engelske stemmer på Valhalla
Fra : Rune Zedeler

Dato : 31-01-04 17:22

Jeg kunne på Valhalla-dvd'en ikke finde information om, hvilke
skuespillere, der har lagt stemmer til det oprindelige, engelske lydspor.
Hvem?
Og er det overhovedet lovligt at udgive en dvd med så sparsomme credits?

-Rune

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 31-01-04 19:45

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvem?
> Og er det overhovedet lovligt at udgive en dvd med så sparsomme credits?

Kommer vist udelukkende an på hvilke aftaler man har med de forskellige folk
der har været med til produktionen.. Hvis skuespillerne ikke forlanger at
blive 'credited' er der vist ikke nogle regler der siger noget andet.

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Thomas S

Dato : 02-02-04 18:25

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> wrote in message news:<bvgk5f$9fc$1@news.net.uni-c.dk>...
> Jeg kunne på Valhalla-dvd'en ikke finde information om, hvilke
> skuespillere, der har lagt stemmer til det oprindelige, engelske lydspor.
> Hvem?

Hmmm... IMDB -> Full Cast & Crew giver kun sparsomme bud:
http://www.imdb.com/title/tt0094238/fullcredits

Thomas Eje er med på både den danske og engelske version (men han er
jo Quark, så mon det ikke mest er grynt? Har Quark egentlige
replikker? Det er for lang tid siden, jeg har set den). En ukendt fyr
ved navn Alexander Jones laver "Chalfe"'s stemme i den engelske
version.

Helt absurd er det, at Christopher Lee Himself har lagt stemme til
Thor og Odin, men kun i den tyske version?!? Hvad sker der?

mvh

Thomas S

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-02-04 07:49

Thomas S skrev:

>Helt absurd er det, at Christopher Lee Himself har lagt stemme til
>Thor og Odin, men kun i den tyske version?!? Hvad sker der?

Det må du nok spørge om. Jeg ved, at Michel Elphick lagde stemme til
flere figurer i den engelske version, og han er slet ikke nævnt.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere