Dr Atkins`
Fra : Tove Kristensen

Dato : 31-01-04 19:01

Hej.

Jeg vil lige præsentere mig selv for gruppen.

Mit navn er Tove, Og jeg er ca. 25 kg for tung. Jeg har før prøvet
slankekure, og har egentlig ikke svært ved at tabe mig. I 1999 tabte jeg
faktisk de 25 kg. Og holdte vægten i ca. 1½ år. Undskyldninger for at jeg
igen er 25 kg for tung er mange og trivielle.

Jeg har i nogle år hørt om Atkins, og har nu købt bogen. Der er en del jeg
ikke rigtig forstår. Man er jo så indgroet i at fedt er farlig. Pludselig
sidder jeg her og spiser det, jeg finder det "ufattelige". Trods jeg har
spist flæskesteg , frikadeller (af kød, æg lidt løg og krydderier ) en
sammenkogt af oksekød champion, gul pepper, flødeost mm. Er der nu gået en
uge, og jeg er 4 kg lettere. Jeg er i ketose eller hvad det nu er, som jeg
skal være. Har på intet tidspunkt følt sult, har spist ganske godt. Jeg
fatter det ikke helt, hvad er det der sker, kan det nu passe. Jeg ved godt
at noget er væske tab, Hvorfor har jeg tabt væske når jeg jo ikke har gjort
andet ind at ændre min kost sammensætning ?

Jeg savner brød, mælk og frugt.

I den forløbende uge har jeg ikke set på hvor meget jeg har spist, og heller
ikke på kal. Indholdet af det jeg har spist kun på kulhydrater.

Er det lige meget hvad det er for nogen kulhydrater, bare de ikke overstiger
20g. Jeg ved godt at der skal være de gode, Men skulle man nu på et senere
tidspunkt komme til at synde lidt. Hvis man er på måske 50g kulhydrater, og
så er der jo lidt plads til måske lidt af det ikke er så gode.

Hilsen Tove

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-04 10:00

[Tove Kristensen | Sat, 31 Jan 2004 19:00:47 +0100]

>Jeg fatter det ikke helt, hvad er det der sker, kan det nu passe. Jeg ved godt
>at noget er væske tab, Hvorfor har jeg tabt væske når jeg jo ikke har gjort
>andet ind at ændre min kost sammensætning ?

Jeg ser at du har en masse spørgsmål, og istedet for at besvare dem
punkt for punk vil jeg foreslå dig at købe bogen og læse den. Det er
ikke nogen voldsom udskrivelse, og den bruger meget energi på at
forklare dig hvad det er der sker.

Derefter skal jeg gerne besvare spørgsmål :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-02-04 10:50

Rene' Hjorth wrote:
> [...]
> punkt for punk vil jeg foreslå dig at købe bogen og læse den. Det er
> ikke nogen voldsom udskrivelse, og den bruger meget energi på at

jamen René... det HAR hun jo allerede gjort ;)
eller missede du: "Jeg har i nogle år hørt om Atkins, og har nu købt
bogen."??

> Derefter skal jeg gerne besvare spørgsmål :)

selvom man har læst bogen og forsøgt at efterleve den og forsøgt at forstå
den, så kan der stadig være mysterier som man ikke føler man får ordentligt
berørt i teksten ;)

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Tove Kristensen

Dato : 01-02-04 11:44

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> selvom man har læst bogen og forsøgt at efterleve den og forsøgt at forstå
> den, så kan der stadig være mysterier som man ikke føler man får

Ja! der er rigtig, jeg har købt bogen, og læst den. Det der for mig er mest
mystisk er. Hvad koster det at omdanne protein og fedt til energi, er det
derfor at jeg på en forholdsvis stor kal. intag kan tabe mig. Selv på en
sulte kur har jeg aldrig tabt 4 kg på en uge.( ved godt hvad der sker med
forbrænding under sultekur)
Hilsen Tove

Fra : Mai Espersen

Dato : 01-02-04 11:52

"Tove Kristensen wrote

>Selv på en sulte kur har jeg aldrig tabt 4 kg på en uge.( ved godt hvad der
sker med
> forbrænding under sultekur)
> Hilsen Tove

Jeg er lige lidt nysgerrig -da jeg var på Atkins tabte jeg omtrent det samme
på samme tid... det gik speciel strækt den første uge, men jeg var sindsygt
træt... -hvordan har du det?
/Mai

Fra : Tove Kristensen

Dato : 01-02-04 12:17

> [...]
samme
> på samme tid... det gik speciel strækt den første uge, men jeg var

Jeg har det fint, ingen træthed. Det eneste! jeg syntes jeg har har forøget
tørst efter vand, og lidt rastløs. (Men det har jeg nu en gang i mellem, og
måske er det udløst af kuren)
Hilsen Tove

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-04 16:03

[Tove Kristensen | Sun, 1 Feb 2004 11:44:13 +0100]

>Ja! der er rigtig, jeg har købt bogen, og læst den. Det der for mig er mest
>mystisk er. Hvad koster det at omdanne protein og fedt til energi, er det
>derfor at jeg på en forholdsvis stor kal. intag kan tabe mig.

Det er en del af forklaringen, ja.

Kroppen omdanner en del af den mad du spiser til en intern form for
energi, et konverterbart sukkerstof - af den kost du spiser kan ca. 90%
af de omsættelige kulhydrater hurtigt omdannes til energi, ca. 50% af
proteinerne (dog med mere arbejde) og blot ca. 10% af fedtet kan
omdannes.

Så spiser du derved en kost med et lavt indhold af omsættelige
kulhydrater, kræver det derfor mere arbejde for kroppen at trække
energien ud af din kost.

Dette er den ene del af forklaringen

Den anden del er at når man i mange år har fået for mange omsættelige
kulhydrater (massere af sukker, mel, kartofler, ris og pasta) sker der
en forrykkelse af ens Insulinproduktion, der betyder at man meget
nemmere føler sig sulten, men at man alligevel kun i begrænset omfang
har brug for den ekstra energi kroppen får.

Og som altid sker der jo det at en stor del af den ekstra energi, bliver
konverteret til fedt m.m., og placeret på "praktiske" steder rundt
omkring på kroppen...

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Tove Kristensen

Dato : 02-02-04 19:51

"Rene' Hjorth" <>

> [...]
>
> Så spiser du derved en kost med et lavt indhold af omsættelige
> kulhydrater, kræver det derfor mere arbejde for kroppen at trække

Okay! Det giver jo en forklaring, så jeg gerne ville have haft uddybet i
bogen. Du skriver at ca. 50% af proteinerne og blot ca. 10% af fedtet kan
omdannes til energi. Det vil så sige at resten skal komme fra fedtdepoterne.
Hvad med de øvrige 50% protein, og 90% fedt. De bliver vel så lagt i
fedtdepoter til senere og det kræver også energi at omdanne.Jeg har i dag
haft lidt af en energikrise, mine muskler syre til lynhurtig. Jeg arbejder
en gang i mellem med fysisk arbejde, pyha det var hårdt i dag. Jeg håber
virkelig at det bliver bedre snart. Der står også i bogen at sulten vil
svinde, nu tilhøre jeg ikke dem der spiser af sult, og normalt er jeg aldrig
rigtig sulten, I morges og her til middag var jeg bare så hunde sulten. Jeg
regner lidt med at mit system ikke rigtig har omstillet sig endnu, og det er
derfor jeg har haft det rigtig træls i dag.

> [...]
> nemmere føler sig sulten, men at man alligevel kun i begrænset omfang
> har brug for den ekstra energi kroppen får.

Det står godt beskrevet i bogen, Men jeg må indrømme at det ikke rigtig
fængede, du ved insulin = sukkersyge , så det er lidt abstrakt at det har
noget med mig at gøre.

Hilsen Tove

Fra : sune vuorela

Dato : 02-02-04 20:26

En der kalder sig "Tove Kristensen" <thk900@stofa> skrev:

>rigtig sulten, I morges og her til middag var jeg bare s?unde sulten. Jeg
>regner lidt med at mit system ikke rigtig har omstillet sig endnu, og det er
>derfor jeg har haft det rigtig tr? i dag.

For mig tog det 3-5 dage før jeg stoppede med at være konstant sulten.
Siden da har jeg stort set ikke været det

--
Sune

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-02-04 16:27

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> af de omsættelige kulhydrater hurtigt omdannes til energi, ca. 50% af
> proteinerne (dog med mere arbejde) og blot ca. 10% af fedtet kan

Jeg forstår ikke helt den forklaring du kommer med her. Kunne du uddybe og
konkretisere? Eventuelt henvise til et sted på nettet, hvor det er forklaret
mere indgående og uddybende.

Jeg kan nemlig slet ikke få ovenstående til at hænge sammen med den viden,
jeg har i forvejen.
Og det kan skyldes tre ting... enten er min viden mangelfuld, din forklaring
er upræcis eller jeg fatter bare ikke, hvad du skriver.

Lad os tage et eksempel på hvad du skriver og hvad jeg ikke forstår ved din
forklaring....

Du skriver, at cirka 50% af proteinerne omdannes til energi.

Mener du dermed, at hvis jeg spiser 100 gram protein, så er det kun de 50
gram, der omdannes til energi/kalorier? Men spiser jeg 100 gram kulhydrat,
så bliver 90% omdannet til energi.

Eller mener du, at jeg får samme mængde kalorier fra kulhydrat og protein -
men at min krop udnytter disse kalorier så forskelligt, at jeg kan spise
dobbelt så mange kulhydrater fra protein som fra kulhydrater - uden at tage
på.

Normalt regner man jo med følgende:

1 gram kulhydrat = 4 kalorier
1 gram protein = 4 kalorier
1 gram fedt = 9 kalorier

Skal din forklaring forståes således, at ovenstående tal ikke holder?

Eller..... mener du, at hvis jeg spiser 2000 kalorier om dagen fra fedt, så
vil min krop kun optage cirka 10% af dem - at jeg derfor kun vil få, hvad
der svarer til 200 kalorier.

> [...]
> nemmere føler sig sulten, men at man alligevel kun i begrænset omfang
> har brug for den ekstra energi kroppen får.

Kan du henvise til et sted, hvor det er forklaret, at "forrykket
insulinproduktion" har sammenhæng med for mange omsættelige kulhydrater? Jeg
går nemlig rundt i den tro, at man ikke kender årsagen til diabetes... hvis
det da vel at mærke er det du taler om, når du skriver "forrykkelse af ens
insulinproduktion"?

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-04 15:45

[Sabina Hertzum | Sun, 1 Feb 2004 10:49:41 +0100]

>selvom man har læst bogen og forsøgt at efterleve den og forsøgt at forstå
>den, så kan der stadig være mysterier som man ikke føler man får ordentligt
>berørt i teksten ;)

Du har naturligvis ret - jeg var for en stund bare lidt træt af folk (og
det var ikke Tove) der havde hørt et par ord om Atkins og kastede sig ud
i det - hvorefter de havde 100 spørgsmål om ting de ikke forstod...

Typisk usenet problematik, så jeg overså hvad Tove skrev, og derfor nu
prøvet at hjælpe Tove på andenvis :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Tove Kristensen

Dato : 02-02-04 19:54

> [...]
> i det - hvorefter de havde 100 spørgsmål om ting de ikke forstod...
>
> Typisk usenet problematik, så jeg overså hvad Tove skrev, og derfor nu

Jeg Takker.

Det kan godt være at ting jeg skriver virker dumme. For mig er det selv om
jeg har hørt on Atkins, og læst bogen en helt ny måde at tænke kost på.

Hilsen Tove

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 02-02-04 23:40

[Tove Kristensen | Mon, 2 Feb 2004 19:54:12 +0100]

>Det kan godt være at ting jeg skriver virker dumme. For mig er det selv om
>jeg har hørt on Atkins, og læst bogen en helt ny måde at tænke kost på.

Naturligvis, du skal ikke undskylde - du skal blot ignorere mit først
halvsure svar :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 12:55

Jeg er efterhånden lidt nysgerrig efter den Atkins kur. Men jeg forstår bare
ikke hvad man kan spise uden at få mere end 20 g. Kulhydrater om dagen. Jeg
syntes at jeg ser masser af kulhydrater pr. 100 g. i næsten alle varer jeg
køber, med undtagelse af få ting. Kan I give lidt eksempler på hvad I spiser
og drikker i løbet af en dag og hvor mange kulhydrater det giver?

Mvh
HP

Fra : Champion

Dato : 01-02-04 15:48

BogH wrote:
> [...]
spiser
> og drikker i løbet af en dag og hvor mange kulhydrater det giver?

Kød, fisk, fjerkræ, ost og æg er der ikke ret mange
kulhydrater i.

Jeg har selv anskaffet Atkins bog samt
"Lækker mad uden kulhydrater".
(Sidstnævnte fordi det er danske opskrifter.
Jeg ved heller ikke lige, hvor man får
Atkins's specielle kulhydratfattige produkter fra
her i landet).

Er i fuld gang med at læse bøgerne
og det lyder jo altså underligt,
at man kan tabe sig på den måde.

Men prøves skal det altså
Selv om jeg nok vil savne frugt og rugbrød

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-04 15:55

[Tove Kristensen | Sat, 31 Jan 2004 19:00:47 +0100]

Lige et andet, og lidt mere brugbart svar :)

>Jeg har i nogle år hørt om Atkins, og har nu købt bogen. Der er en del jeg
>ikke rigtig forstår. Man er jo så indgroet i at fedt er farlig.

Korrekt. Ikke alene har man fået tudet ørene fuld i mange år om hvor
"vigtigt" det er at skære ned på fedtet i kosten - og umiddelbart lyder
det jo også bundlogisk at "fedt feder".

I virkeligheden er det jo meget mere kompliceret end som så; opfylder
man f.eks. sit daglige energibehov med letomsættelige kulhydrater, kan
man være RET sikker på at fedt i de grad feder...

>Jeg fatter det ikke helt, hvad er det der sker, kan det nu passe. Jeg ved godt
>at noget er væske tab, Hvorfor har jeg tabt væske når jeg jo ikke har gjort
>andet ind at ændre min kost sammensætning ?

Generelt set er det hvad der sker hvis du laver en drastisk kostændring,
det er ikke kun for lowcarb det sker... det er det samme som mange
mindre seriøse 14-dages kure lever stort på: "følg kuren og tab dig X
kilo på de første 14 dage"...

>Jeg savner brød, mælk og frugt.

Ja, det kender vi alle - og det er værst i starten; efter en stund kan
du begynde at tilfære frugt i mindre mængder, og også lidt mælk og brød
er der plads til, men det er naturligvis på bekostning af andet.

Jeg savner stadig brød, men mælk og frugt savner jeg ikke i samme grad -
brødet tilfredsstilles ved at jeg bager noget kulhydratfattigt brød og
frugten tildels af at komme smør og (sukkerfri) syltetøj på brødet.

Jeg laver selv yoghurt og kan således kontrollerer hvor længe processen
foregår så der er meget lidt kulhydrat i min færdige yoghurt, og den
tager altså min trang til mælk.

>I den forløbende uge har jeg ikke set på hvor meget jeg har spist, og heller
>ikke på kal. Indholdet af det jeg har spist kun på kulhydrater.

Præcist - er det ikke dejligt :)

> [...]
>tidspunkt komme til at synde lidt. Hvis man er på måske 50g kulhydrater, og
>så er der jo lidt plads til måske lidt af det ikke er så gode.

Det kommer an på hvad du opfatter som gode og dårlige kulhydrater; I
lowcarb regi opfatter vi det som fordøjelige og ufordøjelige
kulhydrater, og i teorien er alle de fordøjelige kulhydrater lidt slemme
og de ufordøjelige kan vi jo tillade os at regne fra.

Kigger man på de "slemme" kulhydrater er der de hurtige og de langsomme
kulhydrater - blandt de hurtige er f.eks. sukker og blandt de mere
langsomme er mel, men på bundlinien er de alle "slemme" kulhydrater, men
skal man have dem - er de langsomme bedst.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Champion

Dato : 01-02-04 16:19

Rene' Hjorth wrote:

> [...]
> brødet tilfredsstilles ved at jeg bager noget kulhydratfattigt brød og
> frugten tildels af at komme smør og (sukkerfri) syltetøj på brødet.

Vil du afsløre opskriften på det kulhydratfattige brød?

> Jeg laver selv yoghurt og kan således kontrollerer hvor længe
processen
> foregår så der er meget lidt kulhydrat i min færdige yoghurt, og den
> tager altså min trang til mælk.

Samme her:
Vil du afsløre opskriften på den kulhydratfattige youghurt?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-04 23:41

[Champion | Sun, 1 Feb 2004 16:18:48 +0100]

>Vil du afsløre opskriften på det kulhydratfattige brød?

Beklager, det er en hemmelighed (jeg arbejder jo med den slags
kommercielt) - men søger du rundt omkring på nettet kan du finder flere
opskrifter, som måske er værd at prøve?

>Vil du afsløre opskriften på den kulhydratfattige youghurt?

Naturligvis. Du skal have en yoghurtmaskine e.l. (jeg har købt min hér:
www.hjemmeproduktion.dk).

Du varmer 1,3 l. sødmælk op til kogepunktet, og lader det afkøle - når
det er lunkent tilsætter du 1-2 tsk. flydende Sød samt 3 spsk.
almindelig yoghurt naturel, og kommer yoghurten i maskinen.

Du kan hér også tilsætte kakao, kanel, vanille eller andet der ikke
indeholder sukker.

Normalt skal den kun stå 6-7 timer, men lader du den stå 23-24 timer
istedet, har du kun ca. 1 gram kulhydrat pr. dl, altså 7 glas med 2 gram
kulhydrat i hver.

Når yoghurten har været i maskinen, skal den i køleskabet hvor den også
skal stå et døgn, før konsistensen er perfekt.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Champion

Dato : 02-02-04 09:37

Rene' Hjorth wrote:

> Beklager, det er en hemmelighed (jeg arbejder jo med den slags
> kommercielt) - men søger du rundt omkring på nettet kan du finder
flere
> opskrifter, som måske er værd at prøve?

Fair nok

> [...]
også
> skal stå et døgn, før konsistensen er perfekt.

Takker

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-02-04 21:29

> I virkeligheden er det jo meget mere kompliceret end som så; opfylder
> man f.eks. sit daglige energibehov med letomsættelige kulhydrater, kan
> man være RET sikker på at fedt i de grad feder...

Opfylder man sit daglige energibehov og mere til kan man være sikker på, at
overskudet feder. Det er sådan set ligemeget, om det er kulhydrater, protein
eller fedt, der bruges til at opfylde det daglige behov.... overskud ender
med at fede.

Det gælder såmænd også på en lowcarb-kur.

> [...]
> det er ikke kun for lowcarb det sker... det er det samme som mange
> mindre seriøse 14-dages kure lever stort på: "følg kuren og tab dig X

Når vægttabet kan være stort i starten på en lowcarb-kur er det fordi man
tømmer lagrene af kulhydrat og fordi der er en del væske forbundet med
kulhydrat-lagrene.

> [...]
> langsomme er mel, men på bundlinien er de alle "slemme" kulhydrater, men
> skal man have dem - er de langsomme bedst.

Hvorfor er alle kulhydrater slemme?
Er det ikke lige så slem en påstand som at hævde, at alt fedt er skidt?

Mvh. Lisbeth

Fra : JH

Dato : 01-02-04 22:56

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> bruges til at opfylde det daglige behov.... overskud
> ender med at fede.
>
> Det gælder såmænd også på en lowcarb-kur.

Meget sjovt - det er faktisk det Atkins siger,
IKKE er tilfældet :)
Det samme siger Inger Hvidtfeldt i bogen
"Lækker mad uden kulhydrater".
Den med at en kalorie er en kalorie har jo været
god latin længe.
Ingen af forfatterne anbefaler dog, at man ligefrem
mæsker sig i fedt.
Jeg er ikke læge/ernæringsekspert, og vil derfor
ikke argumentere hverken for eller imod,
men derimod lade det komme an på en prøve.

Og husk: Ifølge den viden vi har pt, skulle en humlebi
faktisk ikke kunne flyve, men humlebierne
flyver alligevel rundt hver sommer.
Og morer sig måske over, at vi ikke er klogere?

Har du læst hans bog?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-02-04 00:55

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse news:bvjsje$5pu$1@sunsite.dk...

> Meget sjovt - det er faktisk det Atkins siger,
> IKKE er tilfældet :)

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener Atkins siger om overskud af energi?

Jeg skrev i øvrigt ikke, at en kalorie er en kalorie! Jeg skrev derimod, at
hvis man opfylder sit energibehov og mere til, så bliver man fed af
overskuddet. Og det gør man også på en Atkins-kur.

Den væsenligt fidus ved en lowcarb-kur er, at et stort indtag af fedt hæmmer
din appetit og dermed sætter en naturlig grænse for, hvor mange kalorier du
spiser.
Fedt hæmmer appetitten i timer efter man har spist det. Det gør kulhydrater
ikke i samme omfang!

Spiser du lowcarb, kan du spise relativt mange kalorier med sindsro... der
går nemlig sandsynligvis en del timer, før du igen er sulten. Spiser du det
samme antal kalorier i form af kulhydrater, varer mætheden ikke nær så
længe.

Vil man lave konkurrence i at spise mange kalorier, er der størst chance for
at vinde, hvis man holder sig til hurtige kulhydrater - man kan skovle ret
mange af slagsen i sig og behøver ikke ret lang pause, før man igen føler
trang til at skovle løs. Og hvis man ellers er til den slags, kan man - især
efter et kulhydratrigt måltid - snildt klemme en kaloriebombe af en dessert
ned. Eller indtage kalorierne i form af sukkerholdige væske, som gør det
ekstremt nemt at hælde rigtig mange kalorier i sig.

> Og husk: Ifølge den viden vi har pt, skulle en humlebi
> faktisk ikke kunne flyve, men humlebierne
> flyver alligevel rundt hver sommer.
> Og morer sig måske over, at vi ikke er klogere?

Jeg er ikke med på, hvad du mener.

> Har du læst hans bog?

Ja. Samt en del andre om det og andre emner.
Læser det meste af, hvad der kommer på markedet om ernæring.

Mvh. Lisbeth

Fra : www.Kostklinikken.dk

Dato : 08-02-04 17:35

Der bliver både plads til brød, mælk og frugt på Atkin. Det er en
misforståelse at tro at man aldrig mere kan få brød og andet kulhydrat.
Men mængderne bliver nogle andre end dem vi er vant til. Der skal i
øvrigt heller ikke så meget til hvis man først har været på Atkin
eftersom ens kulhydrattrang eller sukkertrang forsvinder. Hvis du ikke
kan undvære brød eller vil have noget under den en tyk skive fuldfed
skæreost, er der plads til 2-3 skiver Minimum Fiberkiks (Føtex eller
Norsk Helseklidbrød i Irma og Helsekostforretninger). Dem bruger jeg
selv til mine klienter, der er på Atkin i stedet for loppefrøskaller
eller de andre fibertilskud og de holder deres Ketose fint.
Mvh Eskil Schilling EH. www.kostklinikken.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-02-04 21:37

"www.Kostklinikken.dk" <www.Kostklinikken.dk.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:4026652e$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der bliver både plads til brød, mælk og frugt på Atkin.

Vil lige indskyde, at manden bag Atkins kuren hedder Robert C. Atkins - ikke
Atkin.

Jeg hører normalt til dem, der ikke finder det passende at rette på folks
stavefejl - men da der i dette tilfælde er tale om en klinik, der sælger en
vare og giver indtryk af at være professionel (og kommerciel), vil jeg
undtagelsesvist undre mig over, at man på websitet konstant taler om at være
"på Atkin".

Mvh. Lisbeth