Andet multimedie
Hvordan lægges to PDF filer sammen til een~
Fra : Donald Duck

Dato : 21-04-01 23:39

Kan man lægge en gennemsigtig pdf fil ovenpå en anden så man får kun
et dokument ?
F.eks word tekst der printes på fortrykt brevpapir, som er en pdf fil
lavet i Photoshop.

Fra : storm

Dato : 24-04-01 20:18

"Donald Duck" <nospam@fakemail.com> skrev

> Kan man lægge en gennemsigtig pdf fil ovenpå en anden så man får kun
> et dokument ?
> F.eks word tekst der printes på fortrykt brevpapir, som er en pdf fil
> lavet i Photoshop.

Hvis du har hele Acrobat 4.05 pakken skulle du vel kunne lave en PDF-fil af
dit Word dokument, åbne begge dine PDF-filer og så vælge elementerne fra
Word med pilen i Acrobat-værktøjskassen og copy - paste over i dit fortryk.
Lidt fusket, men hvis du absolut vil så kan det vel lade sig gøre.

nina

Fra : emj

Dato : 24-04-01 20:35

storm skrev i <9c4jgu$d7i$1@news.inet.tele.dk>:

>Hvis du har hele Acrobat 4.05 pakken skulle du vel kunne lave en PDF-fil af
>dit Word dokument, osv...

Hvis han har hele Acrobaten, kan han da uden videre vælge
document/inset pages og koble alle de pdffiler sammen, som han lyster.
Han kan endda putte dem in lige hvor han vil
Hilsen emj
*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- GRATIS i 14 dage

Fra : storm

Dato : 24-04-01 20:40

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev

> Hvis han har hele Acrobaten, kan han da uden videre vælge
> document/inset pages og koble alle de pdffiler sammen, som han lyster.
> Han kan endda putte dem in lige hvor han vil

Også lægge dem "gennemsigtigt" ovenpå hinanden? - Utroligt hvad den Acrobat
kan.
Det må jeg prøve ved lejlighed...

nina

Fra : Else-Marie Jeppesen

Dato : 24-04-01 21:50

klaura@post12.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Også lægge dem "gennemsigtigt" ovenpå hinanden?
Nja, det ved jeg sørme ikke om man kan. Jeg ved slet ikke, hvad du mener
med en gennemsigtig pdf-fil.
Hilsen emj

Fra : storm

Dato : 24-04-01 22:18

"Else-Marie Jeppesen" <else-marie_jeppesen@net.dialog.dk> skrev i en
meddelelse news:fc.0073fb6b0317b9ad3b9aca0004d9cad7.317b9c0@net.dialog.dk...
> Nja, det ved jeg sørme ikke om man kan. Jeg ved slet ikke, hvad du mener
> med en gennemsigtig pdf-fil.

Nååh, nu er det jo ikke mig men Donald Duck der "opfandt" udtrykket.
Jeg tror nemlig heller ikke man kan tale om en gennemsigtig PDF-fil. Til
gengæld forstår jeg godt hvad han mener, og det er jo det vigtigste.
Og jeg kunne godt
Altså hvis man har 2 åbne PDF'er, så markere du med pilen nederst i
værktøjskassen (udfor det outlinede T) de elementer du vil kopiere fra den
ene PDF (Edit - select all duer ikke til dette) og så siger du Edit - paste
hvor du vil have det ind. Kan vel bruges ved særlige lejligheder. Og
dokumenterne må nok ikke være låst (security).

nina