3m giftmaske
Fra : t

Dato : 02-02-04 17:59

Ved ikke lige om den hedder sådan, men de sælger en til godt 250kr ved brug
ved farlige dampe (epoxy i mit tilfælde).

Hvor længe virker sådan en ?

Fra : Marco

Dato : 02-02-04 18:29

"t" <t@nomail.t> skrev:

> Ved ikke lige om den hedder sådan, men de sælger en til godt 250kr ved
brug
> ved farlige dampe (epoxy i mit tilfælde).
>
> Hvor længe virker sådan en ?

Hvis det er et gasfilter; Indtil du kan lugte, hvad du har med at gøre.

--
Hilsen Marco

www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Kim

Dato : 04-02-04 16:09

> Ved ikke lige om den hedder sådan, men de sælger en til godt 250kr ved
brug
> ved farlige dampe (epoxy i mit tilfælde).
>
> Hvor længe virker sådan en ?<

Det skal stå på filteret eller indpakning.
Jeg ved godt, der nogle der påstår, at det kan bruges indtil man kan lugte,
det stof man arbejder med.
Men det holder ikke, da "skaden" i givet tilfælde er sket.

Kim B. Steffensen.

Fra : Marco

Dato : 04-02-04 22:57

"Kim" <vildsi@hotmail.com> skrev:

> [...]
lugte,
> det stof man arbejder med.
> Men det holder ikke, da "skaden" i givet tilfælde er sket.

Hmm, fandt lige dette på http://barbyg.edimag.dk/subcat/8-05.htm

"Er masken korrekt tilpasset, skal filtret senest skiftes, når man kan lugte
forureningen, også selv om forureningen undtagelsesvis kan lugtes, inden den
opgivne brugstid fra leverandøren er nået."

Ved selvfølgelig ikke, om det er en gisning fra deres side, eller hvor de
har informationerne fra.

--
Hilsen Marco

www.Kolonihaveportal.dk

Fra : John Vedsegaard

Dato : 04-02-04 18:08

"t" <t@nomail.t> skrev i en meddelelse
| Ved ikke lige om den hedder sådan, men de sælger en til godt 250kr ved
brug
| ved farlige dampe (epoxy i mit tilfælde).
|
| Hvor længe virker sådan en ?

Næsten alle arbejder med epoxy kræver væsentlig mere end en gasmaske.
Heldragt, friskluftmaske med lufttilførsel udefra (opvarmet), hansker,
epoxykursus hvor man lærer om de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger.

Du kan bestille et sikkerhedsblad på produktet, men hvis det hedder et
nummer over 2-3 og sådan er det næsten altid, må du slet ikke arbejde med
det selv!!!

MVH
--
John Vedsegaard