Andet multimedie
bentjuul 3670
Fotopapir til Canon printer ?.
Fra : Brian

Dato : 31-01-04 20:17

Hej.
Jeg har fået en Canon i865 printer, og den er jeg meget glad for .
Især laver den nogle gode billede på det medfølgende foto papir (10x15 cm).
Så derfor mit spørgsmål : Er der nogen der kan anbefale noget godt fotopapir
i denne størrelse (gerne et link) ?, da jeg synes original papiret fra Canon
er en smule dyrt.

Jeg håber jeg har ramt en NG som ikke er helt ved siden af, ellers må i lige
guide mig "på plads".

Mvh. Brian

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 01-02-04 13:23

Det er jo ikke sikker at et andet fabrikat papir vil være lige så godt som
Canons, jeg ved af erfaring, at Epson er meget kritisk med hvad der skrives
ud på, og Epsons egne papirtyper er efter min erfaring de bedste (til
Epson).
Hvis du printer billeder ud fra digetalkamera, er det i de fleste tilfælde
billeder i formatet 4:3, og hvis det er tilfældet, vil jeg tro at der
billiger at købe det samme papirtype i A4, og dele det i 4 stykker, det gør
jeg selv med Epsonpapiret.
MVH
Freddy

Fra : //zigge

Dato : 11-02-04 09:04

> [...]
fotopapir
> i denne størrelse (gerne et link) ?, da jeg synes original papiret fra

Hej,

Jeg har selv eksperimenteret meget med forskellige typer papir og blæk til
min Canon S820D - Derfor kan jeg sige at hvis du ikke har mulighed for sev
også at lave ICC profiler, så hold dig til Canons original papir. Det giver
absolut det bedste resultat.
I øjeblikket køre jeg med genfyldsblæk, og det giver acceptable resultater.
Men efter at have eksperimenteret med 5-6 forskellige papirtyper, er jeg
stadig lige vidt hvad angår papir.
Hvis du vil køre med andet end Canon papir, må du ud og investere i
kalibreringsudstyr der kan kalibrere farveprofilen til printeren.
Desværre koster det omkring 5000Kr at få lavet en profil ude i byen, så det
er urealistisk. Man kan få hobbyudstyr der kan lave rigtigt gode profiler
billigere, men det er er ting man skal overveje i forhold til ens behov.
Fordelen ved selv at kunne kalibrere er at man derfra aldrig vil være
usikker på hvad man får printet ud.

Mvh
//zigge