Vand fra taget !!
Fra : H.S.

Dato : 02-02-04 14:45

Da tøvejret begyndte i lørdags, løb det ned ad skorstenen med vand, inde i
vores stue.
Det har været galt før i kraftigt regnvejr, men holdt dog op efter jeg havde
fejet hele taget rent for mos o.lign, samt smattet godt til med noget
tjære-tætne stads.

Men tøvejret kunne det altså ikke holde ude.
Jeg mistænker inddækningen mellem selv taget og skorsten for at være
'utilstrækkelig'

Hvordan griber man sådan noget an ?

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-02-04 16:22

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men tøvejret kunne det altså ikke holde ude.
> Jeg mistænker inddækningen mellem selv taget og skorsten for at være

Det kan være inddækningen, men ofte er det fugerne i skorstenen, som er
blevet dårlige. Få en murer til at kigge på det.

mvh
Preben

Fra : H.S.

Dato : 02-02-04 16:30

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være inddækningen, men ofte er det fugerne i skorstenen, som er
> blevet dårlige. Få en murer til at kigge på det.

Vil det kunne få vandet til at løbe ned ad skorstenen, inde i stuen ?

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-02-04 16:57

> Vil det kunne få vandet til at løbe ned ad skorstenen, inde i stuen ?

Ja hvis fugerne er ødelagte, følger vandet fugerne og kan dermed løbe bagom
inddækningen. Jeg har selv prøvet det, men efter en murer reparerede
fugerne, stoppede problemet.

mvh
Preben

Fra : H.S.

Dato : 03-02-04 10:24

> [...]
bagom
> inddækningen. Jeg har selv prøvet det, men efter en murer reparerede

Det var fandens, dén havde jeg ikke regnet ud selv... Jeg må fluks kigge på
de fuger....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-02-04 10:48

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
men efter en murer reparerede

> Det var fandens, dén havde jeg ikke regnet ud selv... Jeg må fluks kigge

> de fuger....

Eller hvis een el. flere sten er frostsprængte, bare hvis de har en revne er
nok. Jeg har lært mig selv at mure på den konto, man kan jo ikke tilkalde
sån' en itideogutide. Husk nu der skal BETON i mørtlen t. en skorsten ,
det er et H.... at få den dårlige sten fjernet uden fx. en borehammer.