Program til at styre DVD-samling
Fra : Peter Holm

Dato : 02-02-04 20:07

Hey.
Jeg har forsøgt at finde et godt lille prog der kan holde styr på mine
DVD'er, men har ikke kunnet finde det rette.
Jeg har testet DVD Profiler og Movie Collecter, men jeg synes begge
programmer mangler 2, for mig, meget vigtige features.
Derfor søger jeg et program, der giver mulighed for at eksportere databasen
til en simpel tekst-fil der kan læses i word eller excel. Desuden skal der
være mulighed for at oprette DVD'er der ikke findes i online-databasen,
feks. hjemmeDVD'er a la Tante Ernas 50 År Fødselsdag.

Hvilket program lever op til disse krav?

Mvh
Peter

Fra : Stefan Holm

Dato : 02-02-04 20:38

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> writes:

> Hvilket program lever op til disse krav?

Emacs fungerer fint for mig, men jeg vil tro de fleste teksteditors
kan bruges.

--
Stefan Holm
"Well, I was gonna walk you off a cliff and hand you an anvil,

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-02-04 21:03

Peter Holm wrote:
> [...]
> feks. hjemmeDVD'er a la Tante Ernas 50 År Fødselsdag.
>
> Hvilket program lever op til disse krav?

Kig evt. på www.minefilm.dk

/David

Fra : Jan Andersen

Dato : 02-02-04 21:14

Hejsa...

Jeg bruger selv DVD profiler, har da eksport mulighed til både xml og csv
format.....og det er da også muligt at oprette tante olgas osv uden
problemer.

*spamsikring i emailaddr.*

// Jan

Fra : Morten Bowman

Dato : 02-02-04 21:49

Samme her og mægtig godt tilfreds.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Peter Holm

Dato : 02-02-04 22:07

Jan Andersen wrote:
> Hejsa...
>
> Jeg bruger selv DVD profiler, har da eksport mulighed til både xml og
> csv format.....og det er da også muligt at oprette tante olgas osv
> uden problemer.

Hmm, så må det jo bare være mig der fjumrer.
Hvordan oprettes Tanta Olga ? Hvis jeg forsøger at tilføje efter titel, så
kan jeg ikke trykke 'Tilføj DVD' med mindre titlen findes i databasen?

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 02-02-04 22:16

Peter Holm wrote:

> [...]
> Hvordan oprettes Tanta Olga ? Hvis jeg forsøger at tilføje efter
> titel, så kan jeg ikke trykke 'Tilføj DVD' med mindre titlen findes i

ok, jeg har fundet det nu

Peter

Fra : Jan Andersen

Dato : 02-02-04 22:19

Hejsa....

Er det en rigistreret version du bruger ??

Jeg gør således:

DVD-->tilføj....under EAN taster jeg et eller andet....derefter
tilføj....derefter skal EAN nummeret tastes igen samt div andre
oplysninger....så kører det da....

Mht. backup det gør jeg under Filer, eksporter profil database...derefter
kan jeg vælge om den skal ud i xml eller csv format.
Jeg kan ikke huske om man kan det hvis det ikke er en registreret version.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 02-02-04 22:30

In <401e9fdd$0$24854$ba624c82@nntp01.dk.telia.net> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> writes:

> [...]
>feks. hjemmeDVD'er a la Tante Ernas 50 År Fødselsdag.

>Hvilket program lever op til disse krav?

Hvad med mediamate ?

/Martin

Fra : Thïngmand

Dato : 03-02-04 09:31

Har du prøvet http://www.stoneware.dk/moviemanager/ ?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 03-02-04 10:35

Thïngmand wrote:

> Har du prøvet http://www.stoneware.dk/moviemanager/ ?

ser ret lækkert ud.
Ved du om cover fotoerne er i bedre kvalitet end dem DVD Profiler leverer?

Mvh
Peter

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-02-04 10:44

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> escribió

> ser ret lækkert ud.
> Ved du om cover fotoerne er i bedre kvalitet end dem DVD Profiler leverer?

Hvis man betaler for DVDprofiler får man højere opløsning på covers.

Fra : Lothario

Dato : 03-02-04 22:52

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> escribió

> Hvis man betaler for DVDprofiler får man højere opløsning på covers.

Ellers kan man med lidt ekstra arbejde hente dem på www.cdcovers.cc

Moe

Fra : Peter Holm

Dato : 04-02-04 09:58

> Ellers kan man med lidt ekstra arbejde hente dem på www.cdcovers.cc
>

> Moe

gav vide om man med Teleport Pro kunne hente ALLE covers fra www.cdcovers.cc
så kan ikke skulle gennem en langsommelig søgning for hvert cover?

Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-02-04 10:16

Peter Holm wrote:

> gav vide om man med Teleport Pro kunne hente ALLE covers fra www.cdcovers.cc
> så kan ikke skulle gennem en langsommelig søgning for hvert cover?
>
> Peter

Tja, eller bare med gode gamle wget.

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 03-02-04 11:07

On Tue, 3 Feb 2004 10:35:22 +0100, "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk>
wrote:

>ser ret lækkert ud.
>Ved du om cover fotoerne er i bedre kvalitet end dem DVD Profiler leverer?

Og kvaliteten er betydeligt bedre på den online version af ens samling.
De er også ok når man printer dem ud.

Fra : Jan Andersen

Dato : 03-02-04 19:30

Hejsa.

Har prøvet Stones moviemanager....den mangler dog at kunne opdateres
online...man er delvis affhøngig af at movielex som skal hentes hos Stone er
opdateret, der er kun 7576 film i den og den er fra 08102003....og ærligt er
det enerverende at skulle indtaste samtlige skuespillere fra en
film...derfor er DVD Profiler eminent,
www.minefilm.dk er også udemærkede, de opdaterer jævnligt fra IMDB....Dvd
profiler er nem at lave tilpassede rapporter i, hvis man da ikke kan bruge
nogle af dem som andre brugere har kreaeret...eller man kan tilpasse dem til
eget behov.

Mht til opløsningen på billederne i DVD Profiler....deres højopløsning er i
120 dpi, og det er rigeligt til miniature billeder til rapporter hvis det er
det...ellers kan man da mange gange finde coveret hos online butikker, i en
højere opløsning...ellers må man jo selv scanne..

*spamsikring i email*

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-02-04 19:48

On Mon, 2 Feb 2004 20:07:26 +0100, Peter Holm wrote:

> Jeg har forsøgt at finde et godt lille prog der kan holde styr på mine
> DVD'er, men har ikke kunnet finde det rette.

Har du prøvet "Ant Movie Catalog"?
http://www.antp.be/software/moviecatalog

--
Mvh. Lars