VB6 & Office XP (Igen)
Fra : BT

Dato : 30-01-04 19:41

Hejsa.

Jeg har lavet et program som modtager data fra comporten, og skal så ligge
det over i et word dokument.

Jeg har lavet det i VB 6. Styresystemer er Win XP Pro og office XP pro.
Jeg fik det til at virke helt ubeklageligt.

Men da det skulle ligge på brugerens computer virkede det ikke.
Den kommet med en "Run time error 430 - Class does not support automatation
or does not support expected interface"
Brugerens computer er med Win XP home edition og Office XP small buisnes.

Der er vel ikke en som kan sige hvad der er galt..

På forhånd tak..

--
MVH
Brian

Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået
så vidt i sin udvikling, at det må have undervisning
i at parre sig.

Fra : Per Bekker-Madsen \(~

Dato : 31-01-04 10:55

Hej Brian

Kan desværre ikke hjælpe dig, har selv samme problemer, gider du lige maile
direkte, jeg har et par ting jeg vil spørge vedr. Com porte.

M.v.h.

Per

!!!!!per@oz1eqc.dkÆÆÆÆ

Fra : Kenneth

Dato : 01-02-04 08:52

Fejlbeskeden betyder at du har installeret en dll (eller ocx), og at denne
ikke har en version der kan køre sammen med dit program. At find ud af
hvilken, er ikke nemt.

Mvh. Kenneth

Fra : BT

Dato : 01-02-04 13:38

"Kenneth" <rayman_dk@email.com> skrev i en meddelelse
> Fejlbeskeden betyder at du har installeret en dll (eller ocx), og at denne
> ikke har en version der kan køre sammen med dit program. At find ud af
> hvilken, er ikke nemt.
>
> Mvh. Kenneth

Det ender nok. med at jeg er nødt til at lave progammet, så det ikke skal
kommunikere med word.

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 02-02-04 07:55

Den fejlbeskrivelse har jeg ledt længe efter. Har de samme problemer med
mine prog.

Nu ved jeg hvad løsningen kunne være....

Jeg bruger INNOSETUP. Heri kan man med parameter bestemme om en given dll
eller ocx man
distribuerer med sit prog, skal overskrive hvis der findes en i forvejen
eller ej.
Hvis man nu siger at ens setup altid skal erstatte den der ligger på
brugerens pc, så burde programmet virke, MEN
nu kan brugeren måske ikke bruge et andet prog så... Hmmmmmmm Noget hø.....

Jesper....

Fra : Søren

Dato : 02-02-04 11:58

> [...]
> Brugerens computer er med Win XP home edition og Office XP small buisnes.
>
> Der er vel ikke en som kan sige hvad der er galt..

Du skal distribuere dit program med et installationsprogram. Det skal du
ALTID gøre for at være sikker på, at alle komponenter kommer med, og at
brugerne har de rette versioner.

Visual Studio Installer fra Microsoft er gratis og ganske udmærket:

http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/tools/vsi11/default.aspx

Fra : BT

Dato : 06-02-04 17:41

> [...]
> brugerne har de rette versioner.
>
> Visual Studio Installer fra Microsoft er gratis og ganske udmærket:

Jeg har lavet et installationsprogram, og lagt det over på brugerens
computer ved hjælp af dette.

Så det er ikke der problemet ligger..

/Brian

Fra : Kenneth

Dato : 07-02-04 14:05

Prøv at kontrollere versionen på alle de ocx og dll filer du selv har lavet,
det er som regel der problemet opstår.

Det kan også være at du skal installere MDAC hvis du bruger ADO, og VB6 SP5
Runtime filerne. Begge disse kan hentes gratis hos microsoft

Kenneth