Køreskoler i Storkøbenhavn ?
Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-04-01 23:57

Hej alle.

Jeg går og tænker på at erhverve mig et MC kørekort.
Jeg har ringet til et par forskellige køreskoler i København, men de
"vrøvler" om at det koster ca. 9000,- for et alm. MC kort. Det syntes jeg
lyder vildt, det må da kunne gøres billigere. Så hvis der er nogen af jer
der kender til en køreskole et sted i Storkøbenhavn som har nogle "rimelige"
priser på MC-kort, så ville jeg da gerne høre fra jer !

På forhånd tak.

Mvh. Kim (endnu en Jyde i København)

P.S. Var idag med ude og køre en tur på en næsten ny Suzuki 600 Bandit,,,,
Jeg MÅ have det kørekort !!!!!

Fra : Dannie Jensen

Dato : 22-04-01 09:26

Hej Kim

Det er de priser der er i dag pga de tvungne timer, så du må nok krybe til
korset og ofre det beløb, men vær kritisk med hvilken køreskole du vælger,
nogle af dem er nogle værre papkasser.

Dannie

Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 22-04-01 10:33

Hej

Jeg tog køre kort ved MC-Skolen i Gentofte, og han kan klart anbefales. Han
er kanon dygtig, gode priser, og så har han interessen for motorcykler.
Udover de gode priser, så giver han 10% ved kontant betaling.
www.mcskolen.dk

Med venlig hilsen

Thomas
Hornet

Fra : Tom Nielsen

Dato : 22-04-01 10:13

tja, 9K lyder rimeligt nok, det bedste tilbud jeg fandt var 8.400,- hos en
ordentlig køreskole.
Måske du skulle finde sådan et weekend kursus

Fra : Lone

Dato : 22-04-01 18:16

"Tom Nielsen" <tom@sport.dk> skrev i en meddelelse
> tja, 9K lyder rimeligt nok, det bedste tilbud jeg fandt var 8.400,- hos en
> ordentlig køreskole.
> Måske du skulle finde sådan et weekend kursus

Weekend-kurser er KUN for generhververe.
Kurset til kørekort skal strække sig over mindst 14 arbejdsdage, ellers er
det direkte ulovligt arbejde.

Med venlig hilsen
Lone

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 22-04-01 21:16

Kender ikke reglerne, det sælges godt nok ikke
som værende til generhververe, de prøvede at
overbevise fruen om muligheden . . .

--

Claus
XJ600N (94)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lone

Dato : 22-04-01 21:37

> Kender ikke reglerne, det sælges godt nok ikke
> som værende til generhververe, de prøvede at
> [...]
Jeg kender reglerne, og det er kun muligt at holde loven, hvis man bruger
min. 14 arbejdsdage, og i øvrigt nøje fælger undervisningsplanen. Det kan
selvfølgeligt sagtens ordnes i week-enden, hvis bare man buger weekends nok.
Til din orientering skal både kørelærer og elev skrive under på tro og love,
at undervisningsplanen er fulgt til punkt og prikke. I øvrigt er
undervisningsplanen bygget op så det er 100% til elevens fordel, så det vil
være uklogt at vælge et snydested.

(På min hjemmeside kan du finde links der kan gøre dig og fruen meget
klogere på emnet. Godt nok at vide hvad det handler om, så er det lettere
for jer at skælne skidt fra kanel)
Med venlig hilsen
Lone

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 23-04-01 19:44

Jamen så ser det da ud til at Enghave Motor får et problem . ..

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-04-01 03:51

"Claus Lorentzen" <Lorentzen@xprivat.dk> wrote in message
> Jamen så ser det da ud til at Enghave Motor får et problem . ..
>
> --

Hvad da?

Har de ikke problemer nok med at udstyr og cykler forsvinder på grund af
deres skilt?

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 22-04-01 18:07

Det er nok prisniveauet. Selv har jeg taget det hos
Lars Jørgensen / Tip Top, hvilket var kanon.

Enghave mc starter iøvrigt 5 weekends kurser
op, hvis det var noget ?

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 27-04-01 21:45

On Sun, 22 Apr 2001 19:07:17 +0200, "Claus Lorentzen"
<Lorentzen@xprivat.dk> wrote:

>Det er nok prisniveauet. Selv har jeg taget det hos
>Lars Jørgensen / Tip Top, hvilket var kanon.
Mee too
--
Peder
m/Mille