ur i SMEG gaskomfur ci 65 mvdk 1
Fra : IDResonant

Dato : 30-01-04 23:08

hej, mit ur i mit SMEG gaskomfur ci 65 mvdk 1 er begyndt at "larme",
det tikker/summer kraftigt når det går; jeg er nødt til at hive
komfuret fra strømmen for at få fred! :/ Er der en måde man kan slå
det fra; jeg bruger det alligevel aldrig! Kan man åbne skidtet og
pille lidt ved det?

Fra : Michael Thomsen

Dato : 31-01-04 10:43

IDResonant" <totally81@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> komfuret fra strømmen for at få fred! :/ Er der en måde man kan slå
> det fra; jeg bruger det alligevel aldrig! Kan man åbne skidtet og

Hej
Har haft samme problem, så vi fik skiftet uret på garantien, men det
begyndte at larme igen efter noget tid, så jeg pillede bare strømmen fra
uret ved at tage strømmen til det inde i maskinen

Mvh
Michael Thomsen

Fra : IDResonant

Dato : 31-01-04 15:21

"Michael Thomsen" <me@me.com> wrote in message news:<HMKSb.531$qD3.475@news.get2net.dk>...
> [...]
> begyndte at larme igen efter noget tid, så jeg pillede bare strømmen fra
> uret ved at tage strømmen til det inde i maskinen

Takker for svaret.
"så jeg pillede bare strømmen fra
uret ved at tage strømmen til det inde i maskinen"

Hvorhenne, hvordan, inde i maskinen deaktiverer man det? =)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-01-04 18:05

> "så jeg pillede bare strømmen fra
> uret ved at tage strømmen til det inde i maskinen"
>
> Hvorhenne, hvordan, inde i maskinen deaktiverer man det? =)

Hvis du åbner ovnen, så er det ret tydeligt hvor strømmen går ind i uret.
Det sidder (i hvert fald i mit ur) med to klemmer, som er lige til at pille
af. Vi har i øvrigt prøvet at give det en gang trykluft, og det ser ud til
at have hjulpet.

Mvh Maria

Fra : IDResonant

Dato : 01-02-04 19:15

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message news:<401be0fc$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> af. Vi har i øvrigt prøvet at give det en gang trykluft, og det ser ud til

tak for svaret men hm, der er ikke nogen "indgang" til uret gennem
ovnen, der er nogle skruer jeg ka pille ved men så skal jeg tage hele
rammen af; er ikke så meget for at skille hele ovnen. Ka jeg ikke bare
bruge en hammer?

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-02-04 00:21

> [...]
> ovnen, der er nogle skruer jeg ka pille ved men så skal jeg tage hele
> rammen af; er ikke så meget for at skille hele ovnen. Ka jeg ikke bare

Den model jeg har er med gasblus - der kunne jeg skrue en metaltopplade af
når jeg havde fjernet ringene til blus'ne og glaslåget. Jeg vil mene du
"bare" skal på skruejagt og se hvordan du kan skille det ad.

Mvh
Michael Thomsen

Fra : IDResonant

Dato : 11-02-04 20:50

"Michael Thomsen" <me@me.com> wrote in message news:<3RfTb.1847$w32.937@news.get2net.dk>...

> [...]
> når jeg havde fjernet ringene til blus'ne og glaslåget. Jeg vil mene du
> "bare" skal på skruejagt og se hvordan du kan skille det ad.

Hej - og tak for opfordringen til at gå på skruejagt. :) Har nu fået
metaltoppladen af og frakoblet uret... Ahhh, hvilken stilhed! :)