igennem dejen. Fyld fordybningerne op med fyldet.

Sæt bollerne på en bageplade beklædt med bagepapir Lad dem hæve til dobbelt
størrelse ca. en time.
--
Besøg www.Familiemad.dk

Fra : Sofie

Dato : 02-02-04 23:39

Hov - jeg fik ikke lige kopieret det hele over - jeg beklager så her er den
igen:

[...]

Pensles med vand, kan drysses med perlesukker eller brun farin, inden de
bages bages i 8-10 min. ved 250 grader.