ddv produkter ikke altid lige godt
Fra : Martin Møller

Dato : 02-02-04 13:05

DDV har flere produkter på markedet som skulle erstatte tilsvarende mere
kalorieholdige produkter. Tit er de også meget dyrere end tilsvarende
produkter.

Så er det jeg begynder at undre mig over hvorfor marmelade fra DDV skal
indeholde 230 kcal/100 gr. mod den fra Svansølille der kun har 30 kcal/100
gr. Jeg ville da helt klar vælge det produkt der har færrest kcal. og som
tilmed er billigere.

Og det samme med DDV hytteosten der er meget mere kalorie- og fedtholdig i
forhold til den tilsvarende fra cheasy som også er billigere end DDV.

Det kan sikkert findes flere eksempler.

--
/Martin

- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Futte

Dato : 02-02-04 15:58

Ja de er alt for dyre

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-02-04 17:41

"Martin Møller" wrote:

> [...]
>
> Og det samme med DDV hytteosten der er meget mere kalorie- og fedtholdig i
> forhold til den tilsvarende fra cheasy som også er billigere end DDV.

Ja, det kan det sikkert.

Men på DDV kigger man ikke på kcal-tallene/fedtindholdet, men alene om
de råvarer man bruger også er gode nok.

Den forklaring jeg fik i sin tid om hvorfor man fx fravælger
Cheasy-serien er, at når man fjerner fedtet fra mælken, så fjerner man
også en masse andet fra mælken som man så har brug for.
Om det har noget på sig...Det ved jeg ikke....Og det vil egentlig også
rage mig en flyvende høstblomst.... Når man kun må få 15 gram marmelade
pr. dag, så vil jeg sgu have det bedste. Og St. Dalfour er IMHO nu den
bedste marmelade til prisen.
Derudover kan du ofte få St. Dalfour marmelade på tilbud forskellige
steder føtex, ISO mv.

Og om forklaringen har noget på sig...Det ved jeg ikke. jeg syntes den
lyder plausibel.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 02-02-04 18:28

> [...]
>
> Og det samme med DDV hytteosten der er meget mere kalorie- og fedtholdig i
> forhold til den tilsvarende fra cheasy som også er billigere end DDV.

Hej Martin

Nu ville jeg personligt ikke vælge det billigste produkt, men det bedste.
Derfor vil jeg også tillade mig at sige, at marmelade fra Svansølille smager
afskyeligt. Lige præcis på marmeldeområdet er forskellen på DDV (og St.
Dalfour) og mange andre sukkerfri produkter, at DDV's udgave er sødet med
frugtsukker, hvor i mod f. eks Svansølille er sødet med kunstigt sødemiddel.

Du kan finde tilsvarende eksempler med andre DDV produkter. Et godt eksempel
er kakaoen, der et langt højere kakaoindhold end den billige fra netto.
Faktisk er konceptet for DDV, at producere gode alternativer til
traditionelle produkter - i stedet for halvdårlige efterligninger.
Indrømmet - efter min mening er det ikke alle DDV pordukter, der behager
mine smagsløg, men modsat kan jeg også sige, at stort set ingen af Cheasys
produkter findes i mit køleskab. Alt i alt er det en smag sag - og mit liv
er for kort til dårlige råvarer.

Mvh.
Mette

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 03-02-04 08:49

Jeg har også undret mig meget over nogle af DDV's produkter.

Marmeladen er ikke nær så god som St Dalfour, den er meget geléagtig og
farven er mere grå. Desuden er der mindre i, til samme pris.

Kildevandet med smag er sødet til ukendelighed, ligesom smagen er
supersyntetisk. Isen er lavet på magarine, ligesom de værste ermolis.

Jeg synes ikke produkterne harmonere med det som jeg ellers synes at have
lært i de 15 mdr. jeg nu har været medlem af DDV i, nemlig at man er nød til
at bruge tid i sit køkken og lave det meste fra bunden. Jeg synes, jeg
ellers har fået en masse rigtig god mad, af god kvalitet efter jeg er
startet hos DDV. Jeg har aldrig haft så godt et imunforsvar som nu, hvilket
jeg tilskriver min sundere kost/livsstil. Mit vægttab på foreløbig 68 kg
siger jo at det virker på vægten. Jeg tror DDV skyder sig selv i foden ved
at producere skodprodukter. På lang sigt kan den meget merkantile holdning
hos DDV måske give bagslag?

hilsen Erik